Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ma ktoś doświadczenie w wymianie pompy CR -jak ustawić synchronizację pompy w stosunku do momentu  wtrysku  wtryskiwaczy  -pompa dwusekcyjna silnik sisu 6 cylindrów brak a raczej brak chęci zdejmowania pokrywy rozrządu bo to demontaż całego przodu nie ma dojścia do koła zamachowego   

Opublikowano

W cr o momentcie wtrysku decyduje sterownik a pompa dobija ciśnienie do szyny teoretycznie nie powinno być żadnych znaków czy synchronizacji ale może są jakieś inne rozwiązania

  • Haha 1
Opublikowano

tyle że tłoczki muszą pchnąć paliwo pomiędzy cyklami otwarcia wtrysku a szczególnie wrażliwe są silniki ponad 4 cylindry -kiedyś myślałem podobnie jak ty bo niby w szynie jest ciśnienie a o otwarciu decyduje podanie prądu ale jakby nie było dotłoczenie paliwa w momencie otwarcia wtrysku zakłóca jego pracę w innym przypadku nie było by klina i znaku na zębatce .może samochody mają inaczej jednak serwisant mnie uczulał że trzeba poskładać jak w fabryce a to już jest wyzwanie bez demontazu pokrywy 

Opublikowano

zależy jaka pompa i jaki system, dotyczy to i aut i ciągników i innych, czasem jest tak że nie ważne jak się pompę założy, ona tylko ma tłoczyć w zasobnik i zawór na pompie ciśnienie reguluje i nie ma to znaczenia, a czasami musi być na znak żeby pik ciśnienia trafiał w otwarcie wtryskiwacza.l, tak jak wcześniej było wspomniane.

Opublikowano
26 minut temu, Grab12 napisał:

Jakie dokładne oznaczenie silnika lub jaki model maszyny może znajdę coś na internecie w pdf jakąś serwisówke 

Temat w Ursusie, to zapewne chodzi o 6 cylindrowy od poczciwej trzydziechy🤣🤣🤣

Opublikowano

W części osobówek położenie ma znaczenie, bo jest dobrane tak żeby naprężenia w napędzie rozrządu nie były skumulowane z innymi siłami w jednym położeniu w czasie obrotu, a nie ze względu na sam moment tłoczenia w szynę CR

  • Like 1
Opublikowano
28 minut temu, jacor73 napisał:

Temat w Ursusie, to zapewne chodzi o 6 cylindrowy od poczciwej trzydziechy🤣🤣🤣

Co wnosi twój wpis?Jak ktoś prosi o pomoc to próbóje pomóc nie raz przekopywałem internet żeby zrobić tak jak powinno być zwykle potrzebowałem oznaczenia silnika serii czy samej pompy i szukałem w innych językach bo po angielsku niemiecku czy rosyjsku jest więcej informacji. robiłem zwykle przy starszej technice ale sam dzięki temu tematowi  się doszkalam.podałeś że masz dwusekcyjną jeśli to Bosch to cp4 w literę v.skoro są znaki to pewnie jakieś okno rewizyjne też i pewnie będą w gmp 1 cylindra lub w pobliżu teraz pytanie jak sisu valmet czy agco liczy który cylinder jest 1 czy od chłodnicy czy od koła zamachowego znajść mijankę na zaworach przy 6 cylindrów mijanka będzie chyba na 6 i wiesz na pewno że masz gmp bez znaków.

Opublikowano

dokładnie tak  jest CP4 nie ma okienek ani na kole ani w pompie jedynie na zębatce jest znak ale to wymaga synchronizacji z  napędem a tam nie ma dostępu -mogli zrobić chociaż po prostacku korek 3/4 cala na wysokości znaków .A musi być jakiś myk .A tak nawiasem dotyczącym takiej niezobowiązującej pomocy to  tu na forum szukałem delikwentowi paska kilkanaście tel do serwisu  i co najgorsze kolega  ani dziękuję ani spierdalaj  

Opublikowano
1 godzinę temu, Grab12 napisał:

Co wnosi twój wpis?Jak ktoś prosi o pomoc to próbóje pomóc nie raz przekopywałem internet żeby zrobić tak jak powinno być zwykle potrzebowałem oznaczenia silnika serii czy samej pompy i szukałem w innych językach bo po angielsku niemiecku czy rosyjsku jest więcej informacji. robiłem zwykle przy starszej technice ale sam dzięki temu tematowi  się doszkalam.podałeś że masz dwusekcyjną jeśli to Bosch to cp4 w literę v.skoro są znaki to pewnie jakieś okno rewizyjne też i pewnie będą w gmp 1 cylindra lub w pobliżu teraz pytanie jak sisu valmet czy agco liczy który cylinder jest 1 czy od chłodnicy czy od koła zamachowego znajść mijankę na zaworach przy 6 cylindrów mijanka będzie chyba na 6 i wiesz na pewno że masz gmp bez znaków.

