LukaszMTZ

Grzanie hydrauliki MTZ 82

Polecane posty

LukaszMTZ    0

Witam. Mam trochę namieszane w hydraulice i grzeje mi się olej. W zależności od ciepła w powietrza po 3 h słabnie. Rano po ostygnięciu chodzi dobrze . Dodam że hydraulika w moim Mtz przeszła spore modyfikacji i było od samego początku problem.  Najpierw majster co przyjechał ją naprawiać stwierdził że trzeba zmienić regulator siłowy (założył po jego regeneracji nowszy z pokrętłem) ale i tak nie zamykał siłownika do końca. Później pompa zaczęła dawać olej do skrzyni ( majster założył nowsza  mniejsza o większej wydajności) Ale i tak coś było nie tak po pewnym czasie (majster założył nowy rozdzielacz ( ten z trzema 222 ). Później stwierdził że cieknie siłownik i wymienił na 110. Zostały dołożone siłowniki pomocnicze ( okazało się że są jednostronne) Jakoś chodziło to ale nadal nie mogłem zamknąć siłownika do końca brakowało z 3 cm.. Ostatnio kupiłem tura bez rozdzielacza. Najpierw Pan specjalista ze sklepu od hydrauliki namówił mnie na rozdzielacz 32 l  ( nie szło usiedzieć w kabinie) został przeniesiony na zewnątrz). Później kolega mnie uświadomił mnie    że on miał podobnmy problem  z grzaniem oleju i założył rozdzielacz 80 l. Zrobiłem tak samo. Teraz olej grzeje mi sie po 3 h pracy. Dodam że Najpierw olej idzie do rozdzielacza 80 l a później do ruskiej Hydraulik. Na  rozdzielaczu mam koło 200 bar ( inaczej nie podniosę worka ze zbożem 600 kg  )  a ruska ma ledwo 160 bar pom zagrzaniu 130 bar ( Nowy olej gl 4)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
olkosio    124

czy pompa mtz wytrzyma 200barów? nie wiem. czy rozdzielacz ten od tura jest z kontynuacją ciśnienia (wyjście N) lub inaczej czy idą tam 3 przewody. ogólnie ustawione masz bardzo duże ciśnienie. mało gdzie w ciągniku spotkasz pompy po 200bar. jeśli tur słabo podnosi to jest coś z turem. bo mój 2 bigi po 600kg dźwiga tylko gorzej z podnoszeniem tylnych kół.  jeśli nowa pompa chodziła długo na tym rozdzielaczu 40l to możliwe że szlak ją trafił. do mtz zawsze trzeba brać rozdzielacze 80l przepływu. mówisz że olej się grzeje czyli ile stopni ma olej? czy bardziej chodzi ci o to że słabnie ciśnienie? jaka gęstość tego oleju? jeśli tak wyło że nie szło usiedzieć w kabinie to obstawiam że przemieliło pompę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj