Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

powie mi cos co to ta siłowa bo nie bardzo kapuje i gdzie to jest i co to daje i ajk to ustawic

 

regulacja siłowa- automatyczna, dzeki podnośnikowi hydraulicznemu. Przy zmianie oporów pluga wystepuje impuls siłowy powodujący zadziałanie silownika hydraulicznego . Dźwignia wyboru systemu regulaji znajdująca sie na podnośniku hydraulicznym powinna być w pozycji S. Jeśli opór gleby jest większy od wielkości ustalonej ręczną dźwignią to podnośnik otrzymuje impuls , który ochrania mechanizm wydzwigowy - unosi pług i spłyca orkę. Regulacja ta stosoana jest tylko na glebach o jednolitym oporze jednostkowym inaczej bedzie za duzo nierówności

Opublikowano

Właśnie ja popełniłem ten błąd orząc na pozycyjnej, dopiero po przeczytaniu parę tematów na AF dowiedziałem się ,że jest w mf "magiczna gałeczka" od siłowej. Sporo o tym poczytałem na necie i w książkach rolniczych, za 2 tygodnie sprawdzimy jak będzie się orało. Na wiosnę orałem babce ogródek, ale przedtem zachciało mi się wyczyścić elementy robocze ze smaru (konserwacja) na ugorze to powiem ,że na siłowej o wiele łatwiej się pług w ziemie zagłębiał, bo na pozycyjnej były z tym problemy i pług nie wypłycał na nierównym terenie B)

Dopiero za 2 tyg ruszasz do orki siewnej? Ja już bym chciał, niby piaski ale każdy dołek to błoto...

Opublikowano

U nas jeszcze zboże leży, a słomy ani kostki nie zebrałem, a wszystko przez deszcz B)

Jeszcze zobaczymy czy tato zdecyduje się na żyto B)

Co roku to mniej oziminy, owies jest lepszy dla bydła, lepiej jedzą śrutę owsianą niż żytnią B)

Opublikowano

wręcz przepraszam na tym forum za dziwne pytanie ale ile spali MF255 na trasie około 100 km z przyczepą zbożową załadowaną na jakieś 10 ton

proszę nie hejtujcie mnie tylko bo jestem chłop z miasta i g.. się znam na traktorach

Opublikowano

Witam. Napisz jaki teren, czy są górki, zakręty itd.

10 T samego towaru + 2T przyczepa? Jeśli tak to nic nie spali bo nie pociągnie:) A nawet jak pociągnie to strach z tym jechać:)

Ciągnik ten spala ok 3-4 l na mth ( motogodzinę).

Możesz sobie łatwo policzyć  - 1mth = 1 h ( godzina ) przy 1500 obr - im większe obroty, tym mniejszy stosunek mth do h i odwrotnie.

Teoretycznie w transporcie możesz sobie policzyć tak:

1 godzina jazdy ok 4l

Prędkość ok 25 km/h przy 2250 obr.

Podsumowując: 

Czas jazdy ok 4-4,5 h, 

Spalanie ok 4 l/h

Razem na 100 km, ok 18l - śmiało można przyjąć 20l:) Taka teoria, a w praktyce to nie jedź z tym ciężarem takim małym ciągnikiem:)

Opublikowano

Chociażby dlatego, że masa całkowita ciągniętej przyczepy wg. instrukcji to 7500 kg.  W przypadku 10 T netto + przyczepa ( aby zmieścić tyle zboża typu pszenica, potrzeba min. przyczepy D50 z podwójnymi burtami  - ok 2500 T). Cała masa to ok 12,5 T, dla ciągnika 2,5 T to trochę za dużo aby jechać 100 KM takim zestawem:)

Opublikowano

Kiedyś to mierzyłem: Ursus 5314, blisko 10t na zaczepie, w miarę równy teren to wyszło 33l/100 km... a czy mały ferdek spali mniej to nie sadzę bo gaz w podłodze, redukcje zanim górkę zobaczy 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v