Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam. Na innych tematach nikt nie odpisuje i dlatego zakładam nowy temat. Kupiłem miesiąc temu ursusa 385 z silnikiem zetora 4 turbo i właśnie z dnia na dzień padła mi turbina ciągnik pali dobrze jak zawsze ale moc spadła i mierzyłem manometrem w kolektorze a tam 0 i jeszcze jakby takie mikroskopijne opiłki w oleju się pojawiły. Czy to ma związek z turbiną? Silnik w dobrej kondycji nie przegrzany ani kombinowany, ciśnienie na zimnym i ciepłym silniku trzyma 4. Sprawdze jeszcze wtryski i luzy zaworowe bo jakby twardo zaczął pracować od momentu padniętego turba. Chyba kupię czeską turbosprężarke choć jest sporo droższa od tych zamienników.

Opublikowano

Opiłki w oleju. Padnięta turbosprężarka. Dziwna twarda praca. -Czy to ciśnienie oleju jest pewne? Olej dopływał do turbosprężarki?

Można zdjąć dolot powietrza i zobaczyć czy kręci się wirnik, jakie ma luzu, czy na łopatkach kompresora są ślady uszkodzeń.

Przed montażem nowej sprawdzić drożność spływu oleju, zasilania w olej. Czy nie ma czegoś w dolocie itp.  I upewnić się co do tych opiłków, czy są. Jeśli tak  obejrzeć z jakiego materiału są itp i szukać skąd się biorą.

 

Opublikowano (edytowane)
26 minut temu, Przemq napisał:

Witam. Na innych tematach nikt nie odpisuje i dlatego zakładam nowy temat. Kupiłem miesiąc temu ursusa 385 z silnikiem zetora 4 turbo i właśnie z dnia na dzień padła mi turbina ciągnik pali dobrze jak zawsze ale moc spadła i mierzyłem manometrem w kolektorze a tam 0 i jeszcze jakby takie mikroskopijne opiłki w oleju się pojawiły. Czy to ma związek z turbiną? Silnik w dobrej kondycji nie przegrzany ani kombinowany, ciśnienie na zimnym i ciepłym silniku trzyma 4. Sprawdze jeszcze wtryski i luzy zaworowe bo jakby twardo zaczął pracować od momentu padniętego turba. Chyba kupię czeską turbosprężarke choć jest sporo droższa od tych zamienników.

4 na zimnym i ciepłym?

pozatym, tak jak kolega wyżej piszę, turbina jest teraz najmniejszym problemem jeśli są opiłki,  sprawdź najpierw skąd one są

Edytowane przez ŻakowskiSławomir
Opublikowano

sprawdza najpierw recznie lopatki turbiny-jesli chodza delikatnie przod-tyl to moze byc jesli na boki to turbina do regenereracji, jesli nie wali olejem ,albo nie ma duzego ubytku to raczej nie turbina..

Opublikowano

Ale które jest przód-tył, a które na boki? Zależy to od punktu patrzenia.

Zazwyczaj luz promieniowy jest dopuszczalny czasami nawet i 1mm, zależy od turbosprężarki. Luz osiowy, wzdłuż osi wirnika, to np. dla jakiejś t25 np. 0,013mm do 0.097mm

Opublikowano

Jutro to sprawdzę ale czy to możliwe że tak z dnia na dzień padła?  A te opiłki to takie ledwo zauważalne. Luz promieniowy ma dość spory może z 1.5 mm bo aż chaczy o obudowę łopatkami od strony filtra powietrza. Może zdejmę przewód od strony kolektora powietrza i sprawdzę też ile oleju jest bo jakby i stan opadł trochę.

