Skocz do zawartości
janusz11

John Deere 7430 czy Valtra Versu T162e

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Valtra
janusz11    0

witam zakładam ten temat bo mam dylemat który z tych traktorków wybrać parametry mają podobne i ceny również może ktoś podpowie o dealerach serwisie i eksploatacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
goldzio    0

rozumiem wiec powiedz chociaz swoje wojewodzctwo bedzie latwiej pdac dealera;] n podlasiu to d.sobol to wiem o sam od niego biore valtry.(bralem)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Andrzej24871    12

A nie lepiej już coś w ditect-cie kupić?? Przynajmniej tą skrzynie robi fendt czyli była by raczej mało awaryjna lub wogule , bo o skrzyniach mechanicznych valtry było troche słychać że do najwytrzymalszych nie należą ( jak jest z versu?? któż to wie ) a jeśli JD to może tego z agregatem prądotwórczym podobno 2% niższe spalanie ma czy jakoś tak no i zawsze prąd byś miał pod ręką że tak powiem :D . Nic do tematu nie wniosłem bo sam nie wiem ten sprzęcik dobry i tamten dobry choć wydaje mi się że trzebaby się liczyć z nieco większym spalaniem u JD .


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz11    0

Witam ponownie jestem z łódzkiego k.opoczna uprawiam 110 ha bardzo rozdrobnione i chcę powiększać ma być to ciągnik do orki, siewu i innych ciężkich prac na prow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

(...) choć wydaje mi się że trzebaby się liczyć z nieco większym spalaniem u JD .

 

 

masz racje...wydaje się tak Tobie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bambo13    1

Ja bym wybrał Valtre ponieważ ma niskie spalanie bo w T162e będziesz miał tryb eco który troche daje .Ja z tego co słyszałem to własnie skrzynia Versu jest bardziej chwalona niż Direct i to jest konstrukcja Valtry a nie Fenda co jedynie w tej skrzyni mogą byc jakieś podzespoły przez niego produkowane dla Valtry . Valtra na swoją moc jest dosyć lekka ale da się ją dociążyć :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawny    6

w woj wodzkim jest dealer rolbud pedziwiatr. w gluchowie kolo rawy mazowieckiej. z kim bym nie rozmawial same pochlebne opinie ktore sam podzielam. firma mala dwuosobowa, ale moim zdaniem jest w tym sila i profesjonalosc. wlasciciel firmy sam serwisuje maszyny wiec podchodzi do tego zupelnie inaczej niz zatrudniony mechanik. mimo malej firmy podejscie godne uwagi, bez wiekszego problemu mozna liczyc na ciagnik do testow. Sam skorzystałem i polecam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    60

Witam ponownie jestem z łódzkiego k.opoczna uprawiam 110 ha bardzo rozdrobnione i chcę powiększać ma być to ciągnik do orki, siewu i innych ciężkich prac na prow

 

Jeśli z Opoczna to najbliżej są Gravit, Agro Efekt lub BIS. Polecam Agro Efekt, nie wiem czy coś bliżej znajdziesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

Ja bym wybrał Valtre ponieważ ma niskie spalanie bo w T162e będziesz miał tryb eco który troche daje .Ja z tego co słyszałem to własnie skrzynia Versu jest bardziej chwalona niż Direct i to jest konstrukcja Valtry a nie Fenda co jedynie w tej skrzyni mogą byc jakieś podzespoły przez niego produkowane dla Valtry . Valtra na swoją moc jest dosyć lekka ale da się ją dociążyć :D

Nie wiem być może znowu mi się wydaje ale skrzynia direct w valtrze to tak w zasadzie nazywa się agco variable transmision czy jakoś tak i robi ją fendt dla całego agco , i jak skrzynia z 5 półbiegami może być bardziej chwalona od skrzyni bezstopniowej.

masz racje...wydaje się tak Tobie.

Nie wiem Ty masz problem jakiś do mnie czy co ? Napisałem wyraźnie że tak mi sie wydaje i już wcale się z tym zgadzać nie musisz i specjalnie piszesz post który nic do tematu nie wnosi a jedynie przytyka mi i to jeszcze nie wiem w czym.

