Kam78245

C360 momenty dokręenia śrub

Polecane posty

Kam78245    14

Witam szanowne grono

 

Jako że po raz pierwszy składam silnik w 60 tce chciałbym prosić o listę śrub w silniku wraz z wartościami momentu ich dokręcenia (nm). Pytam ponieważ w internecie spotkałem sie z wieloma opiniami na ten temat.

 

Z góry serdecznie dziękuję 

 

P.S.

Czy mise olejową jest sens dokręcać według klucza dynamometrycznego? Czy wystarczy,,na wyczucie "?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grab12    26
Napisano (edytowany)

14-15 kgm to w przeliczeniu 137-147nm wkleiłem ci z instrukcji procedurę dokręcania wedle fabryki ja osobiście daje 150nm a resztę może ktoś poda. filmy na YouTube polecam retro traktor przemotraktor 

IMG_20230509_175601501.jpg

Edytowano przez Grab12
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kam78245    14

Dziękuję za informację, i licze na Waszą pomoc z resztą;) Szczególnie z tą miską prosze o rade

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Marionos    68
4 godziny temu, Kam78245 napisał:

 

Czy mise olejową jest sens dokręcać według klucza dynamometrycznego? Czy wystarczy,,na wyczucie "?

Jesli pierwszy raz w zyciu robisz kapitalke silnika to ksiazkowy moment jakim dokrecic miske olejowa jest ostatnia rzecza ktora powinienes sie martwic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grab12    26

Miske dokrecasz na wyczucie nie ma sensu tam używać klucza dynamometrycznego. Do przykręcenia stóp głównych i korbowych może do koła zamachowego i przeciwwag wału będzie ci potrzebny i do niczego więcej reszta z wyczuciem nawet znaleźli by się tacy co by ci powiedzieli że wogóle bez klucza ale jak masz dostęp do skalibrowanego klucza i umiesz się nim posługiwać to trzeba korzystać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    3816

Kto tam kiedyś do tych silników używał klucza dynamometrycznego kto go za komuny miał? Jak w POM ach mieli to i tak nie chciało się używać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    767

Przy obecnej jakości części taki klucz się przydaje, miałem przypadek że nowe śruby korbowodów można było ukręcić zwykłą grzechotką bez przedłużki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasiuhonda    64

Znajomy mechanik mówi że w c360 kluczem dynamometrycznym odgania się muchy😁

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    3816
Napisano (edytowany)
11 godzin temu, jaco512 napisał:

Przy obecnej jakości części taki klucz się przydaje, miałem przypadek że nowe śruby korbowodów można było ukręcić zwykłą grzechotką bez przedłużki.

Tym bardziej co ci ten klucz da jak śruba nie wytrzyma momentu zalecanego. Trzeba z czuciem i tyle jak ktoś ma doświadczenie. Druga sprawa po co tam klucz jak tam stare śruby 40 letnie kilka razy przeciągane.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tracker
      Przy wymianie oleju silnikowego w c-360 znalazłem na magnesie korka spustowego połamaną 1 zawleczkę, opiłków było mało, znalazłem jedną kilku mm grudkę metalu. Z tego co wiem to na śrubach korbowodowych są takie zabezpieczenia. Rozmawiałem z mechanikiem to mówił że nic się nie stanie jeździć, ja mam wątpliwości bo jak się śruba odkręci to może być nieciekawie ... w książce napraw znalazłem że moment dokręcenia tych śrub to ok 80 - 90 Nm.
    • Przez Madmax73
      Dzień dobry.
      Przeglądałem forum ale dalej nie wiem co może być w mojej 40 nie tak.
      Kilkanaście lat chodziła ładnie na 4ha pola, kilka lat temu wymieniony zestaw naprawczy, tuleje ,tloki. Tej wiosny, zagrzała się w kultywatorze, zjechałem do domu nim stanęła.
      Szukałem usterki, nie było nic widać , tuleje jak nówki, uszcypod głowicą też.Jedynie panewki były zurzyte , niestety wał już po 5 szlifie więc tylko panewki wymieniłem. Głowice dałem do regeneracji, nowe uszczelki, nowa miedziana chłodnica, nowy płyn, nowy olej. Smarowanie jest ale ciśnienia brak, nic nie dają podkładki pod sprężyną a olej z otworu czujnika oleju strzyka na metr.
      Smarowanie na głowicach jest.
      Dziś na próbę w talerzowce po pół godzinie pracy na 3 biegu lekki gaz znowu to samo zaczęła się grzać, później dym z pod korka wlewu oleju.
      Zjechałem do domu wszystko wrzawę, woda , olej ,silnik aż syczalo jak po głowicy poleciało trochę płynu chłodzącego.
      Czy to może być przyczyną braku ciśnienia oleju? , wał do wymiany? 
      Pompa wody dobrze tłoczy, termostat wyjąłem szukając  przyczyny.
      Silnik pali na dotyk
      Za wszystkie sugestie z góry dziękuję 
    • Przez szczupak23
      Witam koleżanki i kolegów. :angry:
      Pisze tutaj pierwszy raz ale często odwiedzałem forum i spodobało mi się.
      Mam prośbe do was proszę o polecenie mi pożądnego warsztatu gdzie moge naprawic pompę wtryskową w moim dziadku C-360
      Miejsce dowole w całym kraju ponieważ sąsiad ma firme transportową.Poprostu sprawdzone miejsce gdzie naprawialiście swoje i niemieliście problemu z odpalaniem i poźniejszą eksploatacją ciągnika.
      Mieszkam w łodzkim niedaleko Radomska ale u nas niema nic pożadnego sami cfaniacy co po naprawie ciągnik chodzi gożej niz przed.
      Z góry pozdrawiam i czekam na odpowiedz.
    • Przez jktuning
      Witam mam pytanie czy wie ktoś jak wymontować stare tuleje i wmontować nowe w silniku perkins? bo nie są to tuleje takie jak w zwykłych silnikach z mokrymi tulejami tylko suche.
    • Przez grala13
      Witam jak ustawić w c 360 1 tłok w gmp??,potrzebuje tego do ustawienia zaworów,nigdy tego nirobiłem,więc pytam
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj