Skocz do zawartości

Renault ares 630 rz. ciągnik wpada w wibracje z uniesioną maszyną


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam . Ciągnik wpada w bardzo mocne wibracje z uniesioną maszyna podczas jazdy drogą , czy to asfalt czy polna droga . mocno telepie kabiną , kierownicą , pedałami od sprzęgła , od hamulców . 

im cięższa maszyna tym bardziej telepie . ale np z pługami 4 obracanymi jest ok , z gruberem 2.7m już telepie a z zestawem uprawowo siewnym , brona akktywna i siewnik ze zbożem jest najgorzej .  mam wrażenie ze na różnych biegach wibruje z różna częstotliwością 

obciążniki z przodu są . opony z przodu nowe ale z tyłu już prawie łyse i stare . 

może za wysokie ciśnienie w tylnych oponach ? 

Opublikowano

A nie wysadziło jakiej guli na oponie?

A rozdzielacz podnośnika się nie poddaje i opuszcza/ podnosi na przemian bujając ciągnikiem?

 

Pytania by zacząć dyskusję i ściągnąć tłum😉

Opublikowano

guli nie ma . jazda w transporcie jest ok czy nawet z lekką maszyną jest ok . problem pojawia się przy ciężkiej maszynie uniesionej . podnośnik trzyma dobrze 

Opublikowano

Tylko dlaczego przy pługu tego nie ma?

Pytam o to bo pług zawsze bardziej obciąża jedną stronę ciągnika w zależności na którą stronę jest obrócony. 

Może tą z założenia przeze mnie wadliwa opona jest odciążona to nie czujesz efektu.

Przy agregatach masz równe obciążenia

Opublikowano

Jeździsz z pługiem zawsze na jednà stronę obróconą?

Czy różnie i zawsze nie trzepie?

Ile tego ciśnienia, klocki równo wytarte na oponach?

Opublikowano (edytowane)

Ja szukałabym przyczyny w różnicy prędkości kół osi przedniej i tylnej. Nowe opony przód ,a zużyte opony na tyle + ugięcie pod obciążeniem daje jeszcze mniejszy promień toczenia kół tylnych .Być może wibracje generuje przedni napęd,może mało oleju w przednim moście ,może sprzęgło przedniego napędu nieco szwankuje??. Tyle że przy pługu nieco inaczej - może wówczas jedno z kół tylnych jest mniej obciążone (jak to wygląda?). Jest to tylko taka moja  hipoteza.

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano (edytowane)

 Z pługiem Jeżdżę zawsze tak że ostatni korpus jest w stronę prawą. Jutro rano jadę orać to obrócę na drugą stronę i zobaczymy . 

Też o tym myślałem że opony są starte z tyłu i są różne promienie toczenia . 

Ciśnienie jakie jest to nawet nie pamiętam ale raczej wysokie pewnie ze 2 . Jutro zbije na 1.5.  

Klocki równo starte .

Edytowane przez Kamilmok
Opublikowano

Promień toczdnia miałby znaczenie chyba tylko przy włączonym napędzie, a mowa o transporcie.

Chyba że ciągnik nie rozłącza napędu .

I skoro różna częstotlisość w zależności od prędkości to mi podchodzi na wadliwą jedną z opon.

Jeszcze pytanie czy ciągnik nowo zakupiony?

Czy nie stał długo np na kapciu w jednym kole. Może tą opona się zdeformowała. 

 

Jeszcze pytanie do znawców mechaniki - czy wyszczerbiony wałek ataku lub koło talerzowe w tylnym moście nie może wywoływać podobnych doznań?

Coś mi się kojarzy że podobnie mój jeden ursus się zachowywał jak wyszczerbiony atak.

Opublikowano
12 godzin temu, Kamilmok napisał(a):

Witam . Ciągnik wpada w bardzo mocne wibracje z uniesioną maszyna podczas jazdy drogą , czy to asfalt czy polna droga . mocno telepie kabiną , kierownicą , pedałami od sprzęgła , od hamulców . 

im cięższa maszyna tym bardziej telepie . ale np z pługami 4 obracanymi jest ok , z gruberem 2.7m już telepie a z zestawem uprawowo siewnym , brona akktywna i siewnik ze zbożem jest najgorzej .  mam wrażenie ze na różnych biegach wibruje z różna częstotliwością 

obciążniki z przodu są . opony z przodu nowe ale z tyłu już prawie łyse i stare . 

może za wysokie ciśnienie w tylnych oponach ? 

odpowiedź i rozwiazanie problemu jest w przed ostatnim Twoim zdaniu 

"opony z przodu nowe ale z tyłu już prawie łyse i stare"

10 godzin temu, andrzej78 napisał(a):

Ja szukałabym przyczyny w różnicy prędkości kół osi przedniej i tylnej. Nowe opony przód ,a zużyte opony na tyle + ugięcie pod obciążeniem daje jeszcze mniejszy promień toczenia kół tylnych .Być może wibracje generuje przedni napęd,może mało oleju w przednim moście ,może sprzęgło przedniego napędu nieco szwankuje??. Tyle że przy pługu nieco inaczej - może wówczas jedno z kół tylnych jest mniej obciążone (jak to wygląda?). Jest to tylko taka moja  hipoteza.

dokładnie 

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, wojtal24 napisał(a):

a powyżej jakiejś prędkości nie rozłącza Ci napędu? 

nie no przedni napęd wyłączam sam do jazdy na drodze . załączanie i wyłączanie na pewno działa 

3 godziny temu, ziutek92 napisał(a):

Sprawdź wal napędowy tam się pojawił luz napewno 

w tamtym roku była robiona podpora wału 

 

 

może przy wyższej prędkości tylne koła tak jakby się podnoszą, tzn robi się większy promień toczenia  i dlatego przestaje telepać 

Edytowane przez Kamilmok

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v