Edit: a zresztą :D Tak masz racje JD najmniej pali i wogule jest naj jeszzce Jaro zaraz tu napisze posta w stylu " co ty bredzisz" hehe luzik i koniec tematu więcej Ci odpisywać nie będe żeby nie zaśmiecać paplaniną bo nie poto ten temat był tworzony > Sorka za OT


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawny    6

o bisie jeszcze nikt sie dobrze nie wypowiadał w moich stronach, z powietrza ciekawe rozwiniecie nazwy sie nie wzielo(bierz i s...) podejscie do klienta przed zakupem niby super choc trzeba uważac zeby nie wcisneli czegos czego sie nie chce ja np dostalem oferte na 6330 skrzynia 4 polbiegi ale 30km/h zeby była atrakcyjniejsza cenowo;/

@Andrzej24871 zadnej zlej opini o skrzyniach valtry nie slyszalem i pisanie czegos co sie komu wydaje jest bez sensu i niektorych moze wprowadzic w blad bo np mozna napisac ze c360 jest komfortowym ciagnikiem i ktos kto nie wiec co to za ciagnik uwierzy przekaze dalej swoja glupote. Znajomi maja i valtre i jd, stwierdzaja ze w lekkich pracach valtra jest sporo oszczedniejsza wiec np jezdzi codziennie z beczka, ale juz w ciezkich pracach roznicy nie ma, a charakerystyka silnika jd jest lepsza, w temacie szukamy ciagnika do typowo ciezkiej pracy wiec odpowiedniejszym bedzie jd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@Andrzej24871 jeżeli piszesz że Valtra spali mniej to udowodnij to. Pokaż jakieś testy lub zdaj się na jakiegoś usera który zamieścił jakiś test na AF. Taki pisanie ,, zdaje mi sie że Pronar jest najlepszy'' jest tez pisaniem nic nie wnoszacym do tej rozmowy. A problemu nie mam do Ciebie zadnego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19Damian89    0

JD 6630 z 4 obracana pali wiecej niz U1224 kuzyn w pracy oral i tym i tym i mowil ze w JD pali wiecej i nie zaleznie od pracy i tak swoje musi spalic wiec moim zdaniem JD w ciezkich pracach gdzie jego moc jest wykorzystana to nie bedzie odstawal od innych marek. a spalanie tego 6630 cos kolo 17-20l/mtg. Kuzyn ma Valtre N111 i w orce mu spala od 11-16l/mtg ale jesli ma lekko potrafi zejsc do 4-5l/mtg co mi sie zdaje jest plusem, i tez ma ten system Eco i on naprawde duzo daje widzialem podczas agregatowania u kuzyna bez eko byl jakby slabszy a z eko jak by mial wieksza moc.. ale tu sa porownywalne wieksze ciagniki z ktorych nie mialem do czynienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

"Edit: a zresztą Tak masz racje JD najmniej pali i wogule jest naj jeszzce Jaro zaraz tu napisze posta w stylu " co ty bredzisz" hehe luzik i koniec tematu więcej Ci odpisywać nie będe żeby nie zaśmiecać paplaniną bo nie poto ten temat był tworzony > Sorka za OT "-jeżeli tak pisałem to zapewne bredziłeś :D-myślę że nadinterpretujesz moje czy też Huberta wypowiedzi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    86

ostatnio w testach to Valtra (razem z MF)jest w spalaniu w czołówce, ale najwięcej spalających... patrz testy DLG i w TOP technika :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

Ale tak szczerze powiedzcie ufacie tym testom DLG bo moim zdaniem są one co najmniej wypaczone chociażby to spalanie valtr przecież one wcale nie palą durzo wręcz przeciwnie użytkownicy bardzo sobie chwalą ich znikome zapotrzebowanie na ON .

@ HubertOjdana weżmy z drugiej strony Ty udowodnij że tylko tak mi się wydaje że JD będzie więcej palić . A dwa ja nie wiem co z Tobą jest ( naprawde ja się nie chce z Tobą kłucić ale tak jakoś samo wychodzi) przecież napisałem wyrażnie :"choć wydaje mi się że trzebaby się liczyć z nieco większym spalaniem u JD" Jeśli Ci się inaczej wydaje to ok Twoje zdanie i nikt się z nim nie musi zagdzać tak samo jak i z moim a nawiasem mówiąc jeśli ktoś chce to na YT sporo jest filmów z JD i jakie ilość zużywanego paliwa pokazuje CC . I nie kłućmy się już więcej Ja uważam że JD pali durzo Ty uwarzasz że się mylę i tyle. I cośty się tak uczepił tego Pronara?? To że mam coś w opisie wcale nie znaczy że dosłownie tak myśle pronar akurat jest tutaj porównaniem do tańszych ciągników , i nie jest to mój tekst tylko innego forumowicza wstawiony za jego zgodą oczywiście i nie dopowiadaj sobie za dużo.

