Czeladnik

Olej na łączeniu kolektora wydechowego z głowicą?

Polecane posty

Czeladnik    0

Z łączenia kolektora wydechowego z głowicą przy pierwszym cylindrze od kabiny patrząc,wydobywa się olej. Co to może oznaczać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czeladnik    0

Silnik ma dopiero 1,6tyś mth a ciągnik 17 lat mamy go od nowości. Nie miał nigdy remontu, ostatnio na zimnym zaczął trochę bardziej dymić na niebiesko? Może to uszczelniacz zaworu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darekk310    1

Kolego ja miałem zetora 7245 właśnie gdzieś przy 1500 ,1600 mtg zaczął brać olej kapało z odmy. Okazało się że mieliśmy tłoki z 3 pierścieniami a wtedy wychodziły już z tłokami na 4 . Więc u nas poszły do wymiany komplet . do czasu sprzedaży czyli do około 3300 mtg mieliśmy spokój.

Więc ciebie chyba czeka to samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masato    1

Zobacz ile oleju będzie brał, jak dolejesz z litr od wymiany do wymiany to daruj sobie naprawy. Skoro masz oryginalne części to ich się trzymaj. Takich już dzisiaj nie kupisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Upewnij się dokładnie co to jest. Zdejmij kolektor zobacz czy to na pewno czwarty gar. Jak to ropa to wtrysk do roboty a raczej cztery bo tamte też może szlag trafić jak są z tego samego okresy.

Jak olej to gorzej. Mogą być prowadnice zaworów ( mało prawdopodobne bo one się nie zużywają z dnia na dzień) albo nieszczelność między tłokiem a cylindrem... wiadomo do wyjęcia.

jak masz możliwość to sprawdz kompresję cylindra który wali olejem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czeladnik    0

Ze sprawdzeniem kompresji to ciężko będzie, ale z tym paliwem to może być prawda choć to czarniawe było jak smoła, jutro sprawdzę organoleptycznie :D Ten ciągnik jest użytkowany wręcz okazjonalnie, czeka na rozwój hodowli i tura :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    11

Dobra koniec biadolenia raczej na 90% jest to wina głowicy albo w najlepszym razie uszczelki ale myślę że głowica, Więc rozkręcasz głowice zalewasz ja denaturatem i sprawdzasz czy na drugą stronę przechodzi czy trzyma oczywiście przy zamkniętych garach;) jeśli nie to naprawa w dobrym zakładzie ok 600zł i masz tip top

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Skąd pomysł że to głowice i którędy mogą puszczać olej do kolektora?

Jak można zamknąć gary bo coś chyba nie rozumiem?

Trochę żeś gościu namieszał.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Na prowadnicach może ale co wtedy da zalewanie denaturatem?

Poza tym jeśli bierze olej przez prowadnice to wystarczy zdjąć kolektor i widać.

Niech pierwsze sprawdzi czy to ropa czy olej i z której to głowicy. Potem można myśleć dalej.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    1

Zobacz ile oleju będzie brał, jak dolejesz z litr od wymiany do wymiany to daruj sobie naprawy. Skoro masz oryginalne części to ich się trzymaj. Takich już dzisiaj nie kupisz.

 

 

Święte słowa! Części które obecnie kupujemy są w większości mizernej jakości. Nawet te oryginalne to nie to co kiedyś. Kupowałem do 914 wałek do skrzyni to wytrzymał tydzień i się frezy ścięły. A co do tego popuszczania wymień uszczelkę i już nie będzie lecieć. Najwyżej przez tłumik ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czeladnik    0

Jutro napiszę co to za substancja, bo umyłem silnik i na razie było sucho :blink: ale ostatnio kultywatoruje buraczyska i dostaje nieźle po garach to pewnie się znów pojawi wyciek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadam1302    4

Witam u mnie w zetorze 7211 pojawił się tak jakby zaciek pod 4 cylindrem i jak przegazuje na nierozgrzanym silniku to pokazuje się olej z tłumika wcześniej tego nie widziałem dopiero po wymianie oleju takie zjawisko zaczęło występować. Wcześniej silnik nie brał oleju teraz też nie widać żeby ubywało co może być i czy przejmować się tym czy puki nie bierze oleju nie przejmować się tym proszę o porady ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj