Skocz do zawartości

Przekładnia bezstopniowa czy powershift?


Kuba223

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć 🙂

Jako że mój stary JD 6930 stał się za mały i nie wiadomo ile jeszcze wytrzyma  to planuje zakup nowego ciągnika o mocy minimum 200 km na 60 ha łąk i 100 ha ornych plus może jeszcze dojdzie 10-30 ha.

To będzie główny ciągnik w gospodarstwie czyli praktycznie wszystkie prace by wykonywał (Transport,agregat do bezorki,siew,beczkowóz i przyczepa samozbierająca,kosiarka).

Mocno się zastanawiam nad tym czy lepiej wybrać coś na przekładni bezstopniowej czy powershifcie.

Nie ma żadnych wątpliwości co do tego że praca na bezstopniówce jest dużo bardziej komfortowa i przyjemna.

Tylko czy naprawdę te dzisiejsze bezstopniówki nie mają strat mocy i są oszczędne w ciężkich pracach pociągowych?

I co jest z taką bezstopniówką po dobrych kilku tysiącach przebiegu?

Z tego co wiem to AGCO ma bardzo fajną ofertę bo te ich Vario,Dyna-VT,Direct można zregenerować za jakieś 50 tys zł i to nie jest jakaś regeneracja w serwisie tylko zabierają taką skrzynie do specjalnego zakładu (Np:Direct z Valtry idzie do Finlandii) także to jest taka fabryczna regeneracja z gwarancja.

Nie trzeba się martwić o dostępność części ani bać mechaników partaczy.

Bo na przykład AutoPowr z JD jak opowiadał pewien mechanik z YT jest bardzo trudna w naprawie i przy mocniej zużytych skrzyniach często naprawa nie ma sensu a nowa skrzynia to bodajże 100 tys zł a podejrzewam że z innymi bezstopniówkami jest podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W df w zależności od modelu jest zf eccom to samo co auto power w jd seri 6000 i 6r lub zf s matic ten co w starym case cvx, od ok 2 lat df montuje własne skrzynie bezstopniowe. Ogólnie obydwie to koszmar finansowy w naprawie i problem z dokumentacja napraw zwłaszcza do eccoma

Edytowane przez JD1052
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znów nie podałes konkretnego modelu więc może to być eccom i s matic, obydwie spoko ja chodzą a jak padną to bagno, ogromne koszty i mało kto podejmuje się napraw z powodu braku książek napraw i loterii czy to zadziała czy nie mimo wydania np 60tys, najlepiej nowa za 120-150 tys. Najlepsze wydaje się Vario ale też nie jest tak kolorowo bo nie ma części mechanicznych do tych skrzyń jak koła zębate itp, są tylko dostępne uszczelnienia, w MF skopali to że cała hydraulika idzie nad skrzynia i podczas demontażu Vario wszystko trzeba demontowac, jak się kupuje 10-20 letni traktor to jak najprostszy a jak nowy to można zaszalec

Edytowane przez JD1052
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiadomo jaki agrotron, więc nadal nie wiadomo czy eccom czy s matic😆 
Ogólnie s matic jest skrzynią zdecydowanie trwalszą, tańszą w naprawie i prostszą w naprawie od eccoma. Więc jeśli TTV, to tylko smatic, jednak ona siedziała raczej w mocach 210+, np w 610-630TTV, przy czym w 630 była 240-tka, a w mniejszych chyba 180-tka. Według mnie jeszcze lepszą konstrukcją jest Autocommand lub CVX konstrukcji CNH. Potrafią bez awari wytrzymać nawet dłużej niż sławne vario🙂 I to tylko obiektywna opinia, nie ujmując nic vario. Przy czym w przekładniach ZF oraz CNH jedziemy bardziej mechanicznie niż hydraulicznie jak się to odbywa w vario.

