Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam. Obiło mi się o uszy, że w zetorach 7011 i starszych 7211 czyli z komorą spalania 48mm powinny być końcówki o oznaczeniu dop/dsl150a2. Komora spalania w tłokach 4p jest identyczna jak w c360. Natomiast nowszy typ tłoka 3p posiada komorę spalania 54mm i tam lepiej sprawdza się końcówka dop160. Słyszał ktoś o podobnej teorii, ewentualnie przerobił to na własnej skórze?

Opublikowano

Chaotyczna ta wypowiedź i nie za bardzo wiadomo o jaki ciągnik się rozchodzi . Zgodnie z działem - Zetor 7011 , rozpylacze DOP150, ( 147 +8 bar , ) Zetor 7211, rozpylacze DOP160 , ( 165 +8 bar).

Opublikowano (edytowane)

Andrzej dzięki za wypowiedź. Wiesz może czy dop150 i dsl150 to ta sama końcówka? Obdzwoniłem wszystkie hurtownie i nigdzie nie mają rozpylaczy dop150, za to ogólnodostępne są dsl150 typowe do c360. 

Edytowane przez Luk1312
Opublikowano

Końcówki dop160s430-1436 zmienione na dop150a2 i wyraźnie lepiej na nich pracuje, mniej dymu i odczuwalnie lepiej się zbiera z niskich obrotów. Kultura pracy o wiele lepsza, ciągnik zaczął w końcu rowniutko tykać 😃

Opublikowano
Dnia 25.05.2023 o 13:39, Luk1312 napisał:

Końcówki dop160s430-1436 zmienione na dop150a2 i wyraźnie lepiej na nich pracuje, mniej dymu i odczuwalnie lepiej się zbiera z niskich obrotów. Kultura pracy o wiele lepsza, ciągnik zaczął w końcu rowniutko tykać 😃

A jaką komorę spalania masz 48 czy 54 ? i na jakie ciśnienie ustawiałeś je ?

Opublikowano
12 godzin temu, Luk1312 napisał:

Komora spalania 48, ciśnienie 170b. Silnik pracuje na nich lepiej, trochę mniej dymi i lepiej reaguje na gaz pod obciążeniem.

A po zmianie na wolnych też Ci nadal na niebiesko kopci ? Wcześniej na tych 160 kopcił że w garażu była istna ędzarnia ? Po zmiania moc wzrosła w stosunku do tamtych ?

Opublikowano

Delikatny dymek na wolnych jest cały czas, na 160 dymił nawet po rozgrzaniu. Teraz po rozgrzaniu prawie jak auto na wolnych. Silnik lepiej reaguje na gaz i jest bardziej elastyczny, zbiera się już od 1200obr. Wiadomo nie jest to rakieta ale widać różnicę w jeździe. Ogólnie pracuje tak bardziej lekko i chętniej wkręca się od niższych obrotów. 

Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, Luk1312 napisał:

Delikatny dymek na wolnych jest cały czas, na 160 dymił nawet po rozgrzaniu. Teraz po rozgrzaniu prawie jak auto na wolnych. Silnik lepiej reaguje na gaz i jest bardziej elastyczny, zbiera się już od 1200obr. Wiadomo nie jest to rakieta ale widać różnicę w jeździe. Ogólnie pracuje tak bardziej lekko i chętniej wkręca się od niższych obrotów. 

Wiadomo :) No zrobiłem kapitalkę silnika i jak przed kopcił na wolnych na niebiesko tak kopci. Jak się rozgrzeje to i ustawię wolne to chwilę jest ok i potem znów przykapca takim żrącym niebieskiem dymem aż w oczy razi. Też tak miałeś ? Znalazłem Twój post i to mi dało do bo mam tłoki 48 mm a końcówki DOP160 i nawet teraz wygrzebałem stary tłok i widać że paliwo trafiało centralnie na krawędź komory a nie do samej komory spalania ;/ Tylko te DOP150A2 są podobno 5 otworowe i teraz kolejny dylemat bo jedni mówią żeby znaleźć DOP150S430 które są 4 otworowe że podobno lepiej chodzi i nie wiadomo co zrobić ;/ A zimą jak Ci pali teraz na tych nowych w porównaniu przed zmianą ? Sory że pytam ale borykam się już z tym od dawna a mechanicy nic tylko by 10 razy układ paliwowy chcieli robić.

Edytowane przez Krzysiukov
Opublikowano

Ja mam 150a2 5 otworowe. Po odpaleniu w garażu na 160 też był właśnie taki gryzący dym.  Sytuacja była identyczna jak opisujesz. 150a2 czyli końcówki z c360 polecił mi niejaki Przemo z YouTube, ponoć sam takie zakłada do zetorów z komorą 48mm. Zetory ze starym typem tłoka fabrycznie wychodziły na 150, średnica komory spalania jest identyczna jak w c360.  Pompiarze mówili, że nie będzie ,, chodzić " g... prawda. Silnik pracuje wyraźnie lepiej jak na dop160. Jak odpala w zimie to nie wiem, końcówki zmieniłem na wiosnę ale na 160 dobrze odpalał w mrozy bez używania grzałki. Zakładaj dop150 i opisz jak efekty :). 

Opublikowano

No zmienię po niedzieli, mam nadzieję że się poprawi. Bo mam jeszcze dylemat czy nie założyć tych 150 4 otworowych ale nie mam od nikogo opinii. Tylko ta różnica pomiędzy 4 a 5 otworowymi mnie zastanawia. Te 160 były 4 otworowe tylko zły kąt był podawania paliwa. Masz może z nim kontakt zeby podpytać czy lepsze te 4 czy 5 otworowe ?

Opublikowano (edytowane)

Nie miałem styczność z 4 otworkowymi 150 więc nie wypowiem się. Na 5 pracuje fajnie. Kontakt do niego znajdziesz pod opisem każdego jego filmu na Youtube. Jak zmienisz pochwal się efektami :).

Edytowane przez Luk1312

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v