Skocz do zawartości

Renault ares 630 rz. ciągnik wpada w wibracje z uniesioną maszyną


Kamilmok

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie

Witam . Ciągnik wpada w bardzo mocne wibracje z uniesioną maszyna podczas jazdy drogą , czy to asfalt czy polna droga . mocno telepie kabiną , kierownicą , pedałami od sprzęgła , od hamulców . 

im cięższa maszyna tym bardziej telepie . ale np z pługami 4 obracanymi jest ok , z gruberem 2.7m już telepie a z zestawem uprawowo siewnym , brona akktywna i siewnik ze zbożem jest najgorzej .  mam wrażenie ze na różnych biegach wibruje z różna częstotliwością 

obciążniki z przodu są . opony z przodu nowe ale z tyłu już prawie łyse i stare . 

może za wysokie ciśnienie w tylnych oponach ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dlaczego przy pługu tego nie ma?

Pytam o to bo pług zawsze bardziej obciąża jedną stronę ciągnika w zależności na którą stronę jest obrócony. 

Może tą z założenia przeze mnie wadliwa opona jest odciążona to nie czujesz efektu.

Przy agregatach masz równe obciążenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja szukałabym przyczyny w różnicy prędkości kół osi przedniej i tylnej. Nowe opony przód ,a zużyte opony na tyle + ugięcie pod obciążeniem daje jeszcze mniejszy promień toczenia kół tylnych .Być może wibracje generuje przedni napęd,może mało oleju w przednim moście ,może sprzęgło przedniego napędu nieco szwankuje??. Tyle że przy pługu nieco inaczej - może wówczas jedno z kół tylnych jest mniej obciążone (jak to wygląda?). Jest to tylko taka moja  hipoteza.

Edytowane przez andrzej78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Z pługiem Jeżdżę zawsze tak że ostatni korpus jest w stronę prawą. Jutro rano jadę orać to obrócę na drugą stronę i zobaczymy . 

Też o tym myślałem że opony są starte z tyłu i są różne promienie toczenia . 

Ciśnienie jakie jest to nawet nie pamiętam ale raczej wysokie pewnie ze 2 . Jutro zbije na 1.5.  

Klocki równo starte .

Edytowane przez Kamilmok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Promień toczdnia miałby znaczenie chyba tylko przy włączonym napędzie, a mowa o transporcie.

Chyba że ciągnik nie rozłącza napędu .

I skoro różna częstotlisość w zależności od prędkości to mi podchodzi na wadliwą jedną z opon.

Jeszcze pytanie czy ciągnik nowo zakupiony?

Czy nie stał długo np na kapciu w jednym kole. Może tą opona się zdeformowała. 

 

Jeszcze pytanie do znawców mechaniki - czy wyszczerbiony wałek ataku lub koło talerzowe w tylnym moście nie może wywoływać podobnych doznań?

Coś mi się kojarzy że podobnie mój jeden ursus się zachowywał jak wyszczerbiony atak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Kamilmok napisał(a):

Witam . Ciągnik wpada w bardzo mocne wibracje z uniesioną maszyna podczas jazdy drogą , czy to asfalt czy polna droga . mocno telepie kabiną , kierownicą , pedałami od sprzęgła , od hamulców . 

im cięższa maszyna tym bardziej telepie . ale np z pługami 4 obracanymi jest ok , z gruberem 2.7m już telepie a z zestawem uprawowo siewnym , brona akktywna i siewnik ze zbożem jest najgorzej .  mam wrażenie ze na różnych biegach wibruje z różna częstotliwością 

obciążniki z przodu są . opony z przodu nowe ale z tyłu już prawie łyse i stare . 

może za wysokie ciśnienie w tylnych oponach ? 

odpowiedź i rozwiazanie problemu jest w przed ostatnim Twoim zdaniu 

"opony z przodu nowe ale z tyłu już prawie łyse i stare"

10 godzin temu, andrzej78 napisał(a):

