Skocz do zawartości
Czeladnik

Olej na łączeniu kolektora wydechowego z głowicą?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Olej
Czeladnik    0

Z łączenia kolektora wydechowego z głowicą przy pierwszym cylindrze od kabiny patrząc,wydobywa się olej. Co to może oznaczać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czeladnik    0

Silnik ma dopiero 1,6tyś mth a ciągnik 17 lat mamy go od nowości. Nie miał nigdy remontu, ostatnio na zimnym zaczął trochę bardziej dymić na niebiesko? Może to uszczelniacz zaworu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Darekk310    0

Kolego ja miałem zetora 7245 właśnie gdzieś przy 1500 ,1600 mtg zaczął brać olej kapało z odmy. Okazało się że mieliśmy tłoki z 3 pierścieniami a wtedy wychodziły już z tłokami na 4 . Więc u nas poszły do wymiany komplet . do czasu sprzedaży czyli do około 3300 mtg mieliśmy spokój.

Więc ciebie chyba czeka to samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masato    1

Zobacz ile oleju będzie brał, jak dolejesz z litr od wymiany do wymiany to daruj sobie naprawy. Skoro masz oryginalne części to ich się trzymaj. Takich już dzisiaj nie kupisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    784

Upewnij się dokładnie co to jest. Zdejmij kolektor zobacz czy to na pewno czwarty gar. Jak to ropa to wtrysk do roboty a raczej cztery bo tamte też może szlag trafić jak są z tego samego okresy.

Jak olej to gorzej. Mogą być prowadnice zaworów ( mało prawdopodobne bo one się nie zużywają z dnia na dzień) albo nieszczelność między tłokiem a cylindrem... wiadomo do wyjęcia.

jak masz możliwość to sprawdz kompresję cylindra który wali olejem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czeladnik    0

Ze sprawdzeniem kompresji to ciężko będzie, ale z tym paliwem to może być prawda choć to czarniawe było jak smoła, jutro sprawdzę organoleptycznie :D Ten ciągnik jest użytkowany wręcz okazjonalnie, czeka na rozwój hodowli i tura :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    9

Dobra koniec biadolenia raczej na 90% jest to wina głowicy albo w najlepszym razie uszczelki ale myślę że głowica, Więc rozkręcasz głowice zalewasz ja denaturatem i sprawdzasz czy na drugą stronę przechodzi czy trzyma oczywiście przy zamkniętych garach;) jeśli nie to naprawa w dobrym zakładzie ok 600zł i masz tip top

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    784

Skąd pomysł że to głowice i którędy mogą puszczać olej do kolektora?

Jak można zamknąć gary bo coś chyba nie rozumiem?

Trochę żeś gościu namieszał.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    784

Na prowadnicach może ale co wtedy da zalewanie denaturatem?

Poza tym jeśli bierze olej przez prowadnice to wystarczy zdjąć kolektor i widać.

Niech pierwsze sprawdzi czy to ropa czy olej i z której to głowicy. Potem można myśleć dalej.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    0

Zobacz ile oleju będzie brał, jak dolejesz z litr od wymiany do wymiany to daruj sobie naprawy. Skoro masz oryginalne części to ich się trzymaj. Takich już dzisiaj nie kupisz.

 

 

Święte słowa! Części które obecnie kupujemy są w większości mizernej jakości. Nawet te oryginalne to nie to co kiedyś. Kupowałem do 914 wałek do skrzyni to wytrzymał tydzień i się frezy ścięły. A co do tego popuszczania wymień uszczelkę i już nie będzie lecieć. Najwyżej przez tłumik ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czeladnik    0

Jutro napiszę co to za substancja, bo umyłem silnik i na razie było sucho :blink: ale ostatnio kultywatoruje buraczyska i dostaje nieźle po garach to pewnie się znów pojawi wyciek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bazar
      Niedawno miał miejsce kapitalny remont silnika mojego Zetora 7711 (wymiana tłoków, tulei i pierścieni). Spowodowane było to tym, że do komór spalania dostawał się olej. No i problem polega na tym, że po tym remoncie silnik wciąż pobiera olej (stwierdzam to po niebieskim dymie i tłustej klapce). Mechanik, który przeprowadzał remont twierdzi, że na razie tak musi być i dopiero po ok. 50 mth pierścienie się odpowiednio ułożą, przez co olej nie będzie spalany. Po tym czasie również nakazał przeregulowanie zaworów. Jednak mnie przeraża chmura niebieskiego dymu i zastraszające znikanie oleju. Z góry dziękuję za odpowiedź.
    • Przez Kacper43
      Cześć,

      Gdzie w Zetorze 7211 '88 - reguluje się dawkę paliwa?
      Chodzi mi o regulacje na pompie wtryskowej, zwiększyć lub zmniejszyć dawkę.
      Pompa oryginalna.
      Mógłby mi to ktoś tak prosto wytłumaczyć?
       
      Na forum znalazłem info o 7011, ale on ma inną pompę z tego co wiem

      Pozdrawiam serdecznie.
    • Przez Smyku89
      Jestem posiadaczem Zetora 5211, rok produkcji 1988r. Jakiś miesiąc temu podczas bronowania nagle wzrosła temp na 100 stopni. Natychmist się zatrzymałem i ku mojemu zdziwieniu te 100 stopni było tylko na zegarze. Został wymieniony termostat wraz z czujnikiem temperatury i chwilowo był spokój i teraz za każdym razem kiedy zakołysze gdzieś na dołku wskaźnik temp wody pokazuje 100-120. poprowadziłem też oddzielny kabel od czujnika do zegara ale dalej to samo. Zegar głupieje. Zauważyłem ubytki płynu w chłodnicy ale były one spowodowane uszkodzoną pompą wody. Pompa wymieniona na oryginalną. Myślę, że ta awaria pompy wody w ostatnim czasie ma jakiś związek z tym głupiejącym zegarem. Ktoś ma jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny? Będę wdzięczny za rady
    • Przez tomek14
      wymieniam właśnie olej w silniku zetor 7211 i mam pytanie jaki olej najlepiej wlać do silnika i ile litrów bo czytałem trochę i wszędzie podają różnie,więc ile litrów będzie najlepiej ?
    • Przez ZimowyZolnierz
      witam zakupiłem orginalne zestawy naprawcze zetora i nie wiem która stroną dołu tloka ma iść do wydechu , chodzi mi o ząb na dole tloka
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.