Skocz do zawartości

RENAULT 110.54 Blokada przedniego i tylniego mostu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam pytanie czy Renai 110.54 ma blokade przedniego mostu?? pedaql pomiedzy sprzeglem a hamulcem blokuje tlko tylni most tak mis ie wydaje. a jak jest z przednim?? wcisniecie blokuje oba mosty?? Mechaniczne raczej jest to nie mozliwe a zadnych przewodow hydraulicznych nie ma przy przednim moscie takze nie ma jak wlaczyc tej blokady miom zdaniem. Sasiad w masseyu ma przewody hydrauliczne i to ona zalaczaja blokade w przednim moscie. a jak jest w renault?? I jeszcze jedno. Nie dziala mi EHR czy mam zrobione podnoszenie i opuszczanie na "krotko" przelacznikami ale pod duzym ciezarem podnosnik gwaltownie opuszcza sie na dol!! czy jest jakas mechaniczna regulacja predkosci opuszczaniA??

Opublikowano

U mnie przedni naped wlacza sie guzikiem czyli elektrycznie z prawej strony przy szybie. Chodzi mi o blokade mostow czyli zeby w razie poslizgu braly wszystkie 4 kola rownoczescie. No i pedelem pomiedzy sprzeglem a hamulcem wlacza sie ta blokade mostu ale tylko tylniego tak jest u mnie. I interesuje mnie czy u innych tez tez tak jest lub czy blokowany jest mechanizm roznicowy mostu tylniego i przedniego?

Opublikowano

Kolego u mnie w Reni 103.14 jest podobnie jak u ciebie. Blokuje tylko tylny most tym pedałem pomiędzy hamulcem i sprzęgłem,a przedniego nie mogę zablokować. Bo nie ma czym. Ale z tego co słyszałem to są też takie modele które maja blokadę przedniego mostu ale widocznie twój tego nie ma. Narka.

Opublikowano

Blokada przedniego mostu występuje, ale to zdaje sie zależy od wersji.

Co do problemu z podnośnikiem - ustawiłeś sobie pokrętłem prędkość opuszczania? Mechanicznej regulacji nie ma.

Opublikowano

Mó znajomy handlarz przywozi często reno różnych rodzajów z zerwanym przednim napędem. Czy ktoś z was orientuje się jaki jest koszt naprawy tego w oparciu o oryginalne części? Pytam, bo raz miał 133.14 za 13tys zł!

Opublikowano

u mnie w Renault 103.14 blokada przedniego mostu załącza się automatycznie, a tym pedałem między sprzęgłem i hamulcem załączam blokade tylnego mostu

W tak starym traktorze jakim jest seria .14 nie było mowy o automatycznych blokadach przedniego mostu. Są jakiekolwiek przewody elektryczne lub hydrauliczne w przednim moscie?

Opublikowano

Zerknijcie sobie w katalogach (kto może) jak wygląda przedni most i mech. różnicowy w nim. Są tam sprzęgła, które ślizgają się gdy koła są na twardym podłożu i np. zakręcasz. Przy jęździe w błocie, śniegu podczas buksowania, oba koła w zasadzie tak samo biorą. W skrócie- most jest na stałe, tylko pod obciążeniem jedno lub drugie koło "popuszcza" na sprzęgłach.

Co do blokowania przodu z tyłem. Napęd przedni "zasilany jest mocą" z wałka ataku wchodzącym w tylny most. I jedyna możliwość załączenia jest poprzez przystawkę napędu. W 110.54 ciśnienie oleju rozłącza napęd, brak ciśnienia- załącza napęd. Ciśnienie oleju sterowane jest elektrozaworem w systemie 0-1. Przyciśnięcie hamulca również załącza napęd. Żadnej innej zależności między blokadą (ręczną lub nożną) tylnego mostu a załączeniem przodu nie stwierdzam.

Opublikowano

W tak starym traktorze jakim jest seria .14 nie było mowy o automatycznych blokadach przedniego mostu. Są jakiekolwiek przewody elektryczne lub hydrauliczne w przednim moscie?

przewodów żadnych nie ma, ale jak wytłumaczysz to że obydwa koła zaczynają się ślizgać równo, bez wciskania pedału blokady tylnego mostu?

Opublikowano

Gdy koła są na wprost i nie ma dużej różnicy w przyczepności ( prawa i lewa strona np gdy jedno koło stoi na betonie drugie w błocie ) zawsze oba koła będą buksowały. Chcesz się przekonać to sam sprawdź, tak jak napisąłem.

Opublikowano

Panowie mam pytanko odnośnie blokady tylnego mostu. Na jesieni blokada działała super czyli wciskałem i trzymała aż do momentu naciśnięcia hamulca. Natomiast dzisiaj wyjechałem i chciałem włączyć blokadę tylnego mostu a tu zdziwienie bo nie chce zaskoczyć. To znaczy pedał niby się wciska ale nie zaskakuje i nie trzyma. Jaka może być tego przyczyna? Model 85.14, blokada między pedałami. 

Opublikowano

A więc tak kolego opisze jak to wygląda. Pedał wciskam jak zwykle a blokada nie zaskakuje, po prostu jak puszcze pedał wróci do góry a nie zatrzyma się tak jak to wcześniej było. Jak wcisnę pedał blokada niby działa bo dwa koła ciągnął ale muszę ją trzymać, a wiadomo jak w Renówce wygląda sprawa blokady wciskami i ona sam trzyma aż do momentu jej rozblokowania przez hamulec. Pedał wciska jak zwykle próbowałem nawet do samego końca to znaczy ile się da i też nie złapała, nie słychać żadnego zgrzytu wszystko jest jak by na swoim miejscu tylko nie blokuje jej po wciśnięciu blokady to znaczy most blokuje jak bym trzymał ale pedał się nie blokuje tylko trzeba go trzymać samemu jak np. w c-360.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v