Skocz do zawartości
marek3080

Przedni napęd stale włączony

Polecane posty

marek3080    4

Witajcie

Pojawił się u nas problem z przednim napędem. Przy oraniu okazało się że przedni napęd jest cały czas włączony mimo tego, że przyciskiem go wyłączamy a kontrolka zgaśnie. Do przycisku prąd dochodzi ale sprawdzalismy prąd na kabelku który dochodzi do elektrozaworu i tam nie ma prądu. Zawór chodzi bo rozłączyliśmy ten napęd blokadą mechanizmu różnicowego (zamieniliśmy kabelki na moment). Czy przyczyną może być rozlutowany pin przy komputerze i jedynym wyjściem będzie wymiana komputera? Czy można jakoś sprawdzić komputer czy w nim jest wszystko w porządku; podpiąć jakiś komputer diagnostyczny który pokaże co jest nie tak?

Zna może ktoś jakiegoś elektronika z województwa warmińsko mazurskiego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

Po pierwsze nie sprawdzisz czy do elektrozaworu dochodzi prąd na postoju. Napęd jest wyłączany dopiero kiedy ciągnik jest w ruchu. Przy każdym zatrzymaniu napęd jest automatycznie włączany i nie pokazuje ci tego kontrolka. musiałbyś to sprawdzić w ruchu bo moze masz problem z czujnikiem prędkości jazdy. Może jakiś opiłek się do niego przykleił i zwiera do na stałe przez co autotronic "myśli" ze ciągnik cały czas stoi i dlatego nie wyłącza napędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
groszek    0

może zdażyć się taka sytuacja iż podczas użytkowania ciągnika nierównomiernie zdzierają się opony z przodu do opon z tyłu i powstje sytuacja taka iż któraś oś ciągnie bardziej, gdy wyłączysz przycisk teoretycznie powinien napęd wyskoczyć ale gdy cały czas ciągnie jest to niemożliwe, spróbuj na wyłączonym przycisku od napędu "poruszać" do przodu do tyłu szybciej wolniej i napisz czy się rozłączy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

marek3080    4

dzięki za odpowiedzi

co do odpowiedzi groszka pisałem już w innym temacie ale bez żadnej odpowiedzi.

Mamy zamontowane niewłaściwe koła z przodu bo o rozmiarze 14.9 na 28 a powinny być 13.6 na 28. Tak już kupiliśmy. Dodam że opony są nowe założone przez rok było dobrze.

 

Gdzie jest ten czujnik prędkości??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FarmerX2    3

Czujnik prędkości jest między zbiornikiem paliwa a kabiną, na obudowie tylnego mostu.

 

A ja mam takie pytanie:

U mnie napęd tez jest stale włączony, nie daje się wyłaczyć. Gdy zamieniam kable od elektrozaworów i daję na zawór od napędu napięcie z kabla od blokady, wtedy ciągnik lekko przygasa, tak jakby pompa go dusiła. Czy to normalny objaw?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

CZy do tego czujnika można sie dostać nie demontując zbiornika?

Jakoś nie mogę go zlokalizować. Mógłby ktoś jakiś rysunek lub schemat podrzucić?

 

EDIT

 

Czujnik zlokalizowany i przeczyszczony i rzeczywiście były na nim opiłki ale po oczyszczeniu i wkręceniu z powrotem problem z napędem nie ustąpił. Czy można sprawdzić czy ten czujnik działa? Jeśli tak to jak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapol    0

najlepiej wez kabel od AKUMULATORA do elektrozaworu i sprawdz cze się wyłączył

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

najlepiej wez kabel od AKUMULATORA do elektrozaworu i sprawdz cze się wyłączył

 

Elektrozawór działa na pewno bo "pożyczyliśmy" sygnał z blokady i napęd się rozłączył.

Czytałem kilka postów o padniętych komputerach ale wtedy nie działa właśnie przedni napęd, żółw zając i chyba ehr.

Jak porobimy w polu spróbujemy przerobić jedna z wtyczek od kompa na wsówki; musiało być tam trochę grzebane bo kabelki nie trzymają się dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

Odkopie dinozaura swojego

Jak można sprawdzić czy czujnik prędkości jazdy działa? Czy można to zrobić za pomocą miernika uniwersalnego? Czy działa on na podobnej zasadzie co np. czujki materiału w maszynach np stolarskich? Wydaje mi się że on sczytuje zęby z koła talerzowego tylnego mostu i na tej podstawie autotronic wylicza z jaką prędkością porusza się ciągnik. Jeśli się mylę to poprawcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