Ochłoń i wyluzuj trochę, skoro autor zamieszcza post o w miarę nowoczesnym silniku w temacie o technologii z lat 60 ubiegłego wieku, to trochę humoru się przyda.

Jakoś mi się nie chce wierzyć, że potentat w dziedzinie UFF, który kładzie na łopatki wszelkie instytucje, potrzebuje jakiejkolwiek pomocy

Opublikowano

 

A może chce się upewnić ? przed przekręceniem kluczyka ty byś kolego się za to nie zabrał bo inteligencją nie grzeszysz   a dla mnie to nowość i wyzwanie z nudów, a żeby się za takie coś się  wziąć to trzeba wcześniej takie cos za kilkaset tyś kupić a nie jak drobny hujek stać za winklem i dopierdalać bo twój poziom to właśnie te lata 60siąte 

Opublikowano

Jestem spokojny i wyluzowany:)ale też lubię konkrety i jako grupa zawodowa i szczególnie w tych czasach musimy się trzymać razem i pomagać a nie dogryzać bo to do niczego dobrego nie prowadzi.

Opublikowano
2 minuty temu, v11 napisał:

 

A może chce się upewnić ? przed przekręceniem kluczyka ty byś kolego się za to nie zabrał bo inteligencją nie grzeszysz   a dla mnie to nowość i wyzwanie z nudów, a żeby się za takie coś się  wziąć to trzeba wcześniej takie cos za kilkaset tyś kupić a nie jak drobny hujek stać za winklem i dopierdalać bo twój poziom to właśnie te lata 60siąte 

Kupujesz sprzęt za kilkaset tysięcy i chcesz narawiać metodą prób, i błędów na podstawie porad z forum? Nie pogrążaj się, wszyscy, którzy pamiętają Twoje wpisy, wiedzą jakiego bufona i gbura zgrywałeś

  • Like 1
Opublikowano

W pokrywie rozrządu na przeciwko pompy CR jest okrągły korek na klucz (nie pamiętam jaki rozmiar) należy go wykręcić będzie widoczna zębatka na ośce od pompy i obracając silnikiem tak ustawić zębatkę aby w okienku po wykręconym korku pokazał się okrągły wybity znak na zębatce. W tej pozycji można demontować pompę CR.

Opublikowano

Spokojna rozczochrana gbura stać  na poznawanie nowości a i zapasy jeszcze są na 2 chude lata i kto bardziej błyskotliwy skamlący nieudacznik czy bufon 

Opublikowano
8 minut temu, v11 napisał:

Spokojna rozczochrana gbura stać  na poznawanie nowości a i zapasy jeszcze są na 2 chude lata i kto bardziej błyskotliwy skamlący nieudacznik czy bufon 

Ale to nie jest w Twoim stylu, pytać innych o rady, przecież jesteś wszechstronnie uzdolniony i wszechwiedzący.

A może życie pokory trochę nauczyło?🤔🤔

Opublikowano
4 minuty temu, michcio123 napisał:

W pokrywie rozrządu na przeciwko pompy CR jest okrągły korek na klucz (nie pamiętam jaki rozmiar) należy go wykręcić będzie widoczna zębatka na ośce od pompy i obracając silnikiem tak ustawić zębatkę aby w okienku po wykręconym korku pokazał się okrągły wybity znak na zębatce. W tej pozycji można demontować pompę CR.

