Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam mam problem renault 90-34 zauważyłem że wałek od przedniego mostu jest uszkodzony (zjedzony frez) od strony skrzyni jest ok moje pytanie brzmi czy jeśli pominę tuleje która łączy wałek z przednim mostem i zespawam to na stałe czy pochodzi to trochę czy musi być jakiś luz na tej złączce wału? Chce zrobić coś na szybko bo robota w polu się szykuje z góry dziękuję za opinie

Edytowane przez Michle18
Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, andrzej78 napisał:

Jeżeli nie masz ciężkiej pracy typu orka to dasz radę obrobić bez napędu. Frezy zeżarlo na wale ,czy na wałku atakującym od strony mostu? 

Zjedzone na wale tam gdzie przedni most i na wałku łączącym go przy skrzyniu frez jest ok i na wałku od strony skrzyni jest też ok ciężkiej pracy no trochę mam orki i lądowania obornika ciekawi mnie tylko czy zespawanie rozwiąże problem bo tak czy siak czeka mnie wymiana tego wałka w przednim moście czy ktoś to próbował zespawać wgl czy powinien być luz na tym złączeniu?😂

Edytowane przez Michle18
Opublikowano

Luz jest konieczny bo most pracuje na tulejach wspornika ,a podejrzewam , że masz je wywalone i dlatego zeżarlo frezy.  Na ogół naprawa polega na ucięciu końcówki wału  , wałek atakujący tnie się między łożyskami i dospawuje końcówki z wielowypustem. Napawanie się nie sprawdza.

Opublikowano
16 minut temu, andrzej78 napisał:

Luz jest konieczny bo most pracuje na tulejach wspornika ,a podejrzewam , że masz je wywalone i dlatego zeżarlo frezy.  Na ogół naprawa polega na ucięciu końcówki wału  , wałek atakujący tnie się między łożyskami i dospawuje końcówki z wielowypustem. Napawanie się nie sprawdza.

Aha to się wspawuje myślałem że to trzeba cały przód rozbierać jakiś link do tych końcówek?

Opublikowano

No wałek atakujący trzeba wyjąć. Nie mogę teraz  znaleźć , wiem że znajomy w taki sposób naprawiał wałek atakujący w MF. dokupił gotową końcówkę z frezem i ktoś mu to toczył i spawał . Z kolei w moim Case nacinali frezy na dospawanej końcówce wałka.

Opublikowano
25 minut temu, andrzej78 napisał:

No wałek atakujący trzeba wyjąć. Nie mogę teraz  znaleźć , wiem że znajomy w taki sposób naprawiał wałek atakujący w MF. dokupił gotową końcówkę z frezem i ktoś mu to toczył i spawał . Z kolei w moim Case nacinali frezy na dospawanej końcówce wałka.

Dobra dzięki za podpowiedzi przemyśle co z tym zrobić 😉

Opublikowano

Wcześniej proponuje popytać u fachowców,jak to zrobić aby jeszcze te elementy nadawaly się do naprawy a nie na złom . Widziałem też połączenie tulei z wałkiem za pomocą kołka stalowego  ( kołek luźno w otworze tulei).

Opublikowano
17 godzin temu, andrzej78 napisał:

Wcześniej proponuje popytać u fachowców,jak to zrobić aby jeszcze te elementy nadawaly się do naprawy a nie na złom . Widziałem też połączenie tulei z wałkiem za pomocą kołka stalowego  ( kołek luźno w otworze tulei).

Ten kołek, to chyba na sztukę u handlarza, bo do przeniesienia napędu raczej się nie nadaje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez Dastan
      W zimie poskładałem silnik Cumminsa, robiona głowica, pompa paliwa, wtryskiwacze, nowe pierścienie blok honowany. Przyczyną remontu była zatarta panewka. Od początku dwa cylindry po odpaleniu bardzo kopcą na jasny gryzący dym dopóki się silnik nie zagrzeje potem to nie występuje. Dodam że przed remontem tak nie było.  Pompa ustawiona na znaki. Silnik ma przepracowane 30mtg i dalej to samo, a liczyłem że muszą się pierścienie dotrzeć, ale nie jestem pewny czy to to bo oleju nic nie ubywa. Jak to zdiagnozować? Może źle pierścienie założone? Ale to by brał olej? Kąt wtrysku?
    • Przez KatarzynaJeziorkowska
      dzień dobry,
       
      jestem pośrednikiem kredytowym i pozwoliłam sobie napisać do Państwa z propozycją finansowania skierowaną do Waszej grupy zawodowej a mianowicie - kredyt dla rolników poz zastaw ziemi na max 15 lat
      max kwota BRAK
      pod zastaw hipoteczny
      uproszczone procedury - do 500 tys na oświadczenie o osiąganym dochodzie
      na okres 15 lat
      szybka decyzja
      bez wpisu do bik
      spłacamy inne zobowiązania do 500k na uproszczonej procedurze, powyżej polisa i zestawienie faktur(bez faktur i przelewów;)) konsolidujemy inne zobowiązania wpisane na hipotece
      w każdej chwili możliwa wcześniejsza spłata bez żadnych dodatkowych kosztów hipoteka możliwa i na domu i na ziemi, itd, itp   zapraszam do kontaktu dkfinanse.spzoo@gmail.com tel 695 588 952 w swojej ofercie mam produkty zarówno dla osób z dobrymi bazami bik jak i złymi cała Polska   pozdrawiam   Katarzyna Jeziorkowska DK Finanse sp. z o.o. wpis do KNF RPK037045
    • Przez Fugeo
      Poszukuję sprawdzonych lamp roboczych ledowych na tył ciągnika.  Na chwilę obecną będą założone dwie. Preferowane z wbudowanym złączem typu AMP. Pierwsze jakie znalazłem to takie:
      https://elmoto.pl/lampy-robocze/4562-lampa-robocza-led-4000-lm-owalna-amp-wesem-kat-60-5905445633354.html
      Mogą być? Mają odpowiednią moc, strumień świetlny i kąt?
    • Przez przemyslaw111187
      Witam
      Mam dwie duże przyczepy Pronar 14 ton ciągnik 150km mam problem z wyjechaniem z kukurydzy po kiprowaniu na bok . Jazda prawie na wprost nie ma możliwości wykręcenia na bok lub zajechania drugi raz.Do tej pory miałem mniejsze przyczepy i nie było problemu
      Może ktoś doradzi jaka kolejność i jaka technika wyjeżdżania?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v