Skocz do zawartości

Silnik MWM TD 226-4 Renault 103.54 wymiana suchych tulei


Krzysw5

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie

Witam wszystkich, 

Przygotuję się do remontu silnika mojej renówki 103.54. Jest tam silnik MWM turbo TD 226-4 R185. Objawy są takie,  że pali coraz więcej oleju, już na dolewki 10l na sezon nie starcza. Po odpaleniu zimnego chmura białego dymu. Tak ogólnie pracuje dobrze, zdarza się,  że gdy jest mocno rozgrzany przy temp. otoczenia powyżej 25 stopni i np orce pod rzepak potrafi mignąć kontrolka oleju na wolnych obrotach,  np przy ruszniu jak obroty spadną.
Z tego co się zorientowałem to tuleje w tym silniku są suche. Planuje ściągnąć głowicę,  zobaczyć stan tulei, tłoka,  pierścieni i przy okazji korbowodów. Czytałem też,  że przy takich objawach mogą być zużyte same głowice.
Chciałem się poradzić,  czy da radę wymieć tuleje, bez wyciągania silnika? Mechanik twierdzi że przy takich tulejach powininny być wyrównane/rozwiercone otwory w bloku i dopiero zamówione tuleje pod ten wymiar i następnie wciśnięciu honowane na wymiar pod tłok.
Czy ktoś może wymieniał tuleje w takim silniku w oryginalnym wymiarze że np po wciśnięciu nie wymagają honowania?
Przy mokrych nie byłoby problemu.

20241031_200734.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsza opcja to włożenie surowej tulei i zrobienie jej pod nominalny wymiar. Warunek konieczny to zakład który by to obrabiał i się do tego odpowiednio przyłoży, bo czasem jest to odwalone na odpierdziel. Tuleja nie trzyma wymiaru, jest zrobione jajo, albo stożek. 

Druga opcja to włożenie gotowej tulei, ale tu jest w zasadzie loteria, blok po latach pracy ma już swoje odchyłki więc tuleja może mieć nierównomierny wymiar. Czasem jest OK, czasem dość szybko zaczyna być problem ze szczelnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomierz pierścienie ,może wystarczy przelecieć  tuleje choinką lekko założyć nowe pierścienie zrobić głowice i będziesz dalej latał, w swoim wymieniłem zestawy naprawcze chyba już 15 lat minęło silnik zrobił prawie 2000 godzin i nic się nie dzieje ,na początku trochę rzucał olejem ale jak się dotarł to ustąpiło, jeśli tuleje będą miały progi to do wymiany. W swoim zakładałem tuleje po schłodzeniu a otwór w bloku podgrzany umiejętnie palnikiem do papowania,zerkinij na pompę oleju czy nie popuszczona. Przy rozbieraniu silnika poznacz sobie balanser.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za fachowe porady.  Wychodzi na to że sama wymiana tulei w warunkach domowych nie wchodzi w grę.  Jeszcze jest mi ciągnik potrzebny, tak za około 2 tygodnie ściągnę jedną głowicę, wyjmę tłok i sprawdzę jak to wygląda,  może da radę tak jak kolega pisze, pierścienie i głowice. Jeśli się okaże, że tuleje zużyte to będę zbierał na całkowity remont łącznie ze szlifem wału. Jestem bardzo zadowolony z tego ciągnika, solidna niezawodna maszyna więc chciałbym go zrobić. 

A orientujecie się może jakie są koszty? Chodzi i o podstawowe usługi,  wymiana i szlifowanie tulei, szlif wału, osiowanie bloku I remont głowicy.

Pewnie łącznie z częściami 20k trzeba liczyć 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobry zestaw naprawczy 1000 zł, szlif wał pewnie  ze 4 stówki, głowice  regeneracja 300 za sztukę, pompa oleju 800,panewnki dobre 1000 plus regeneracja korbowodów, uszczelki dobrej jakości około 2 tysiące, zalecają też nowe śruby do głowic, jeśłi będą blok ośiować i zakładać tuleje to lekko 2 tysiące

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Michał8201
      Witam ,jak wyżej napisane renault 550 rx problem polega na tym że przy zmianie polbiegu z 1 na 2 nie ma reakcji z 2 na 3 jest odczuwalne szarpnięcie i z 3 na 4 znowu brak reakcji, czy ktoś może coś pomóc bo podobno może mieć tylko 2 półbiegi.
    • Przez johenek
      Witam
       
      Koledzy mam problem z wyjęciem cylindrów z ciągnika Renault 103-54 z silnika MWM TD226-4. Cylindry muszą ocaleć ponieważ będą one założone ponownie, gdyż są one prawie nowe(zaledwie przepracowały 160mth). Ja próbowałem przez deskę wybić młotkiem ale niestety nie chcą nawet drgnąć
      Ja myślę nad jakimś ściągaczem tylko nie wiem jak on by miał wyglądać :unsure:
      Zależy mi na czasie bo ciągnik stoi rozebrany pod chmurka i deszcz pada na rozebrany silnik i nie chce aby zardzewiały cylindry bo szkoda ich bo są prawie nowe i oryginalne.
    • Przez Patryk223
      Witam czy może ktoś wie czy jest vin do renault 94 i gdzie go szukać 
    • Przez Dawid317555
      Witam mianowicie jak w temacie w Renault ares 540rx swieci się cały czas kontrolka od temperatury oleju w skrzyni jaka może być przyczyna ?
    • Przez tomek2201
      Witam. Czasami pojawia się problem z polbiegami. Wczoraj jak zaczynałem pracować ciągnikiem polbiegi działały a później przestały. Sprawdzałem opór na cewkach i wtyczki i wszystko wydaje się w porządku a polbiegi nie mogłem zmienić. Po odpaleniu na wyświetlaczu przeskakują od 4 do 1 i tak zostaje i nie mogłem zmienić. Dziś rano wsiadłem do traktora i wszystko działa. Czasem się tak dzieje a czasem od początku nie ma a później znów są. Gdzie szukać problemu? Dlaczego się tak zacinają?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v