Nie wiem jak to jest w przypadku maszyn stolarskich ale ten czujnika działa mniej więcej tak jak piszesz. Jeden przewód zasilający drugi przesyłający sygnał do autotronic. Sprawdzić można bardzo łatwo. Podpinasz oba przewody do miernika i sprawdzasz przejście. przykładasz jakiś słaby magnes do spodu czujnika i patrzysz czy coś się zmienia. Przejście powinno raz być raz nie w zależności od tego czy magnes jest blisko czy daleko (Tak dochodzi do modyfikacji sygnału na podstawie którego określana jest prędkość. Nawet dobry czujnik może nie dawać sygnału jeżeli koło talerzowe złapie opiłek, który na stałe zmasuje czujnik z kołem. dlatego często wystarczy dobrze wyczyścić czujnik i poprawnie wyregulować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    209

Jeżeli to jest czujnik typu kontaktron to takie sprawdzenie ma sens a jeżeli to indukcyjny zbliżeniowy to chyba nie bardzo.

Ale ja stawiam na ten drugi bo przecież sygnał wykorzystywany jest również przez datatronic i może być binarny. A autotronic to nic innego jak programowalny strownik PLC. Więc na swoje potrzeby też potrzebuje tego typu sygnału. Częstotliwość zmian ,czyli ilość zębów na kole talerzowym też jest duża czyli przydałby się taki.

Polecam stronę http://www.cim.pw.edu.pl/aumon/Na4%20monitorowanie%20przestrzeni%20roboczej.pdf łatwo i przystępnie wyjaśnione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

powiem tylko tyle. ta metoda jak do tej pory zawsze się sprawdzała. Tyle od strony praktycznej. Twierdzisz że sposób ten nie jest najlepszy ale nadal nie napisałeś jak według Ciebie należny to zrobić. Ja również bardzo chętnie nauczę się czegoś nowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    209

Czujniki mają swoją charakterystykę ale jezęli nie mamy do niej dostępu można w pewnym pójśc na skróty. Zmierz średnicę części gwintowanej coś wymyślimy ale na http://mf.gustlik.2ap.pl/ w dziale autotronic powinny być dane tak ustawienia odległości jak i pomiarowe tego czujnika

 

Przepraszam ale to nie będzie w tym dziale. Później poszukam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

Tutaj masz fragment z mojego tłumaczenia instrukcji napraw autotronic dotyczący regulacji czujnika prędkości

 

Zauważ, że: te testy wskazują, że czujniki są obecne, połączone i działają poprawnie. Nie wykazują jednak, że są one poprawnie dopasowane. Aby tego dokonać należy:

- dokręcić czujnik do zębów koła talerzowego (nie na siłę)

- odkręcić czujnik o połowę do ¾ obrotu

- umiarkowanie zablokować śrubę mocowania – maksymalnie 20 nm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    209

Taki czujnik to cewka nawinięta na rdzeń metalowy, w zasadzie to transformator. Przewód z zasilaniem podłączony jest do uzwojenia cewki. Prąd płynąc przez nią wytwarza pole magnetyczne którego zasięg kończy się tuż za czujnikiem dlatego mówimy tu o od odległościach zębów od czujnika rzędu 0.8mm-1.2mm. Pod wpływem tego pola w metalowym rdzeniu cewki powstają prądy wirowe które są przetwarzane na sygnał o pewnych parametrach na wyjściu sygnałowym. Jeżeli w strefę działania pola wprowadzimy metal zakłócimy przebieg lini czyli zmieni się wartość prądów indukowanych a co za tym idzie wartość sygnału.

Taki czujnik to czujnik bezstykowy tu nic się nie otwiera ani nie zamyka (pod względem mechanicznym).

Dla autotronica sygnałem że czujnik jest "otwarty" może być np 5V a że "zamknięty" 10V ich wadą jest to że dużych różnic nie można wyciągnąć.Jak sprawdzić? No tu pola do popisu zbyt dużego nie ma.

Można sprawdzić oproność samej cewki miernikiem - ale przydałyby się wartości katalogowe. Czyli podłączamy zaciski miernika do wejścia zasilania we wtyczce czujnika i jego obudowy.

Można zmierzyć też zmmianę sygnalu na wyjściu. Czujnik ma podłączone zasilanie we wtyczce masa na obudowę- jeden wtyk miernika w wyjście sygnału z czujnika drugi obudowa czujnika i machamy śrubokrętem przed czołem czujnika. Jeżeli zaobserwujemy zmiany to możemy podejrzewać że czujnik jest sprawny.

Nigdy nie należy zwierać styku zasilania z sygnałowym przy podłączonym zasilaniu bo grozi to spaleniem czujnika.

Nigdy nie nalęży podłączać żarówki do wyjścia sygnałowego bo grozi to zniszczeniem czujnika.

