Skocz do zawartości

Przekładnia bezstopniowa czy powershift?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć 🙂

Jako że mój stary JD 6930 stał się za mały i nie wiadomo ile jeszcze wytrzyma  to planuje zakup nowego ciągnika o mocy minimum 200 km na 60 ha łąk i 100 ha ornych plus może jeszcze dojdzie 10-30 ha.

To będzie główny ciągnik w gospodarstwie czyli praktycznie wszystkie prace by wykonywał (Transport,agregat do bezorki,siew,beczkowóz i przyczepa samozbierająca,kosiarka).

Mocno się zastanawiam nad tym czy lepiej wybrać coś na przekładni bezstopniowej czy powershifcie.

Nie ma żadnych wątpliwości co do tego że praca na bezstopniówce jest dużo bardziej komfortowa i przyjemna.

Tylko czy naprawdę te dzisiejsze bezstopniówki nie mają strat mocy i są oszczędne w ciężkich pracach pociągowych?

I co jest z taką bezstopniówką po dobrych kilku tysiącach przebiegu?

Z tego co wiem to AGCO ma bardzo fajną ofertę bo te ich Vario,Dyna-VT,Direct można zregenerować za jakieś 50 tys zł i to nie jest jakaś regeneracja w serwisie tylko zabierają taką skrzynie do specjalnego zakładu (Np:Direct z Valtry idzie do Finlandii) także to jest taka fabryczna regeneracja z gwarancja.

Nie trzeba się martwić o dostępność części ani bać mechaników partaczy.

Bo na przykład AutoPowr z JD jak opowiadał pewien mechanik z YT jest bardzo trudna w naprawie i przy mocniej zużytych skrzyniach często naprawa nie ma sensu a nowa skrzynia to bodajże 100 tys zł a podejrzewam że z innymi bezstopniówkami jest podobnie.

Opublikowano (edytowane)

W df w zależności od modelu jest zf eccom to samo co auto power w jd seri 6000 i 6r lub zf s matic ten co w starym case cvx, od ok 2 lat df montuje własne skrzynie bezstopniowe. Ogólnie obydwie to koszmar finansowy w naprawie i problem z dokumentacja napraw zwłaszcza do eccoma

Edytowane przez JD1052
Opublikowano (edytowane)

I znów nie podałes konkretnego modelu więc może to być eccom i s matic, obydwie spoko ja chodzą a jak padną to bagno, ogromne koszty i mało kto podejmuje się napraw z powodu braku książek napraw i loterii czy to zadziała czy nie mimo wydania np 60tys, najlepiej nowa za 120-150 tys. Najlepsze wydaje się Vario ale też nie jest tak kolorowo bo nie ma części mechanicznych do tych skrzyń jak koła zębate itp, są tylko dostępne uszczelnienia, w MF skopali to że cała hydraulika idzie nad skrzynia i podczas demontażu Vario wszystko trzeba demontowac, jak się kupuje 10-20 letni traktor to jak najprostszy a jak nowy to można zaszalec

Edytowane przez JD1052
Opublikowano

Nie wiadomo jaki agrotron, więc nadal nie wiadomo czy eccom czy s matic😆 
Ogólnie s matic jest skrzynią zdecydowanie trwalszą, tańszą w naprawie i prostszą w naprawie od eccoma. Więc jeśli TTV, to tylko smatic, jednak ona siedziała raczej w mocach 210+, np w 610-630TTV, przy czym w 630 była 240-tka, a w mniejszych chyba 180-tka. Według mnie jeszcze lepszą konstrukcją jest Autocommand lub CVX konstrukcji CNH. Potrafią bez awari wytrzymać nawet dłużej niż sławne vario🙂 I to tylko obiektywna opinia, nie ujmując nic vario. Przy czym w przekładniach ZF oraz CNH jedziemy bardziej mechanicznie niż hydraulicznie jak się to odbywa w vario.

Reasumując, nie polecam nikomu eccoma, natomiast smatica czy przekładni cnh bym sie nie bał, a nawet polecam. Naprawa eccoma szczególnie pierwszych serii faktycznie jest „na krótko” i często dużo droższa niż vario, a pozostałe dwie się nie zgodzę, tam się to naprawia łatwo i nie są to straszne koszta.