 

o bisie jeszcze nikt sie dobrze nie wypowiadał w moich stronach, z powietrza ciekawe rozwiniecie nazwy sie nie wzielo(bierz i s...) podejscie do klienta przed zakupem niby super choc trzeba uważac zeby nie wcisneli czegos czego sie nie chce ja np dostalem oferte na 6330 skrzynia 4 polbiegi ale 30km/h zeby była atrakcyjniejsza cenowo;/

@Andrzej24871 zadnej zlej opini o skrzyniach valtry nie slyszalem i pisanie czegos co sie komu wydaje jest bez sensu i niektorych moze wprowadzic w blad bo np mozna napisac ze c360 jest komfortowym ciagnikiem i ktos kto nie wiec co to za ciagnik uwierzy przekaze dalej swoja glupote. Znajomi maja i valtre i jd, stwierdzaja ze w lekkich pracach valtra jest sporo oszczedniejsza wiec np jezdzi codziennie z beczka, ale juz w ciezkich pracach roznicy nie ma, a charakerystyka silnika jd jest lepsza, w temacie szukamy ciagnika do typowo ciezkiej pracy wiec odpowiedniejszym bedzie jd.

Nie chce mi się przeszukiwać całego forum ale jednemu agroforumowiczowi ( czy jakos tak skrzynia padła po 2 tyś mtg nap[rawili ją i znowu tym razem po 6 mtg od naprawy ta sama część sie popsuła inny pisał że u niego na wsi były dwie valtry w obydwu padły skrzynie tylko że jedna była jeszzce na gwarancji a druga już niestety nie , jeden też pisał że miał valtre n chyba i jakieś łebki wzieli tą valtre w zime i chcieli sprawdzić czy sie da zrywa zrobić i w efekcie rozwalili skrzynie , ja nie napisałem bo mnie coś ugryzło tylko naprawde troche czytałem o tym ale czy to prawda to też druga strona medalu być może to były jakieś bajki czy cóś o valtrach różnie się wypowiadają od tych którzy uwarzają że jest to wręcz ciągnik nie zniszczalnu do tych którzy określają valtre jednym słowem -złom .


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@Andrzej ja Ci nic nie musze udowadniać, nie umiesz podać przykładu to nie odwracaj kota ogonem i nie wymagaj ode mnie żadnych wyników bo to Ty pierwsze napisałeś ,,że się Tobie wydaje'' po co w ogole pisać takie rzeczy?? ,,wydaje mi się że Pronar jest bezawaryjny'' Wydawanie sie zostawmy ... wiadomo komu. Pronara sie nie uczepiłem i nawet nie widzialem co tam masz w opisie, poprostu mialem do czynienia z prawie kazdym modelem od 80-260km i wiem jedno - ten ciagnik nadaje sie do cyrku nie do prac. Argumenty już pisalem wielokrotnie i nie bedę sie powtarzał.

Po 2. ile Ty masz lat żeby spalanie ciągnika oceniać na podstawie filmika na youtube?? Na CC spalanie zawsze jest pokazane tymczasowe od którego zazwyczaj trzeba odiąć jakieś 30% na uwrocia na których ciągnik pali tyle co jest zapalony...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    60

JD 6630 z 4 obracana pali wiecej niz U1224 kuzyn w pracy oral i tym i tym i mowil ze w JD pali wiecej i nie zaleznie od pracy i tak swoje musi spalic wiec moim zdaniem JD w ciezkich pracach gdzie jego moc jest wykorzystana to nie bedzie odstawal od innych marek. a spalanie tego 6630 cos kolo 17-20l/mtg. Kuzyn ma Valtre N111 i w orce mu spala od 11-16l/mtg ale jesli ma lekko potrafi zejsc do 4-5l/mtg co mi sie zdaje jest plusem, i tez ma ten system Eco i on naprawde duzo daje widzialem podczas agregatowania u kuzyna bez eko byl jakby slabszy a z eko jak by mial wieksza moc.. ale tu sa porownywalne wieksze ciagniki z ktorych nie mialem do czynienia

 

6630 to nie ta moc co 1224, jego możesz porównać do 1634. U nas 100 KM JD robi to samo co 1224 i spalanie jest na identycznym poziomie.

