Skocz do zawartości

Case 785XL problem ze skrzynią


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. 

Mam problem ze zmianą biegów i również zmiana tył- przód. Nie można wyciągnąć biegu, jak również do włożyć. Ciągnik zachowuje się jakby sprzęgło ciągnęło, lecz sprzęgło ładnie pracuje. Nie ma luzów w układzie. Docisk i tarcza wygląda ok. Łożysko i łapki również ok.

Wymieniłem walek WOM który wchodzi w docisk na nowy, myślałem że to on ale nic się nie zmieniło. Co najlepsze czasami jest dobrze, a czasami nie można wyciągnąć biegu, ale ciągnik stoi. 

Proszę o pomoc, może ktoś miał podobnie.

Opublikowano (edytowane)

Czy jeżeli wyrzucisz bieg ,a następnie zmieniasz kierunek jazdy wajchą to dźwignia  wchodzi lekko i wtedy możesz bez problemu wrzucić bieg ? Ponadto czy przy nachyleniu ciągnika do przodu problem jest tylko z wrzuceniem wstecznego , a przy nachyleniu do tyłu problem jest z włączeniem jazdy w przód ,a na równym jest problem w obie strony ? Jaki olej jest w skrzyni. Czy skrzynia z półbiegami. Czy jeżeli powoli wkładasz finalny  bieg to ciągnik minimalnie chce jechać ( przy wciśniętym pedale sprzęgła ).

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano

Jeśli mam wrzucony bieg to bardzo ciężko zmienić kierunek jazdy. W skrzyni jest hytran ultraction, taki jak byl fabrycznie. Skrzynia z polbiegami. Tak, jeśli delikatnie wrzucam bieg to czuję jak zatrzymuje skrzynię i delikatnie ciągnik rusza, jeśli chce włożyć na siłę szybko to jest zgrzyt tak samo biegi, jak i wajcha od wyboru kierunku jazdy. Nie próbowałem z pochylosciami, zazwyczaj jest to w każdym kierunku.

Opublikowano (edytowane)

Powiem tak , mam podobną sytuację ,może nie aż tak dokuczliwą,ale trwa to od zakupu czyli naście lat . Biegi działają ok ,jedynie zmiana przód - tył jest uciążliwa  (bo na postoju), a gorzej jest-  jak pisałem na nachyleniach przeciwnych do kierunku wybieranego przełożenia . Regulowalem dźwigienki ,nawet założyłem nieco dłuższe śruby dźwigienek ( od zaworów MF) , troszeczkę się poprawiło. Przy okazji naprawy skrzyni oblukałem sprzęgło ,było prawie jak nowe . W każdym bądź razie  jakaś niewielki moment obrotowy działa na walki w skrzyni ,jeżeli tego być nie powinno ,to może tarcza zwichrowana lub docisk nierówno bierze ,czyli wina sprzęgła. Jeżeli to poniekąd tak ma być ,to prawdopodobnie wina synchronizatorów ,a gdyby nie ich wygórowana cena  to bym testował . Dlatego nic z tym nie robię, ew. czekam na rozwój sytuacji. 

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, adrian785adrian napisał(a):

U mnie to już zrobiło się na tyle uciążliwe, że ciężko jest pracować. Czasami jest idealnie wchodzi gładko, a czasami nie można wyciągnąć wajchy od tył przód.

Robiłem kiedyś podobny przypadek w case i była odkręcona podstawa lewaków od kabiny i też było ciężko wbić czy wybić z biegu ale nie pamiętam czy ciągneło na skrzyni

Edytowane przez Stodoła
Opublikowano (edytowane)

Nie wiem jaki masz tam układ cięgien i dźwigni .Zdarza się że jakieś tam luzy na cięgnach  czy ziemia potrafi się zebrać na pokrywie i utrudniają prawidłową zmianę biegów .Pod pokrywą biegów przy wybierakach jest mechanizm taki niby antyblokujacy który musi pracować precyzyjnie ( ząbki i wycięcia muszą się mijać kiedy trzeba).Na fotce mechanizm nie jest zazebiony.

Screenshot_20241125-180656_copy_353x293 (1).png

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano (edytowane)

Sprawdziłem i poprawy nie ma żadnej. Zauważyłem tylko, że kiedyś jak stało się na górce to przy nie pełnym wciśnięciu sprzęgła (czujnik pod sprzęgłem nie wciśnięty) ciągnik na zajacu się nie toczył. A teraz toczy się, więc coś jest nie tak. 

Edytowane przez adrian785adrian
Opublikowano

Zasadnicza sprawa ,czy wówczas był na luzie lub biegu ,sprawa druga - wszystko się zużywa tarczki też ,tym samym na zającu  tarczki od żółwia mają więcej luzu i nie sklejają się z przekładkami ( rozważanie hipotetyczne).  

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zipo1
      Witam szukam wszelkich informacji na temat case mx 150 maxum,(na co uważać, czego pilnować), kupiłem taki ciągnik, super by było dostać instrukcję obsługi, zgóry dziękuję.
    • Przez kurzyn198
      Witam wszystkich
      Posiada ktoś z was schemat elektryczny do Case Mx 135. Padły mi kierunkowskazy, bezpiecznik jest ok, przerywacz jest sprawny (podmieniałem ze sprawnego ciągnika), awaryjne działają, a kierunków brak.
    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez jacumi
      Witam,
      Dziś podczas talerzowania zapaliły się wszystkie kontrolki w moim Case MX100 (2000r).
      Ojciec jeździł i powiedział że wszystko się popodświetlało (akumulator, ciśnienia oleju, kontrolka od ręcznego itp itd)
      Pierwsza myśl była że mało oleju w silniku, poziom był minimum. Uzupełniono do 2/3 max. I nie pomogło.
      Jak wróciłem do domu (traktor stał 2-3 godziny) to sytuacja jest taka sytuacja jak na zdjęciu (traktor zgaszony, czyli ostygł).
      Kontrolki już się nie świecą wszystkie tylko te właściwe, traktor zapala (test tylko na chwile).
       
      ktoś przerabiał coś takiego ??
       
      pozdrawiam
      Jacek

    • Przez kada2k
      Witam, wyświetliło mi się ostrzeżenie w Case Farmall 85C w instrukcji znalazłem że odpowiada to za zbyt niskie ciśnienie w przekładni i układzie kierowniczym. Poziom oleju się zgadza, hydraulika działa jak wcześniej, wspomaganie tak samo, płynność rewersu i półbiegu również. Ktoś miał podobny przypadek lub ma jakiś pomysł co mogło się stać, jutro jeśli będzie dalej to samo dzwonie do serwisu ale z uwagi na godzinę chciałem się tutaj dopytać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v