Skocz do zawartości

Silnik MWM TD 226-4 Renault 103.54 wymiana suchych tulei


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
6 godzin temu, Krzysw5 napisał(a):

Silnik już złożony, był odpalany narazie na podłodze. Pracuje ok ale trzeba jeszcze ustawić kąt wtrysku bo chodzi ospale i kopci na biało.  Jaki jest kąt dla tego silnika,  18 stopni? Pompa rotacyjna.

4 śrubki od rozrządu na pompie i do dzieła  sam to ustawisz 

Opublikowano
7 godzin temu, Krzysw5 napisał(a):

Silnik już złożony, był odpalany narazie na podłodze. Pracuje ok ale trzeba jeszcze ustawić kąt wtrysku bo chodzi ospale i kopci na biało.  Jaki jest kąt dla tego silnika,  18 stopni? Pompa rotacyjna.

Nie zrobiłeś znaków przed??

Przyspiesz zapłon(wtrysk) masz za poźny.

Gdzieś jest tutaj taka tabelka z danymi do mwm.

O masz:

 

Opublikowano

Na znaki jest ustawiony jak był przed rozbiórką, ale było wymieniane to duże koło pośrednie a tam są fasolki i pewnie nie trafione w to miejsce. Na pompie nie były odkręcane śruby regulacyjne więc myślę że tam się nie przestawiło. Kolega przywiezie lampę i będziemy ustawiać na stroboskop, wg. Tej tabelki kąt to 22stopnie ale jak czytałem to pompy z regulatorem na 18 stopni

20250211_183338.jpg

20250114_201732.jpg

Opublikowano
4 minuty temu, Krzysw5 napisał(a):

Na znaki jest ustawiony jak był przed rozbiórką, ale było wymieniane to duże koło pośrednie a tam są fasolki i pewnie nie trafione w to miejsce. Na pompie nie były odkręcane śruby regulacyjne więc myślę że tam się nie przestawiło. Kolega przywiezie lampę i będziemy ustawiać na stroboskop, wg. Tej tabelki kąt to 22stopnie ale jak czytałem to pompy z regulatorem na 18 stopni

20250211_183338.jpg

20250114_201732.jpg

Na kole od napędu pompy masz znaki 00 masz trafić 00w koło napędy   zębatego ,tego przykręconego do pompy nie da się zamocować inaczej  jest rozstaw śrub inny i tylko w jednej pozycji idzie złapać  śruby ja ustawiłem na oko jest oki

13 minut temu, Krzysw5 napisał(a):

Na znaki jest ustawiony jak był przed rozbiórką, ale było wymieniane to duże koło pośrednie a tam są fasolki i pewnie nie trafione w to miejsce. Na pompie nie były odkręcane śruby regulacyjne więc myślę że tam się nie przestawiło. Kolega przywiezie lampę i będziemy ustawiać na stroboskop, wg. Tej tabelki kąt to 22stopnie ale jak czytałem to pompy z regulatorem na 18 stopni

20250114_201732.jpg

U mnie waliło uszczelkę  tak raz na 3 miesiące 

Opublikowano

Ķąt wtrysku ustawiony, jeśli wierzyć lampie stroboskopowej to wyszło okolo 23 stopnie. Silnik od razu poprawił pracę,  aczkolwiek przy puszczaniu gazu puści trochę białego dymu.  Jest jeszcze wszystko na dotarciu być może dlatego.  Będę go montował,  pojeżdżę i zobaczymy. Wartość kąta wzięliśmy z poniższych danych:

20250223_204823.jpg

Opublikowano

Witajcie, 

Ciągnik już jakiś czas chodzi, ale przy zapalaniu na zimym lub dłuższym postoju nadal przez chwilę kopci jak na nagranym filmiku. Co może jeszcze być? Silnik po kapitalce, nowe Tłoki i pierścienie, tuleje wymieniane w zakładzie, głowice zrobione, wtryskiwacze zrobione, kąt wg lampy 23 stopnie.  Czy to może być wina pompy? Aż nie do wiary że po tym całym remoncie przy zapalaniu niewiele się zmieniło 

Opublikowano

Tak, podkładki miedziane są, tylko nie pamiętam jaka grubość,  chyba około 2mm. Oryginalne gdzieś zaginęły,  prawdopodobnie poszły z głowicami lub wtryskami do naprawy i nie wróciły 

Opublikowano

zakłądając że pompa dobrze jest zrobiona i wtryski ustawione o ile końcówki są dobre to zostaje ustawić kąt tak aby nie dymi ł,na początek pobaw się podkładkami pod wtryskami.

