Skocz do zawartości

prędkość maxymalna belarus/mtz 952.3 przy skrzyni 14/4 synchro


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Czytając ten temat zacząłem się zastanawiać jaka jest maksymalna prędkość ciągnika Belarus/MTZ 952.3 ze skrzynią 14/4 czyli synchronizowaną.

Chodzi mi o prędkość przy oryginalnym ustawieniu obrotów silnika czyli max chyba 2000 obr/min przy cegle na pedale gazu.

Homologacja mówi że ok 40km/h a od wielu osób słyszę że max to 30-33km/h.

 

Wiem że po przestawieniu obrotów silnika na 2200-2300 prędkość jest większa ale interesuje mnie prędkość na fabrycznych ustawieniach.

 

Jak to więc jest u was?

Opublikowano

ja mam 920-stkę, 14/4 synchro , obroty fabryczne 2200. Prędkość max 35km/h a według danych fabrycznych powinno być 36. Ten kilometr może gdzieś ginie na przeniesieniu napędu bo sprzęt jeszcze dobrze nie dotarty ( 80mth)

Opublikowano

No jest inne przełożenie w skrzyni i szybciej pojedziesz 952.3 niż 952.2 Ogólnie rzecz biorąc to te euro 2 czyli te .3 i 892 mają szybszą skrzynie niż pozostałe i przekracza się 40 km/h

Opublikowano

920 szybciej poleci gdyż ma silnik wolnossący czyli do większych obrotów się buja, natomiast 952 ma wysokoprężny no i 2000-2100 obr/min to maks, jeszcze wydaje mi się że 952 na krzyżaku pójdą więcej niż na stożku gdyż jest inne przełożenie, inne zgranie przodu z tyłem

Opublikowano

920 szybciej poleci gdyż ma silnik wolnossący czyli do większych obrotów się buja, natomiast 952 ma wysokoprężny no i 2000-2100 obr/min to maks, jeszcze wydaje mi się że 952 na krzyżaku pójdą więcej niż na stożku gdyż jest inne przełożenie, inne zgranie przodu z tyłem

obydwa silniki są wysokoprężne z tym że jeden jest wolnossący a drugi turbodoładowany :D Obydwa mają różną charakterystykę prędkościową co jest oczywiste.

Ale jeśli chodzi o krzyżak i stożek to jedyne co mogło by tutaj robić różnicę prędkości to rozmiar opon na niekorzyść stożka bo wówczas z tyłu są opony o mniejszym obwodzie. Przełożenie przedniego mostu i jego zgranie tył/przód nie ma tu nic do rzeczy.

Opublikowano

ja mam belarusa ze skrzynią 18/4 i ostatnio mierzyłem jego prędkosć jadąc samochodem za nim,w ciagniku sandał 2300 obr gdzie licznik w ciagniku pokazuje 36.6 km/h a samochód tuż za nim i w aucie było 42-43km/h.

Szkoda ze niemiałem aparatu ze sobą ;) bo bym nagrał to

Opublikowano

To i ja się wypowiem :D

Mój Belarus 952.2 (koła 18.4/34) przy orginalnym ustawieniu 1800 obr/min na liczniku pokazywał 28 km/h ale że czasem mi brakowało prędkości przed górą albo wyprzedzając to podkreciłem na pompie do około 2100 to teraz pokazuje dokładnie 34.5 km/h B) Miałem zamiar jeszcze troche pod kręcić ale teraz kontrolka zapylenia filtra mi sie zaswieca przy około 2000 obr/min więc wolę jednak więcej nie kręcić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v