Jeśli Twojemu kuzynowi N111 pali w orce 11-16 litrów to nic dziwnego, mi z 4 x 35 palił 10 litrów a przy 4 x 50 jak mu wdepnę porządnie i 8 km/h na polu o długości 800 m to i 18 weźmie ale prawie 1,5 ha położę na h.

Przy ładowaniu obornika spalanie 4-5 l to też nic nadzwyczajnego, w siewniku do QQ 6 litrów spali.

 

6630 jakbym dobrze zapodał to spokojnie 25 l/h skopci.

 

o bisie jeszcze nikt sie dobrze nie wypowiadał w moich stronach, z powietrza ciekawe rozwiniecie nazwy sie nie wzielo(bierz i s...) podejscie do klienta przed zakupem niby super choc trzeba uważac zeby nie wcisneli czegos czego sie nie chce ja np dostalem oferte na 6330 skrzynia 4 polbiegi ale 30km/h zeby była atrakcyjniejsza cenowo;/

Niestety potwierdzam, mimo że do Sycowa mam ponad 100 km dalej to i tak wolę jechać do Agro Efektu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    261

Nie wiem być może znowu mi się wydaje ale skrzynia direct w valtrze to tak w zasadzie nazywa się agco variable transmision czy jakoś tak i robi ją fendt dla całego agco , i jak skrzynia z 5 półbiegami może być bardziej chwalona od skrzyni bezstopniowej.

 

Skrzynia AVT jest stosowana w serii S i to jak mówisz jest skrzynia od Agco [taka sama w MF 8600, Fendt 900 Vario]

 

Seria Direct i Versu mają skrzynie konstrukcji Valtry.

Mogą być w niektórych elementach podobne, ale były opracowywane od podstaw w Valtrze :huh:

 

żeby nie było niejasności :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    57

 

Ja bym wybrał Valtre ponieważ ma niskie spalanie bo w T162e będziesz miał tryb eco który troche daje .Ja z tego co słyszałem to własnie skrzynia Versu jest bardziej chwalona niż Direct i to jest konstrukcja Valtry a nie Fenda co jedynie w tej skrzyni mogą byc jakieś podzespoły przez niego produkowane dla Valtry . Valtra na swoją moc jest dosyć lekka ale da się ją dociążyć

 

Nie wiem być może znowu mi się wydaje ale skrzynia direct w valtrze to tak w zasadzie nazywa się agco variable transmision czy jakoś tak i robi ją fendt dla całego agco , i jak skrzynia z 5 półbiegami może być bardziej chwalona od skrzyni bezstopniowej.

 

Źle Ci się wydaje Valtra S ma skrzynie Vario od Fendta, Direct jest to skrzynia z 4 biegami która ma rozbudowany wzmacniacz momentu i dlatego ma 4 zakresy prac, Vario jest jednym wielkim wzmacniaczem momentu. Ja (Ojciec) ma Versu i bardzo jesteśmy z niej zadowoleni mieliśmy na miesiąc T202 Direct i w transporcie Versu wyszedł taniej ( mniejsze zużycie paliwa, nie wiem może operatorzy się się przyzwyczaili do power schiftów z ciężarówek) w polu direct jest wygodniejsza ale to kwestia wyposażenia bo U-pilot i Auto-Guild i nie ma różnicy.

Co do spalanie ludzie trzymajcie się 1300-1500 obr/min i spalanie jest adekwatne do wykonanej pracy a kręcenie Sisu powyżej 1800 obr/min to czysty idiotyzm.

 

ja nie napisałem bo mnie coś ugryzło tylko naprawde trochę czytałem o tym ale czy to prawda to też druga strona medalu być może to były jakieś bajki czy cóś o valtrach różnie się wypowiadają od tych którzy uwarzają że jest to wręcz nie zniszczalnu do tych którzy określają valtre jednym słowem -złom .

u nas Valtry i Valmety robią po 1000 godzin rocznie Versu pracują ponad 8 godzin dziennie Valmet wuja ma 16 tyś mtg najmłodsze Versu z zeszłego roku dobijają do 1800 mtg i co nic po prostu o ciagnik trzeba dbać i go należycie serwisować, u Huberta JD6830 pracuje na pokaźnym areale i jak bym miał kupować ciągnik o mocy około 150 KM to ten model byłby brany pod uwagę bo skoro jest użytkowany to się sprawdził. Ludzie piszący że Valtra to złom zapewne należą do grupy rolników którzy kupili nowy ciagnik po 20 kilku latach zaczeli szaleć "bo to zachodni w dodatku nowy i ma iść" i szlak je trafił i trafił by każdy ciągnik czy to JD czy Fendt.