Opublikowano

TD226-B6 w renowce po kompletnym remoncie silnika, wtrysków i pompy również sobie przydymia. Pompa ustawiona "na oko" jest w miejscu gdzie zauważalnie najprzyjemniej pracuje. Zastanawiają mnie właśnie w/w podkładki pod wtryski. Czy ma ktoś dostep do serisowki i mógłby zerknąć jakie tam ponniny być założone?

Opublikowano

Jeżeli chodzi o mój silnik to pompa wtryskowa jedynie poszła do uszczelnienia, nic nie było w niej wymieniane i zastanawiam się czy może ona nie jest już za słaba. Nie wiem czy mogą być przy tym takie objawy. 

W wolnej chwili wyjmę jeszcze wtryski i sprawdzę te Podkładki,  przy okazji zmierzę ciśnienie sprężania. 

Opublikowano

Sprężaniem to bym się kolego zbytnio nie przejmował silnik po kapitalce to jeszcze się dobrze nie ułożył no chyba że mechanicy coś źle zrobili,co do pompy to musisz dać ją do regeneracji silnik masz po kapitalce więc warto dać te 2 tysiące i korzystać z pełnosprawnego silnika

Opublikowano (edytowane)

Ale on Ci zadymia jak schodzi z obrotów a nie jak dodajesz gazu.

To tak nie bardzo na wtryski bym stawiał.

A na ile bar ustawione masz otwarcie wtryskiwacza tak w ogóle?

Tu na filmiku to jest zimny czy nagrzany?

Zawsze tak robi czy tylko chwile jak zimny?

Co on tak ledwo ledwo kręci ten rozrusznik?Baterii nie ma?

Edytowane przez MarcinKa
Opublikowano
14 godzin temu, MarcinKa napisał(a):

Ale on Ci zadymia jak schodzi z obrotów a nie jak dodajesz gazu.

To tak nie bardzo na wtryski bym stawiał.

A na ile bar ustawione masz otwarcie wtryskiwacza tak w ogóle?

Tu na filmiku to jest zimny czy nagrzany?

Zawsze tak robi czy tylko chwile jak zimny?

Co on tak ledwo ledwo kręci ten rozrusznik?Baterii nie ma?

Robi tak tylko jak jest zimny, chwilę po odpaleniu,  tu na filmiku odpalany z rana przy 1 stopień na plusie, bateria już ma trochę lat ale jeszcze daje radę,  pewnie na kolejną zimę do wymiany.

Wtryskiwacze nie wiem na ile były ustawione,  były zawiezione do kolegi mechanika który się tym zajmuje, wymienione końcówki na nowe, podobno oryginalne, stare dostałem z powrotem. 

Myśle,  że tak jak pisze kolega Erwin, trzeba będzie pompę też do regeneracji tylko ja myślałem że to koszt około 5tys dlatego nie chciałem wszystkiego na raz.

Teraz w sezonie niech już jeździ,  pewnie na kolejną zimę trzeba będzie to zrobić 

Opublikowano

jeśli masz wtryski dobrze zrobione i na oryginalnych końcówkach to zostaje pompa do roboty ewentualnie bawienie się kątem wtrysku ale to raczej nic nie da mozna uzyskać brak kopcenia ale podczas prac ciągnik będzie słaby , jaki masz olej w silniku?

Opublikowano

Olej to shell rimula 15w40. Mam tylko nadzieję że nie pali oleju bo w zasadzie z tego powodu był remont silnika. Też wydaje mi się że to będzie pompa bo przecież przebieg już spory zrobiła i pewnie od nowości nie ruszana. Przed remontem też podobnie kopcił przy odpalaniu zimnego ale wtedy myślałem że to zużyty silnik. Patrzyłem też na zdjęciu czy kierunek tłoków dobry ale wydaje się być ok.