  • Like 1
Opublikowano

zawsze "mówiło się" że vario zaczyna się sypać przy 8-9 tyś godzin, te z CNH wytrzymują ponoć dłużej tak jak piszesz.. Mam ferdka na vario, i jeździłem NH n autocomandzie, ,, NH miał duże straty mocy, nie było czym jechać- chyba że akurat trafił mi się model z jakąś wadą.

Opublikowano

Do tych prac co wymieniłeś to według mnie lepsza skrzynia będzie bezstopniowa (kosiarka, przyczepa samozbierająca, transport, beczkowóz). Jeśli o JD to R dodatkowo będziesz mógł wziąć joystick który obsłuży ISOBUS. Na pewno jest to bardziej komfortowa skrzynia od Powershifta. Czy mniej wytrzymała? Czy tańsza w naprawie. To zależy od użytkowania i awarii jaka wystąpi.

Ja uważam, że do pracy z wałkiem WOM bardziej się sprawdza bezstopniowa 

Do pracy typowo uciągu jednak bardziej skrzynia z mechanicznym przełożeniem - powershift (chociaż dobra bezstopniowa nie odbiega zbytnio im, czyli Vario, Autopowr), chociaż trend w ciągnikach idzie w stronę skrzyń bezstopniowych 

Opublikowano
4 godziny temu, rocco0987 napisał(a):

Mam ferdka na vario, i jeździłem NH n autocomandzie, ,, NH miał duże straty mocy, nie było czym jechać- chyba że akurat trafił mi się model z jakąś wadą.

Dziwne troszke, bo według mnie mniej czuć właśnie te strate mocy na AC/CVX niż w vario, mnie np nie leży wogóle jazda vario MFem, mam nawet takiego na placu teraz i troche nim pracuje w polu. 
Po za tym tak jak pisałem, konstrukcja smatic i CNH jedzie do 30% tylko na hydraulice.

Opublikowano
W dniu 20.10.2024 o 17:56, JD1052 napisał(a):

W df w zależności od modelu jest zf eccom to samo co auto power w jd seri 6000 i 6r lub zf s matic ten co w starym case cvx, od ok 2 lat df montuje własne skrzynie bezstopniowe. Ogólnie obydwie to koszmar finansowy w naprawie i problem z dokumentacja napraw zwłaszcza do eccoma

Obecnie Deutz-Fahr stosuje bezstopniowe skrzynie odpowiednio w serii:

DF 6190 TTV  - T7340

DF 6210 TTV, DF 6230 TTV - T7540

DF 6230 TTV HD, DF 7250 TTV - T7560

DF 7250 TTV HD, DF 8280 TTV - T7780

Które są tak naprawdę skrzyniami Claas EQ 200, EQ 220, EQ 260 .

 

9290 TTV 9310 TTV 9340 TTV - ZF TMT 32

 

https://www.profi.de/aktuell/aktuelle-meldungen/claas-getriebe-fur-die-sdf-gruppe-29858.html

https://www.claas-industrietechnik.com/en/products/transmissions/eq200/220

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez juras390
      John Deere 7600
      Czy ktoś jest posiadaczem bo ja jestem i będę potrzebował porady
      Proszę 
    • Przez raffik4
      Witam zwracam się z prosbą o doradzemie mi jaki mam wybrać ciagnik do 60km na co prawda małà działke 2h na ktorej uprawiam warzywa,jest sad ciagnik miałby słuzyc do ogolnych zastosowań ziemia jest ciezka duzo pracy nie bedzie orka,glebogryzarka,kultywator,czasem koszenie trawy,zalezy mi na prostocie ,trwałosci i dobrego dostepu do czesci dodam iz mam na mysli ciagnik uzywany.
    • Przez lukaszgg
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika na gospodarstwo, wolę kupić coś nowego. I tutaj moje pytanie skierowane do was, co aktualnie polecacie? Coś co by mnie interesowało to przedział w granicach 80 - 110 KM  cena 200 netto 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v