Skocz do zawartości

Jak podłączyć podnośnik z siłownikiem jednostronnego działania


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam. Wie ktoś jak podłączyć taki podnośnik do Mtz, żeby dało sie opuszczać powoli?  podłączyłem pod to górne wyjście z zaślepką, podniosłem big baga prawą wajchą w kabinie ale jak dam na opuszczanie to big bag spada gwałtownie na dół. Miał ktos do czynienia z takim czyms? 

Z góry dzięki za odpowiedzi 

IMG_20230316_154126.jpg

IMG_20230316_154119.jpg

Opublikowano

Najlepiej to zrób sobie wolny spływ z tego drugiego wyjścia i wtedy będziesz mógł opuszczać na pozycji wymuszonej i jako tako będziesz kontrolował szybkość opadania. Dławik jak założysz to na pusto będzie bardzo wolno opadać.

Opublikowano
peewee1984 napisał:

To chyba najlepsza opcja. Zamontowany zaraz za szybkozlaczem pozwoli na regulację bezpośrednio z kabiny....

powodzenia życzę 😁


kordzio14 napisał:

Dzięki za odpowiedzi. Zamówiłem dławik i zobacze jak to wszystko będzie działać. 

opisze Ci to w skrócie. Podjedziesz pod BB i będziesz czekał aż opadnie na odpowiednią wysokość, albo wyjdziesz i popuścisz dławik żeby było szybciej, zapniesz bb podniesiesz i musisz skręcić dławik żeby za szybko nie opadał, przewieziesz bb, odepniesz i jedziesz po kolejny i wszystko od nowa.

Opublikowano

Dźwignia od wyjść hydraulicznych ma 4 pozycje. Podnoszenie, zamknięte, opuszczanie wymuszone i pozycja pływająca. Do siłownika jednostronnego np kiper w przyczepie podpinasz jeden przewód i siłownik taki powinno się opuszczać na pozycji pływającej żeby rozdzielacz nie pracował w tym czasie pod maksymalnym ciśnieniem z tym że nie masz wtedy kontroli nad szybkością opadania. Dlatego jak podepnie wolny spływ do drugiego wyjścia z tej samej pary to będzie mógł opuszczać na pozycji wymuszonej a wtedy już można kontrolować prędkość opadania odpowiednio ciągnąc dźwignię. Ja mam dławik założony ale do podnośnika z tym że używam go tylko do ciężkiego agregatu. Wyreguluję go raz po zapięciu i już nie muszę kręcić bo jego ciężar praktycznie się nie zmienia. Przy bb różnica między pustym ramieniem a obciążonym jest kolosalna i dlatego zabawa z dławikiem według mnie nie ma sensu.

Opublikowano

Będzie działać ale nie jest to zgodne ze sztuką. Ja jak miałem we Władku zrobiony spych z przodu na siłowniku nurnikowym to dwie pompy mi rozerwało jak ojciec w mrozy śnieg spychał.

Opublikowano
3 godziny temu, mani51 napisał:

Dźwignia od wyjść hydraulicznych ma 4 pozycje. Podnoszenie, zamknięte, opuszczanie wymuszone i pozycja pływająca. Do siłownika jednostronnego np kiper w przyczepie podpinasz jeden przewód i siłownik taki powinno się opuszczać na pozycji pływającej żeby rozdzielacz nie pracował w tym czasie pod maksymalnym ciśnieniem z tym że nie masz wtedy kontroli nad szybkością opadania. Dlatego jak podepnie wolny spływ do drugiego wyjścia z tej samej pary to będzie mógł opuszczać na pozycji wymuszonej a wtedy już można kontrolować prędkość opadania odpowiednio ciągnąc dźwignię. Ja mam dławik założony ale do podnośnika z tym że używam go tylko do ciężkiego agregatu. Wyreguluję go raz po zapięciu i już nie muszę kręcić bo jego ciężar praktycznie się nie zmienia. Przy bb różnica między pustym ramieniem a obciążonym jest kolosalna i dlatego zabawa z dławikiem według mnie nie ma sensu.

W jaki sposób zrobić wolny spływ do drugiego wyjścia jeżeli mam tylko jeden wąż z siłownika? 

Opublikowano
50 minut temu, mani51 napisał:

Będzie działać ale nie jest to zgodne ze sztuką. Ja jak miałem we Władku zrobiony spych z przodu na siłowniku nurnikowym to dwie pompy mi rozerwało jak ojciec w mrozy śnieg spychał.

To raczej nie wina podłączenia, tylko ustawienia ciśnienia. Jeśli pompa generuje max 160 bar, a zawór przelewowy w rozdzielaczu ustawiony jest na 200 to siłą rzeczy pompa nie wytrzyma. 

Jeśli autor ma do przestawienia 5 big bagów w ciągu roku to spokojnie wystarczy mu ten zawór dlawiaco zwrotny. Będzie on działał z każdym innym ciągnikiem bez konieczności modyfikacji układu hydraulicznego w każdym egzemplarzu...

Opublikowano

Na 5 bb to można i bez zaworu dławiącego sobie poradzić, tylko z wyczuciem sterować dźwignią tzn opuszczać na pozycji wymuszonej nie na pływająceji nie gazować.

Opublikowano
4 godziny temu, mani51 napisał:

Na 5 bb to można i bez zaworu dławiącego sobie poradzić, tylko z wyczuciem sterować dźwignią tzn opuszczać na pozycji wymuszonej nie na pływająceji nie gazować.

Nie mam dużo  tych bb do podnoszenia. Tylko problem jest w tym ze leciutko ruszyłem dźwignie na opuszczanie a bb spada od razu gwałtownie na dół. Nie da sie sterować opuszczaniem 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v