Skocz do zawartości

Olej na łączeniu kolektora wydechowego z głowicą?


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Silnik ma dopiero 1,6tyś mth a ciągnik 17 lat mamy go od nowości. Nie miał nigdy remontu, ostatnio na zimnym zaczął trochę bardziej dymić na niebiesko? Może to uszczelniacz zaworu?

Opublikowano

Kolego ja miałem zetora 7245 właśnie gdzieś przy 1500 ,1600 mtg zaczął brać olej kapało z odmy. Okazało się że mieliśmy tłoki z 3 pierścieniami a wtedy wychodziły już z tłokami na 4 . Więc u nas poszły do wymiany komplet . do czasu sprzedaży czyli do około 3300 mtg mieliśmy spokój.

Więc ciebie chyba czeka to samo

Opublikowano

Zobacz ile oleju będzie brał, jak dolejesz z litr od wymiany do wymiany to daruj sobie naprawy. Skoro masz oryginalne części to ich się trzymaj. Takich już dzisiaj nie kupisz.

Opublikowano

Upewnij się dokładnie co to jest. Zdejmij kolektor zobacz czy to na pewno czwarty gar. Jak to ropa to wtrysk do roboty a raczej cztery bo tamte też może szlag trafić jak są z tego samego okresy.

Jak olej to gorzej. Mogą być prowadnice zaworów ( mało prawdopodobne bo one się nie zużywają z dnia na dzień) albo nieszczelność między tłokiem a cylindrem... wiadomo do wyjęcia.

jak masz możliwość to sprawdz kompresję cylindra który wali olejem.

Opublikowano

Ze sprawdzeniem kompresji to ciężko będzie, ale z tym paliwem to może być prawda choć to czarniawe było jak smoła, jutro sprawdzę organoleptycznie :D Ten ciągnik jest użytkowany wręcz okazjonalnie, czeka na rozwój hodowli i tura :)

Opublikowano

Dobra koniec biadolenia raczej na 90% jest to wina głowicy albo w najlepszym razie uszczelki ale myślę że głowica, Więc rozkręcasz głowice zalewasz ja denaturatem i sprawdzasz czy na drugą stronę przechodzi czy trzyma oczywiście przy zamkniętych garach;) jeśli nie to naprawa w dobrym zakładzie ok 600zł i masz tip top

Opublikowano

Na prowadnicach może ale co wtedy da zalewanie denaturatem?

Poza tym jeśli bierze olej przez prowadnice to wystarczy zdjąć kolektor i widać.

Niech pierwsze sprawdzi czy to ropa czy olej i z której to głowicy. Potem można myśleć dalej.

Opublikowano

Zobacz ile oleju będzie brał, jak dolejesz z litr od wymiany do wymiany to daruj sobie naprawy. Skoro masz oryginalne części to ich się trzymaj. Takich już dzisiaj nie kupisz.

 

 

Święte słowa! Części które obecnie kupujemy są w większości mizernej jakości. Nawet te oryginalne to nie to co kiedyś. Kupowałem do 914 wałek do skrzyni to wytrzymał tydzień i się frezy ścięły. A co do tego popuszczania wymień uszczelkę i już nie będzie lecieć. Najwyżej przez tłumik ;p

Opublikowano

Witam u mnie w zetorze 7211 pojawił się tak jakby zaciek pod 4 cylindrem i jak przegazuje na nierozgrzanym silniku to pokazuje się olej z tłumika wcześniej tego nie widziałem dopiero po wymianie oleju takie zjawisko zaczęło występować. Wcześniej silnik nie brał oleju teraz też nie widać żeby ubywało co może być i czy przejmować się tym czy puki nie bierze oleju nie przejmować się tym proszę o porady ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v