No i teraz powracam do zarzutów RAFIKA. Robisz dobrze bo używasz metalu robisz żle bo używając magnesu sam emitujesz pole magnetyczne co wytwarza prądy w rdzeniu i może dać odczyt na mierniku. A nie wiemy nic o działaniu emitera czyli cewki.Czyli wprowadza Cię w błąd co do całości układu. Takie czujniki stosowane są w wielu maszynach choć w niektórych np prasach jako wyłączniki krańcowe a ich koronne zastosowanie to układy ABS w samochodach ( te w piastach kół). Przepraszam za długie pisanie ale temat jest śliski bo wielu w tym dłubie a choć sprawa jest jest dość prosta to wygląda na tajemniczą a o błąd łatwo. Tak wogóle to RAFIK wielki szacun dla Ciebie bo na pewno jesteś dobrym Fachmanem. Jeżeli coś "nie teges" to proszę poprawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gustlikus    1

Jeżeli maż dostęp do miernika zdolnego mierzyć częstotliwość to by było najlepiej podłączyć taki i podjechać kawałek - powinno coś wskazać. Takie mierniki same wykrywają tylko zmienię sygnału - po takim pomiarze maż pewność dobrego ustawienia czujnika jeżeli pokaże jakąś częstotliwość. Jeszcze zdarza się (w innych maszynach) spotkać czujniki półprzewodnikowe ale sposób pomiarów jest prawie że taki sam jak indukcyjnych opartych na cewkach i wirach pola magnetycznego. Sposób rafika tez dobry;) Jaki typ czujnika jest w MF nie mam pojęcia;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sapacz    0

Czujnik prędkości 450OHm, obrotów silnika opór 450 OHm. Inny, zwarcie czy przerwa czujnik do d*py

 

Pozdro Sapaczowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Najpierw sprawdź czy do elektrozaworu dochodzi wogóle prąd. Sprawdź dokładnie cały przewód od miejsca skąd wychodzi do elektrozaworu czy jest przepływ prądu możliwy. A potem zabierzesz się za czujniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmermf    78

Witajcie

Pojawił się u nas problem z przednim napędem. Przy oraniu okazało się że przedni napęd jest cały czas włączony mimo tego, że przyciskiem go wyłączamy a kontrolka zgaśnie. Do przycisku prąd dochodzi ale sprawdzalismy prąd na kabelku który dochodzi do elektrozaworu i tam nie ma prądu. Zawór chodzi bo rozłączyliśmy ten napęd blokadą mechanizmu różnicowego (zamieniliśmy kabelki na moment). Czy przyczyną może być rozlutowany pin przy komputerze i jedynym wyjściem będzie wymiana komputera? Czy można jakoś sprawdzić komputer czy w nim jest wszystko w porządku; podpiąć jakiś komputer diagnostyczny który pokaże co jest nie tak?

Zna może ktoś jakiegoś elektronika z województwa warmińsko mazurskiego?

Napęd jest załączony jak nie ma cisnienia oleju, rozłączamy go jak dostanie sprzegło oleju pod ciśnieniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RaczekL    0

Chciałem odświeżyć temat ponieważ mam podobny problem. Od niedawna jestem posiadaczem 6140 i również mam problem z przednim napędem, jest cały czas włączony mimo że kontrolka gaśnie. Elektrozawór sprawny (podłączyłem wtyczkę od blokady i działa jak należy - rozłącza i włącza bez problemu). Do przełącznika napędu dochodzi prąd, do elektrozaworu też ale gdy zapłon jest wyłączony 12V natomiast po przekręceniu kluczyka spada na 6V (to samo gdy ciągnik pracuje). Po przyciśnięciu włącznika żadnej zmiany nadal 6V po wyłączeniu zapłonu jest 12. Moim zdaniem nienormalna sytuacja. Co o tym sądzicie?? Czy to może być autotronic zwalony? A jeszcze dodam że po przekręceniu kluczyka wyświetla przez chwilkę kod 87. Proszę o jakieś sugestie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

hej

jak sprawdzasz błędy? U nas jest coś zwalone z wtyczką A na panelu autotronic. Będziemy coś kombinować bo kable są pozamieniane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RaczekL    0

hej

jak sprawdzasz błędy? U nas jest coś zwalone z wtyczką A na panelu autotronic. Będziemy coś kombinować bo kable są pozamieniane

 

Błędy wyświetlają się na wyświetlaczu prędkości, tylko nie wiem jak się je kasuje (pewnie trzeba podłączyś jakiś tester tylko gdzie). Temat napędu rozwiązałem - wyczyściłem czujnik prędkości i czujniki od hamulca i póki co działa jak należy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel131    0

i wystarczyło wyczyścić czujnik predkości i hamulca? Gdzie ten czujnik się znajduje w mf 3080?

Edytowano przez pawel131

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×