Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie

A wiec jak w temacie wszsytko zwiazane z tym ciągnikiem oraz jak sie sprawuje jego praca z TURem

Prosze o odpowiedzi dotyczace również jego spalania przy poszczególnych pracach takich jak orka talerzowanie agregat itd.

oraz jak sie sprawuje jego hydraulika Bosch o ile wiem

przedni naped

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Witam. Ja mam taki od 2004r. Wbrew temu co mówią jeszcze mu kropla oleju nie uciekła... spala w orce 4*35 ok 13l/ha. Nie mam tura. Podnośnik na 6+, zaje... siłowniki, bardzo łatwa w obsłudze regulacja siłowa, minusem jest to, ze gdy olej jest zimny, albo nawet letni to żeby podnośnik opadł to trzeba na nim stanąć na plus zasługuje włączanie blokady mostu. Po 1031mh miał takie awarie (nie związane z niewłaściwą obsługą):

zepsyty czujnik siśnienia oleju w silniku i wspomaganiu- po 11zł. od 60-tki pasuje

czujnik albo zegar od temp. wody

urwana wajcha od biegów

chyba wszystko. jak cos to pisz na PW

Opublikowano

A nie mialeś moze problemów z przednim napędem u mnie znajomy miał własnie kilka awarii tego typu.

A odnośnie z tą urwana gałką od biegów ?? o co chodzi czy cos sie odkreciło czy pękło??

 

A co myślicie o tym ciągniczku

http://allegro.pl/pronar-mtz-82-sa-prawie-nie-uzywany-tylko-980-mtg-i1204880675.html

 

Za 45tys. myśle ze by poszedł B) a za taką cene zachodni ciągnik można szukać z przełomu lat 80-tych i 90-tych

a co do części to sądzę iż do Belarusa i Pronara są kilka krotnie niższe

 

A przesiadka z U C360 na Pronarka co do komfortu pracy bedzie o niebo lepszy

 

Prosze jeszcze o odpowiedzi uzytkowników Pronar-ów 82SA (wszystko co jest z nim zwiazane)

 

A jeszcze jedno jakie są zasadnicze zmiany w modelach 82A a 82SA hydraulika przedni most to wiem a czy ogumienie takze jest wieksze w SA

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Oglądałem ten ciągnik, na pewno był myty, silnik rozkręcany, olejem już się zaczyna pocić, skrzynia trzeszczy, przecież synchronizowana nie powinna, elektryka to choinka, w ciapku mam lepszą. Dziwi mnie, że ktoś sprzedaje traktor który ma 1000mth, albo sie psuł nagminnie, albo poprzedni właściciel nie miał kasy u musiał go sprzedać, a tak po za tym ten pronar kilka miesięcy temu miał jeszcze 800mth.

Opublikowano

zapamiętaj jedną rzecz a mianowicie to że ktoś sprzedaje dobry sprzęt z kilku powodów takich jak np:

- brak kasy,

- kupił nowszy (możesz go wtedy obejrzeć u rolnika ze faktycznie ma nowy ciągnik),

- jest mu zbędny bo likwiduje wszystko/zmienia produkcję (albo osoba starsza albo wymienia maszyny więc ma kilka gratów więcej do sprzedania).

Trzeba pojechać i wybadać sytuację czy gość nie ściemnia. W tych przypadkach warto się zainteresować sprzętem.

Niestety większość przypadków to handlarze lub rolnicy którym sprzęt się zużył bo kiepsko o niego dbali ablo rolnicy-handlarze sciągający trupy z zachodu i sprzedający je na rynku polskim jako ciągnik "od rolnika". Właśnie z takich powodów zaryzykowałem i z PROWu wziąłem nowego belarusa a wyszedł mnie tyle co 20 letni zetor o podobnej mocy (starego ciągnika nie sprzedaje bo grosze dostanę za rocznik a jego stan jest naprawdę dobry).

Opublikowano

zapamiętaj jedną rzecz a mianowicie to że ktoś sprzedaje dobry sprzęt z kilku powodów takich jak np:

- brak kasy,

- kupił nowszy (możesz go wtedy obejrzeć u rolnika ze faktycznie ma nowy ciągnik),

- jest mu zbędny bo likwiduje wszystko/zmienia produkcję (albo osoba starsza albo wymienia maszyny więc ma kilka gratów więcej do sprzedania).

