Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam, mam problem z ciągnikiem renault 103.54 16x16 mechaniczna skrzynia. Kupiłem ją 2 lata temu po wymianie wałka z kołem zębatym odpowiadającym za przenoszenie napędu ze skrzyni na przystawkę. Problemem jest to że podczas jazdy z prędkością powyżej 8-9 km/h z włączonym napędem zaczyna głośno wyć (wiem że napęd zazwyczaj słuchać ale moim zdaniem powinno go być słychać przy większych prędkościach) w ciągu tych 2 lat kilka razy odkręcałem przystawkę w celu sprawdzenia tego wałka z kołem zębatym które było wymieniane i wszystko jest w porządku, brak luzów na łożyskach igiełkowych. Czy problemem może być przystawka, a jeśli tak to co może być przyczyną wycia ?

Opublikowano

Źle dopasowany luz miedzyzębny lub źle wykonane koła zębate i przez to wyje.

Jak 8 9 kmh i wyje na napedzie to jest tam bardzo źle.

Zdarzyło mi sie kilkakrotnie zapomnieć wyl napędu i w szosie było cicho tak że u Ciebie słabo to wygląda.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Jeżeli od samego początku były problemy to może dokładnie sprawdzić czy na przedniej osi są odpowiedniego rozmiaru koła i opony. W Fendt był przypadek, że były nie odpowiednie opony i rozsypywało przedni napęd. 

Edytowane przez artur04c
  • Like 1
Opublikowano

Też o tym myślałem ale w polu podczas grzebania się przedni napęd ciągnie i również wyje bez zmiany, a koła nie oddziałowywują na siebie bo występuje poślizg.

Dnia 24.03.2024 o 23:32, MarcinKa napisał:

Źle dopasowany luz miedzyzębny lub źle wykonane koła zębate i przez to wyje.

Jak 8 9 kmh i wyje na napedzie to jest tam bardzo źle.

Zdarzyło mi sie kilkakrotnie zapomnieć wyl napędu i w szosie było cicho tak że u Ciebie słabo to wygląda.

Na którymś kole jest możliwość wyregulowania tego luzu ? Czy tylko zmiana kół zębatych wchodzi w grę?

Opublikowano

Koła tzn rozmiarowo masz dobre.

Te koła zebate w przystawce dorabiałeś czy już takie były jak kupiłes i wyje od początku?

Co było powodem wymiany zębatek?

Co tam się stało że było wymieniane?

  • Like 1
Opublikowano

Kupiłem go po naprawie i od początku wył. Łożyska igiełkowe które są na wałku w skrzyni się rozleciały i zębatka przez brak łożysk zeżarła wałek (mam ten wałek z kołem nawet). Wałek z zębatką został wymieniony na nowy a w przystawce najprawdopodobniej nic nie było ruszane bo widać że jest mocniej zużyta zębatka. Przyczyny nie znam ale pewnie ktoś jeździł na napędzie ciągle i przez naprężenia w końcu nie wytrzymało. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v