nie ma żadnych korków wzierników itd  jest jedna lita pokrywa a przez wlew oleju z boku  widać końcówkę zęba  zębatki napędu CR (znak na zębatce rzeczywiście jest ale od czoła   ) na cieniutkim druciku zrobiłem znak farbą rozebrałem okazało się że ścięło kołek rozporowy na osi ale pompa kupiona nowa założona i mam lekkie wątpliwości  przed próbą  -kręcić już kręciłem ale przewody odkręcone w celu usunięcia ewentualnego syfu i zostało decydujące przekręcenie kluczyka i rozruch ale to zostawiłem na jutro  .nie ma nawet dojścia do koła zamachowego bo skrzynia Direct (takie vario) dodatkowo ma jeszcze regulowaną moc na chptuningu 10 x po 6-8  koni   ale to już tylko elektronika  

 

6 minut temu, jacor73 napisał:

Ale to nie jest w Twoim stylu, pytać innych o rady, przecież jesteś wszechstronnie uzdolniony i wszechwiedzący.

A może życie pokory trochę nauczyło?🤔🤔

Pokorę i wiedzę nabrałem z czasem ale skąd w tobie debilizm ? czyżby spłodzony po promilach bo to jest nieuleczalne i długotrwałe a dupsko cię szczypie od 2 lat takiego giganta upierdliwego  jeszcze nie spotkałem 

Jestem pewien że nie wiesz nawet o czym piszemy 

Opublikowano

Zębatka jest średnicy ok 7 cm i  jest płaska pokrywa - gdzieś w zakamarkach pod kablami przewodami można nie widzieć ale na płaskim nie ma szans się ukryć .jutro tak czy tak odpalę raczej nic nie może się  uszkodzić bo punkt wtrysku pozostaje niezmienny co najwyżej drganie ciśnienia w przypadku niewłaściwego podania - mając jedną sekcję na 3 cylindry jestem ciekaw czy suw podawania odbywa się pomiędzy otwarciem wtrysków (tam jeden ząb jest nieistotny ) czy w punkcie wtrysku ale to musiały by być fasolki do precyzyjnego ustawienia  dodatkowo listwa jest zasilana dwoma przewodami z dwuch sekcji  ale jest jeden nadmiar przelewowy stąd wniosek że nie jest w środku podzielona na dwie części bo jak to wyjaśnić inaczej 

Opublikowano

A nie można od serwisu wyciągnąć procedury montażu? Ja nie raz pytałem o różne rzeczy, tam też siedzą ludzie i jak się nie cwaniakuje to mówią co i jak. Przy cr można wiele rzeczy nieświadomie spi3rdolić, nawet głupie zaślepianie otworów może mieć wpływ na efekt naprawy.

Opublikowano

Tyle że kupiłem już kilka nowych    valtr za granicą i są trochę wkurwieni i nie chcę narażać się na" przyszła koza do woza" a nowy dealer Chempest pożal się boże to na forum rozwikłam szybciej 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez miśc360
      Dzień dobry,
      W c330 na 1 stopniu przełącznika grzeje świece żarowe, czy przy kręceniu rozrusznika też powinny grzać?
      Przy kręceniu u mnie grzeją, gdzie jest oryginalny przełącznik, a ciągnik z 1973. Tylko pytanie jak ma być, bo z nudów podłączyłem kontrolkę od świec żarowych i właśnie grzeje przy kręceniu, bo sprawdzałem na odprężniku bez odpalania.
      Jak jest u was?
    • Przez prezesss89
      Witam, kupiłem kiedyś pompę c360 3p po regeneracji tylko bez dekla górnego, dekiel mam już kupiony nowy i składam sobie ją w całość tylko mam pytanie jak  powinna być założona ta sprężynka? Pompa będzie zamontowana do Ursusa c360 3p. Na pompie nie mogę znaleść kodu (ewentyalnie w którym miejscu go szukać?) 

    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez Dominik07
      Witam od jakiegos czasu przybywa mi oleju w silniku co moze byc przyczyna(new holland t3040 )
      Wykluczylismy dostawanie sie paliwa bo olej nie ma zapachu ropy
      Wiec teraz sprawdzany mozliwosc oleju hydraulicznego,wymienilismy uszczelki na pompie.
      Jesli ktos ma pomysl to prosze pisac
       
    • Przez agrosoltys13
      Witam! Szykuje mi się teraz wymiana oleju w zetorze 7011 i chciałbym się dowiedzieć o waszej opini o oleju mobil delvac. Już od 15 lat zetor chodzi na turdusie  ale słyszałem że mobil jest lepszej jakości i jest odrobinę droższy od turdusa ale może akurat warto dopłacić parę złotych do oleju.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v