Reasumując, nie polecam nikomu eccoma, natomiast smatica czy przekładni cnh bym sie nie bał, a nawet polecam. Naprawa eccoma szczególnie pierwszych serii faktycznie jest „na krótko” i często dużo droższa niż vario, a pozostałe dwie się nie zgodzę, tam się to naprawia łatwo i nie są to straszne koszta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tych prac co wymieniłeś to według mnie lepsza skrzynia będzie bezstopniowa (kosiarka, przyczepa samozbierająca, transport, beczkowóz). Jeśli o JD to R dodatkowo będziesz mógł wziąć joystick który obsłuży ISOBUS. Na pewno jest to bardziej komfortowa skrzynia od Powershifta. Czy mniej wytrzymała? Czy tańsza w naprawie. To zależy od użytkowania i awarii jaka wystąpi.

Ja uważam, że do pracy z wałkiem WOM bardziej się sprawdza bezstopniowa 

Do pracy typowo uciągu jednak bardziej skrzynia z mechanicznym przełożeniem - powershift (chociaż dobra bezstopniowa nie odbiega zbytnio im, czyli Vario, Autopowr), chociaż trend w ciągnikach idzie w stronę skrzyń bezstopniowych 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, rocco0987 napisał(a):

Mam ferdka na vario, i jeździłem NH n autocomandzie, ,, NH miał duże straty mocy, nie było czym jechać- chyba że akurat trafił mi się model z jakąś wadą.

Dziwne troszke, bo według mnie mniej czuć właśnie te strate mocy na AC/CVX niż w vario, mnie np nie leży wogóle jazda vario MFem, mam nawet takiego na placu teraz i troche nim pracuje w polu. 
Po za tym tak jak pisałem, konstrukcja smatic i CNH jedzie do 30% tylko na hydraulice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Fendias
      Z Dniem 23.10.2023 Komornik zajol wszystkie nieruchomości Fabryki Zetor w Brnie , Są plany na produkcję jedynie modelu major w  wynajętej Haki w Brnie 
      Modele Cristal ,Forterra, Proxima 
      Nie będą w produkcji 
      Czytajcie czeskie media Bo do Polski dociera niewiele informacji o facet Zetor w Brnie 
      https://wiescirolnicze.pl/ciagniki/zetor-skonczy-jak-ursus-duze-problemy-znanej-marki/
    • Przez sw_kamil
      Witam. Jestem na etapie poszukiwań ciągnika ok. 250 KM. Główne zadania dla niego to agregat bezorkowo Hirsch Terrano 3m , oraz transport z przyczepą skorupową(przyczepa ok.7 ton plus ok 24 tony ładunku)
      W przyszłości siew striptil 3m
      Główne wymagania to skrzynia bezstopniowa , nawigacja rtk plus wszystkie systemy rolnictwa precyzyjnego.
      Co polecacie?
      Ciekawie wygląda MF 8s
      Silnik 7.4 , skrzynia ml260
      Biorę jeszcze pod uwagę clasa Axiona 850 
      Fendt niestety jest za drogi
    • Przez dworus83
      Witam,
      Jestem na etapie wyboru ciągnika. Zastanawiam się nad tymi dwoma, cenowo wychodzą podobnie. Będzie to główny ciągnik. Uprawa ziół, warzyw i zbóż na 20ha. 
    • Przez bauer51
      Dzień dobry brat planuje kupić ciągnik rolniczy około +/- 150km i zastanawia się na new Holland T7 165s (2017 lub 2018) lub Fendt 516 Vario z 2014r (ten starszy bo ten nowy kosztuje fortunę) . Ciągnik pracowałby w gospodarstwie około 100ha pola i 150 łąk (w 100 kawałkach). Głównie pracowałby z pługiem 4 obrotowym , rozrzutnikiem obornika 12t , gruberem 3m , kosiarkami czołowa 3m i tylna 3,5m oraz wyciągarka leśna. Ceny ciągników to około 300 tysięcy , fendta trochę droższa ale czy warto ? 
    • Przez D0miś
      Dzień dobry,
       
      Stoję przed zakupem ciągnika i po głębokim namyśle nadal nie jestem pewien, który model wybrać. Wszystkie ciągniki, które biorę pod uwagę, mają bardzo zbliżone specyfikacje. Waham się między Case 150, T7.190 i 6155M. Czy moglibyście mi doradzić, który z nich wybrać? Czy wiecie może, ile będzie ważył T7? Nowy model M ma być podobno zbudowany na podwoziu R i ważyć około 7800 kg.
       
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v