Ogólnie My jesteśmy zadowoleni z naszych ciągników a kilka marek mamy poza Valtrą i Valmetem bo jest jeszcze Zetor i Ursus, ale przez te wszystkie lata nauczyliśmy się odróżniać wady ciągnika przyniesione z fabryki od naszych błędów.

PS NH T6040 sąsiada ma 140 mtg i 9 raz serwis go odwiedził ( wkoncu się dowiedziałem co to za model

Do autora tematu:

jak kupisz Valtrę będziesz zadowolony jak kupisz JD także będziesz zadowolony pamiętaj o jednym jak chcesz aby paliły tyle aby Ci serce nie stawało to kup sobie konia Ciągniki pala tyle ile muszą zależy od roboty i od warunków oraz ziem. Grunt to trzymać się niskich obrotach w sisu kręcenie tych silników to głupota, 1100 -1500 obr/min ale 162e i nie ma problemu z pracą wyżej masz tylko moc max a przy uciągu liczy się moment. BO powyżej 1800 moment jest już w obu modelach bardzo mały względem max Nm także gaz do dechy to głupota. Jeśli chodzi o Versu/Direct to u nas na pewno bedzie Versu

Pozdrawiam

jakby co to pytaj na priw bo rzadko na AF jestem

Edytowano przez Lukasz1987

Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19Damian89    0

Kuzyn N111 orze 4x45 i smiga z predkoscia 8-9km/h czyli podobna jak ty i pola ma rozne gorki, proste, kliny klasa siemi od 2-4 i spalanie jest rozne na takim polu o dlugosci 800m ostatnio oral i wyszlo jak liczylismy 14-15l/mtg na wiosne ma rozstawic na 4x50 wiec zobaczymy jak wtedy bedzie ze spalaniem.. a przy ugniataniu zyta zpalil mu 4-5l/mtg

 

no porownalem 6630 i 1224 bo tymi orali pierw Ursusem teraz tym JD ale faktem jest ze JD ma lzej niz 12 z tym plugiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W okolicy znajomy Ojczulka ma 7430 z doniesień wynika, że Jasiek potrafi pociągnąć 30 litrów na godzinę, ale bije polską 6T na głowę i ilości wykonanej pracy. :blink: Szóstka chodziła w pługu 4x45, a Jasiek chodzi w 5x45. :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    60

Kuzyn N111 orze 4x45 i smiga z predkoscia 8-9km/h czyli podobna jak ty i pola ma rozne gorki, proste, kliny klasa siemi od 2-4 i spalanie jest rozne na takim polu o dlugosci 800m ostatnio oral i wyszlo jak liczylismy 14-15l/mtg

 

Ale klasa ziemi nie zawsze odwzorowuje zwięzłość gleby, czasami na 3 klasie lżej się orze niż na niejednej 4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz11    0

dzięki za podpowiedzi dodatkowo informuje że mam grunty IV i V klasy które orze się lekko jest tylko mały problem bo nie ma melioracji i na górkach jest często mokro(glina) do ciągnika chce zakupić plug 5 obracalny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W okolicy znajomy Ojczulka ma 7430 z doniesień wynika, że Jasiek potrafi pociągnąć 30 litrów na godzinę, ale bije polską 6T na głowę i ilości wykonanej pracy. :blink: Szóstka chodziła w pługu 4x45, a Jasiek chodzi w 5x45. :huh:

Bobek a znasz spalanie na hektar?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez WojtekKalinowski
      Witajcie.
      Mam ciężki orzech do zgryzienia: który ciągnik wybrać. Został mi przyznany ciągnik do 100KM max. i muszę coś wybrać z tych dwóch. Proszę o wasze opinie na temat tych modeli, co lepsze? co byście z tych dwóch wybrali? i dlaczego.
    • Przez temprawg
      Witajcie.
      Stoję przed sporym dylematem.
      Rozglądam się za jakimś ciągnikiem i kosiarką rotacyjną do niego.
      Do tej pory posiadałem łąkę 1 h i w 2014 roku po wkurzeniu się że wiecznie na kolanach trzeba szukać kogoś kto by ją skosił ( ten nie ma czasu, temu szkoda kosiarki, tamten kazał podjechać kiedy indziej bo musi się zastanowić) kupiłem kosiarkę listową CJF wolnobieżną (kosiarka tragedia psuje się co chwilę). 
      W zeszłym roku sytuacja była już inna ponieważ przez suszę to rolnicy bili się o możliwość skoszenia i zabrania siana.
      W tym roku doszło ok 1,5 h rodziców oraz około 1 h siostry. Do tego dochodzi sad.
      Dlatego po tych wszystkich perypetiach doszliśmy do wniosku że czas kupić taki zestaw jak w tytule.
      Super wymagań nie mam ale pewne granice sobie określiłem:
      - ciągnik T25 lub jak się uzbiera C330 (chociaż ceny trzymają się wysoko) - wiadomo że po zakupie na podstawowy serwis i nieprzewidziane wydatki tak samo jak po zakupie samochodu trzeba sobie przeznaczyć około 10 % - 15 % kwoty zakupu.
      - kosiarka rotacyjna (prawdopodobnie do remontu bo wątpię żeby coś sensownego kupić bez wkładu) Z036 lub Z076 nomen omen katalog części do nich opracowałem i sprzedaję.
      No i najważniejsze to dostępność części w przyzwoitych cenach. Nie sztuką jest kupić sprzet, sztuką jest go serwisować nie za kosmiczne pieniądze.
       
      Liczę na waszą pomoc jako osób doświadczonych. 
       
    • Przez rafal2511
      Witam wszystkich
      Przeglądając forum nie znalazłem żadnych ciekawych informacji o JCB Fastrac. Przeglądając allegro znalazłem fajne ich oferty.
      http://otomoto.pl/jc...25-A108355.html
      http://otomoto.pl/jc...15-A117351.html
      No i tu należy zadać sobie pytanie. Czy te maszynki nadają się do pola? Jak sie sprawują w polu w pługu. Widziałem fastraca tylko że młodszy odpowiednik tych modeli (2150) w realu wygląda bardzo fajnie Maja bardzo dobrze rozłożoną masę. Amortyzowaną przednią oś i hamulce tarczowe. Super do transportu ale jak w polu? Jak ze spalaniem na przykład w pługu?
      Proszę o wasze opinie na temat fastraca.
      Pozdrawiam
       
      Jeszcze raz napiszesz tak długiego posta z caps lockiem to uduszę
    • Przez Silver
      Witam!
      Ciągnik z turem 60 - 80 km, który zestaw będzie najbardziej wytrzymału i wygodnie będzie się pracowało przy krowach.
      Chce coś do 120 tys z widłoami/krokodylem i łycha, potrzebny do gnoju tylko z płyty, bel siana słomy ( 700 sztuk) i ośnieżenia drogi 300m dla mleczarni.
      Biorę pod uwagę najbardziej zetora 6441 + trac lift 100 (dlatego taki zeby zmieścić się w kasie a 220 to za duża do proximy) i farmtracka 665dt lub 675dt i pol mot 4, ciekaw jestem jestem zefira i tura 3 z pronaru ( no ale to nowość), nie wiem czy to na 100% z euro 2 a zakupy chce na prow więc po nowym roku czy da się jeszcze kupić pronara 82sa lub farmera z mmz - ale to tak w ostateczności.
      Konkretnie to czy farmtrack czy proxima będzie lepsza do tura tzn przednia oś chyba to samo carraro, ale sprzęgło skrzynia i ukłąd kierowniczy ( w jednym i w drugim podobno nie najwytrzymalszy) zetory również sprzęgło mają delikatne, a może zaryzykować i spróbować tego zefira ( masa ogromna moc duża i przednia oś to też podobno carraro)
    • Przez Suzaku95
      Witam,
      W niedługim czasie myślę o zakupie ciągnika sadowniczego, ostatnio się trochę rozglądałem i znalazłem 2 ciekawe modele JD 5075GN i Claas Nexos 210. Ciągnik będzie głównie pracował przy kombajnie do porzeczki i opryskiwaczu.
      Interesuję mnie opinia użytkowników o powyższych modelach, podobnych do nich lub innych ciekawych ciągnikach tego typu.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.