 

20250221_191920.jpg

Opublikowano

Właśnie po głowie chodziło mi też czy tłoki dobrze zamontowane....i czy uszczelka dobrej grubości ale raczej masz wszystko dobrze ,a stare tłoki były ze stożkiem? jakiej firmy założyli Ci zestawy naprawcze? olej masz bardzo dobry w silniku, w tamtym roku kolega robił kapitalkę pompy w MF też 4 cylindrowy i tam jest pompa rotacyjna z wtryskami dał 3 tysiące w tym wymiana końcówek które są obecnie chyba najlepsze na rynku w polsce. Oleju raczej nie pali twój silnik bo olej to z reguły niebieski dym

Opublikowano
W dniu 18.03.2025 o 08:25, Krzysw5 napisał(a):

Robi tak tylko jak jest zimny, chwilę po odpaleniu,  tu na filmiku odpalany z rana przy 1 stopień na plusie, bateria już ma trochę lat ale jeszcze daje radę,  pewnie na kolejną zimę do wymiany.

Ja bym na razie nic nie szukał.

Jeździł obserwował. 

Wtryskiwacze ustawić na wartość 220bar jak pompa normalnie to przebija to wszystko ok.

Zresztą pompe możesz zawsze zrobić po pracach w polu.

Trudno tak z filmiku ocenić ale ładnie wchodzi na obroty. Póki co bardzo mocy mu nie sprawdzisz niech się ułoży ale łatwo wyczuć czy ma moc czy muł jest.

Wtryski z reguły niestety ustawiają niżej niż 220bar.

 

Opublikowano
16 godzin temu, erwin2 napisał(a):

Właśnie po głowie chodziło mi też czy tłoki dobrze zamontowane....i czy uszczelka dobrej grubości ale raczej masz wszystko dobrze ,a stare tłoki były ze stożkiem? jakiej firmy założyli Ci zestawy naprawcze? olej masz bardzo dobry w silniku, w tamtym roku kolega robił kapitalkę pompy w MF też 4 cylindrowy i tam jest pompa rotacyjna z wtryskami dał 3 tysiące w tym wymiana końcówek które są obecnie chyba najlepsze na rynku w polsce. Oleju raczej nie pali twój silnik bo olej to z reguły niebieski dym

Tłoki i pierścienie to Kolbenschmidt, mechanik to kolega i powiedział że na innych nie robi :), stare Tłoki identyczne, też tej samej firmy. Tuleje to podobno robione na wymiar gdzieś w Krakowie. 

Mierzone wysokości tloków,  ile wystają ponad kadłub i dopiero wtedy korbowody do naprawy więc to raczej wszystko ok.

Patrzyłem to niby oryginalna głowiczka do pompy to koszt około 1700zł plus pewnie inne koszty i robocizna, moja pompa też rotacyjna. Dzięki za informację.

Narazie tak jak sugerujecie,  będę jeździł bo też i ciągnik potrzebny, już sezon oprysków się zaczyna. Narazie rozsiane ciągnikiem nawozy na około 15ha, spisał się dobrze.  W zasadzie to go ni docierałem dawnymi sposobami, kolega mówił że do rozsiewacza nie ciężko i spokojnie może iść,  więc obroty 2400 i naprzód. 

Jeszcze mam Turbinę też nie regenerowaną więc może też tu trochę oleju podciągnąć,  ale to raczej przy pełnej pracy a nie przy zapalaniu. 

Opublikowano

Docieramy w pracy nie na postoju na wolnych obrotach.

Zmienne obciążenia najpierw lżej potem coraz częściej ciężej wiadomo że nie dzień rozsiewacza a potem od razu pług i na 30cm orka ale stopniowo.

Spokojnie będzie ok.

Silnik zlożyłeś dobrze na dobrych częściach ew jak bedzie nieco podciagał olej to może przez turbo tak jak piszesz.

Ale czy naprawde dolewka raz czy dwa w sezonie to chyba nie tragedia w starym ciagniku.

Jak to mówia....

"Bierze olej??....

A co ma dawać??"

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v