Ja szukałabym przyczyny w różnicy prędkości kół osi przedniej i tylnej. Nowe opony przód ,a zużyte opony na tyle + ugięcie pod obciążeniem daje jeszcze mniejszy promień toczenia kół tylnych .Być może wibracje generuje przedni napęd,może mało oleju w przednim moście ,może sprzęgło przedniego napędu nieco szwankuje??. Tyle że przy pługu nieco inaczej - może wówczas jedno z kół tylnych jest mniej obciążone (jak to wygląda?). Jest to tylko taka moja  hipoteza.

dokładnie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, wojtal24 napisał(a):

a powyżej jakiejś prędkości nie rozłącza Ci napędu? 

nie no przedni napęd wyłączam sam do jazdy na drodze . załączanie i wyłączanie na pewno działa 

3 godziny temu, ziutek92 napisał(a):

Sprawdź wal napędowy tam się pojawił luz napewno 

w tamtym roku była robiona podpora wału 

 

 

może przy wyższej prędkości tylne koła tak jakby się podnoszą, tzn robi się większy promień toczenia  i dlatego przestaje telepać 

Edytowane przez Kamilmok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Michał8201
      Witam ,jak wyżej napisane renault 550 rx problem polega na tym że przy zmianie polbiegu z 1 na 2 nie ma reakcji z 2 na 3 jest odczuwalne szarpnięcie i z 3 na 4 znowu brak reakcji, czy ktoś może coś pomóc bo podobno może mieć tylko 2 półbiegi.
    • Przez johenek
      Witam
       
      Koledzy mam problem z wyjęciem cylindrów z ciągnika Renault 103-54 z silnika MWM TD226-4. Cylindry muszą ocaleć ponieważ będą one założone ponownie, gdyż są one prawie nowe(zaledwie przepracowały 160mth). Ja próbowałem przez deskę wybić młotkiem ale niestety nie chcą nawet drgnąć
      Ja myślę nad jakimś ściągaczem tylko nie wiem jak on by miał wyglądać :unsure:
      Zależy mi na czasie bo ciągnik stoi rozebrany pod chmurka i deszcz pada na rozebrany silnik i nie chce aby zardzewiały cylindry bo szkoda ich bo są prawie nowe i oryginalne.
    • Przez Patryk223
      Witam czy może ktoś wie czy jest vin do renault 94 i gdzie go szukać 
    • Przez Krzysw5
      Witam wszystkich, 
      Przygotuję się do remontu silnika mojej renówki 103.54. Jest tam silnik MWM turbo TD 226-4 R185. Objawy są takie,  że pali coraz więcej oleju, już na dolewki 10l na sezon nie starcza. Po odpaleniu zimnego chmura białego dymu. Tak ogólnie pracuje dobrze, zdarza się,  że gdy jest mocno rozgrzany przy temp. otoczenia powyżej 25 stopni i np orce pod rzepak potrafi mignąć kontrolka oleju na wolnych obrotach,  np przy ruszniu jak obroty spadną.
      Z tego co się zorientowałem to tuleje w tym silniku są suche. Planuje ściągnąć głowicę,  zobaczyć stan tulei, tłoka,  pierścieni i przy okazji korbowodów. Czytałem też,  że przy takich objawach mogą być zużyte same głowice.
      Chciałem się poradzić,  czy da radę wymieć tuleje, bez wyciągania silnika? Mechanik twierdzi że przy takich tulejach powininny być wyrównane/rozwiercone otwory w bloku i dopiero zamówione tuleje pod ten wymiar i następnie wciśnięciu honowane na wymiar pod tłok.
      Czy ktoś może wymieniał tuleje w takim silniku w oryginalnym wymiarze że np po wciśnięciu nie wymagają honowania?
      Przy mokrych nie byłoby problemu.


    • Przez Dawid317555
      Witam mianowicie jak w temacie w Renault ares 540rx swieci się cały czas kontrolka od temperatury oleju w skrzyni jaka może być przyczyna ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v