Ciśnienie oleju dla pewności sprawdzę jeszcze manometrem ale zegar raczej dobrze pokazywał 4. Dziwne też że z paleniem nie ma żadnego problemu jak i wcześniej a nagle z mocy opadł i turbina nie dmucha. Może coś być z tym korektorem dawki na pompie? Jak go sprawdzić czy działa?  Najgorzej niepokoją mnie te opiłki ale to może mi się tak tylko wydaje. Kupiony ciągnik a tu już niespodzianki. Mam też zrobić skrzynię w Ursusie 1214 ale za miesiąc dopiero mechanik ma termin i trzeba czekać. 

 

Opublikowano

Kolego a tak myślałem czy jak na pracującym silniku dam z 0.5 atm w wężyk od korektora sprężarka czy z tłumika powinien wydobywać się dym jak korektor działa prawidłowo? No i nurtują mnie te opiłki w oleju takie jakby nie metaliczne a złote to czy mogą one wydobywać się z padniętej turbosprezarki?  Był bym o wiele spokojniejszy jakby okazało się to prawdą bo silnik oryginał nie grzebany na pompie plomby no ale turbina już chyba wymieniana była bo nie czeska a silnik zts zetor zielony 1987 rocznik w nowym typie. A wiadomo jak to jest teraz z jakością części.

Opublikowano

W turbosprężarce złote opiłki to tylko chyba z tulejki w której kręci się wałek turbosprężki. Tylko ona jest mała. Złote opiłki w silniku to często z panewek. 

Kolega dobrze prześwietli układ smarowania w tym silniku ...

 

Opublikowano

Od czego zacząć?  Głowica do góry a misa w dół?  Dla spokojności trzeba będzie to sprawdzić. A czy bez przegrzania silnika mogła paść jakaś panewka? I gdzie najbardziej?

Opublikowano

Najpierw zmierzyć ciśnienie oleju, zegarem którego jesteśmy pewni, zanim zacznie się coś rozbierać.

 Tych opiłków to jest dużo?  

Głowicy to bym od razu nie ruszał, najwyżej zdjął pokrywę, żeby zobaczyć jak wygląda góra i czy olej tam dopływa.

Misę, to zdjąć żeby wyczyścić środek z opiłków, ( jak są i tak trzeba, bo z olejem wszystko nie spłynie)  i przyjrzeć się jak wyglądają panewki.

Może jeszcze wypowie się znawca tych silników skąd mogą być złote opiłki, bo ja nie znam tej konstrukcji.

(Są tam jakieś tulejki na rozrządzie?)

Opublikowano

Te opiłki to ledwo można zobaczyć i za wiele ich nie ma. To może od łatwiejszego czyli pokrywa zaworów do góry i zawory do sprawdzenia a potem ewentualnie misa w dół?  A jak ocenić stan turbosprężarki po oleju w kolektorze powietrza czy jak się obraca i tym luzie promieniowym? Sporo rzeczy jest do sprawdzenia. A bąka też rozkręcić i zobaczyć co jest w środku? Że 25 motogodzin temu był czyszczony i zero opiłków było.

Opublikowano

jesli zaczniesz ruszac wirnikiem od strony dolotu powietrza to raczje latwo ocenisz stan turbiny. luz delikatny oczywiscie musi miec ale zuzyta to od razu wyczujesz- na yt sa filmiki na ten temat.

w srodku sa 2 tulejki w kolorze zlota-jesli taki kolor maja opilki to turbina do regeneracji czy zakup nowej.

Opublikowano

I tak opiłków nie było w oleju tylko po prostu olej się jakby pienił i wymieniłem i turbosprężarkę na czeską ale po 10 mth jakby spadło ciśnienie doładowania. Gdzie jest przyczyna?  Czy coś jest nie tak z korektorem dawki? Już tracę cierpliwość z tym ciągnikiem. .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krychu
      Mam problem z moją 1014. Rok temu wymieniłem głowice na całkiem nowa ze względu na nieszczelność starej. Po roku czasu pod dwoma wtryskami zaczął lecieć płyn chłodniczy. W C360 jak miała miejsce taka sytuacja to się wymieniło tulejke i było ok. Jak to wygląda w urusach c385? Czyżby głowica była walnięta?
    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v