 

 

Bardzo trafne wskazówki za ktore dzieki ale jak sie umiewinic co do argumentu nr1 "brak kasy" przecież praktycznie każda osoba może nam to powiedziec przy sprzedarzy obojetnie jakiego sprzetu

Opublikowano

Jak brakuje kasy to coś trzeba sprzedać, sprzedać szybko w cenie niewiele niższej od rynkowej, z możliwością negocjacji ceny - w efekcie szybka sprzedaż przy niższej cenie (bo każdy wie że sprzedać dziś używkę to sztuka). Często jest to sprzęt który jeszcze pracuje aby na chwilę obecną obrobić co się da przed zimą a później się martwić.

Ogólnie dużo zależy od tego czy umie się rozmawiać z ludźmi i ile z nich wyciągnąć informacji.

 

Poza tym każdy może Ci powiedzieć że sprzedaje bo kupił nowszy - spytasz gdzie nowszy a odpowie Ci, że na polu.

Każdy może powiedzieć że likwiduje gospodarstwo czy zmienia produkcję bo tego też nie udowodnisz.

Każdy też może powiedzieć że dostał sprzęt z gospodarstwem w spadku i maszyny wyprzedaje a ziemię w dzierżawę już oddał.

Wszystko da się powiedzieć ale umiejąc rozmawiać z ludźmi można szybko dojść do tego że fakty się nie zgadzają i ktoś coś kręci.

Opublikowano

Witam troche z innej beczki mial ktos do czynienia z ta firma ktorej jest podany link na poczatku tematu bo oni maja sporo takich sprzetow? a co do pronara to lepiej jest obejzec z jakims znajomym co ma taki ciagnik i moze ocenic co moze byc uszkodzone i najlepiej sie przejechac ale zazwyczaj wychodzi wszystko jak idzie w robote to sie okazuje co jest nie tak bo na oko moze byc cacy a potem wszystko sie sypie ale takie juz uroki uzywanego sprzetu.

Opublikowano

Ja mam takiego pronara od 2004 roku czyli 6 lat.

Do tej pory ma przepracowane niecałe 800 motogodzin więc 1000 przy 7 letnim sprzęcie jest bardzo prawdopodobne.

Jest dosyć ciężki także uciąg w orce jest wporządku niestety to chyba jedyna jego zaleta ponieważ ciągnik bardzo awaryjny i nie polecam go nikomu.

Generalnie u mnie pracuje z turem ale co do większych awarii

-tarcza sprzęgłowam wymieniana 2 razy,

-kompletnie spalony alternator wymieniany na nowy,

-wymieniane wtryskiwacze bo bardzo lały na niskich obrotach,

-uszkodzony rozrusznik,

-bendiks się zacina i chyba ze 3 razy wymieniany,

-spalona świeca żarowa,

-warjująca elektryka

-wymieniane łożyska przedniego mostu,

-wymieniane tarcze sprzęgła przedniego napędu,

-notorycznie zacinający sie drążek załączania przedniego napędu

-wymieniona większyść węży paliwowych i cześć hydraulicznych bo popękały

-wymieniany czujnik ciśnienia oleju

 

oprócz tego

-beznadziejne siędzenie,

-bardzo duży promien skrętu,

-tragiczna skrzynia biegów

-cieżki dostęp do chłodnicy

 

no i to chyba tyle ale pewnie nie o wszystkim pamiętam

Opublikowano

Bardzo dzieki za informacje z tego co widze firma pronar popełnia seryjne błedy co do:

 

-przedni naped siada

-sprzegło siada

-HYDRAULIKA zalecana wymiana węży

-no i te biegi

 

Czyżby moje spotrzerzenia były trafne??? prosze o odpowiedz użytkowników

 

co do rozrusznika to według mnie zależy od operatora

a co do świecy to jakaś lipna sztuka którą Pronar nie mógł wyelimenować

różnego rodzaju czyjniki to ujdzie

a co do elektroniki to normalka nawet w lepszych markach zdarzaja sie problemy

hmm siedzienie no cóż Zawsze mozna jakiegoś Jaśka pod dupe podłożyć :))

Gość Profil usunięty
Opublikowano

sorry ale albo trafiłeś na jakiś felerny albo masz za duże wymagania co do niego i przeceniasz jego siły...

Opublikowano

czy felerny nie wiem. ciągnik wcale nie pracuje dużo co widać po motogodzinach. generalnie ja bym nie polecił. Aczkolwiek 2 moich znajomych ma takie same sprzęty z tym ze jeden ma juz ten nowszy czerwony, ma zrobione 1100 motogodzin i narazie u niego obyło się bez wiekszych awarii, drugi ma taki jak mój no to tez zachwycony nie jest

Opublikowano

czy felerny nie wiem. ciągnik wcale nie pracuje dużo co widać po motogodzinach. generalnie ja bym nie polecił. Aczkolwiek 2 moich znajomych ma takie same sprzęty z tym ze jeden ma juz ten nowszy czerwony, ma zrobione 1100 motogodzin i narazie u niego obyło się bez wiekszych awarii, drugi ma taki jak mój no to tez zachwycony nie jest

Opublikowano

@lukaczmarek czy masz na nim tura bo jak nie to te dwie spalone tarcze sprzegłowe to albo wina uzytkownika albo poprostu zle wyregulowane sprzeglo i bedzie siadać, nie wiem co wam sie tak psuje w tych przednich napedach moj jajk narazie bez wiekszych awarii a jest z 1996 roku heh

Opublikowano

Bardzo dzieki za informacje z tego co widze firma pronar popełnia seryjne błedy co do:

 

-przedni naped siada

-sprzegło siada

-HYDRAULIKA zalecana wymiana węży

-no i te biegi

 

Czyżby moje spotrzerzenia były trafne??? prosze o odpowiedz użytkowników

 

co do rozrusznika to według mnie zależy od operatora

a co do świecy to jakaś lipna sztuka którą Pronar nie mógł wyelimenować

różnego rodzaju czyjniki to ujdzie

a co do elektroniki to normalka nawet w lepszych markach zdarzaja sie problemy

hmm siedzienie no cóż Zawsze mozna jakiegoś Jaśka pod dupe podłożyć :))

Weż odpuść sobie na takie czasy tę maszynerię :)

 

 

 

Macie racje ze wina uzytkownika, jak nie jeździłby wcale tym sprzętem to żadna tarcza by się nie spaliła, panowie na chłopski rozum weźcie sobie to rozwiązanie technologiczne, tarcza nie wiele większa od tej z c-360 a jakie obciążenia przenosi, 1025A ma dwutarczowe sprzęgło i jest juz inaczej :)

Opublikowano

Wielkość tarczy sprzęgłowej ma niewielkie znaczenie, o wiele ważniejsza jest jakoś okładzin, oraz jakość sprężyn w docisku, dlatego przy mocno obciążonych sprzęgłach stosowane są tarcze z okładziną ceramiczną.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez sandrii
      witam mam taki problem nie potrafimy odkręcić tej śruby a moze się to wybija? zawleczka wyciągnięta i nic klucz udarowy nie daje rady nawet 
      jest to śruba to drążka zmiany biegów 


    • Przez sandrii
      Przychodzę z pytaniem jak te tuleje wymienić podobno trzeba tylko odkręcić drążek i wszystko pozdejmowac niby prosta robota ktos to robił w Pronar 82a? moze coś więcej powiedzieć na jakie tulejki wymieniał i cos przy okazji 
      chce je wymienić zeby ten drążek tak nie latał i biegi lepiej wchodziły 
    • Przez donmateo246
      Cześć, od dłuższego czasu zmagałem się z problemem oświetlenia przedniego, reflektorów. Niestety orginalne nie zdawały egzaminu. Nie były szczelne, a wilgoć oraz kurz doprowadzały do szybkiego łuszczenia się chromu na odbyłysniku. Niestety wymiana nie pomagała, ponieważ problem się powtarzał. Po przygodzie na przegląd udało mi się znaleźć motywację i opracować ramki oraz rozwiązanie pozwalające zainstalować zamienniki od firmy wesem, które są tańsze i szczelne. Jest to wydruk 3D jeśli ktoś ma problem podobny do mojego to chętnie pomogę.


    • Przez Krizh
      Witam, czy znajdzie się na Forum ktoś posiadający traktor Pronar Zefir 85 wraz z przednim tuzem? Potrzebuję zdjęć mocowania takiego elementu (czy tylko z przodu na 12 śrub czy też idzie jakaś ramka do tyłu traktora). Z góry dziękuję. 
    • Przez piotrkacz
      witam wszystkich kupiłem pronara 5135 czy ktos coś rzuci na forum co to za maszyna .ogólnie 2007 r 5135 silnik iveco

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v