Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam

Ktoś moze rozbierał hamulce w NH z serii TD? U mnie słychac czasami jakies dzowne zgrzyty przy hamowaniu, zastanawiam sie czy da sie to ogarnac samemu?

Opublikowano

W tym modelu są najprawdopodobniej zwykłe hamulce wielotarczowe mokre oparte na rozpieraku (tłok hamulcowy znajduje się na zewnątrz). Jak najbardziej ogarniesz to sam. Będzie trzeba tylko podwiesić/podnieść kabinę. Odkręcasz całość i wyjeżdżasz. Później będzie tylko trochę zabawy, żeby trafić na frezy.

Opublikowano (edytowane)

Według instrukcji napraw jest tak jak poniżej. Nie bardzo tylko rozumiem bo przecież jest tam zbiorniczek na płyn a raczej olej do hamulców a według katalogu wszystko jest mechaniczne

IMG_20230226_114051_559.jpg


Wygląda na to że nie ma tez oddzielnych tarcz na hamulec ręczny

Edytowane przez Lukas85
Opublikowano

Hamulec ręczny jest na pewno na tych samych tarczach. Rozbierałem niedawno nowszy model TD5.85 to do tych regulowanych cielęgiełek były zamocowane tłoki hamulcowe. To może być tylko schemat uproszczony.

Opublikowano

a ok rozumiem czyli tłok kędy je porusza rozpierakiem tak? po wymianie tarcz trzeba jeszcze coś regulować ? Dziwny mam ten o jaw zgrzytania nie zawsze występuje ale często. Szwankował mi czujnik od hamulca ręcznego podejrzewam że kilka razy było ruszone na zaciągniętym ręcznym może dlatego tak się stało. Na chwilę obecną hamuje bez problemu ale dźwięki są niepokojące.

Opublikowano

Po wymianie tarcz wyregulować trzeba będzie. Ale to będziesz czuł, że jak za mocno rozkręcone to słabe hamulce - będziesz czuł. Z tego co kojarzę, to trzeba było do tego stopnia naciągnąć, aby zlikwidować luz całkowicie, a nawet delikatnie zainicjować ruch rozpieraka. Ale regulacja jest bez problemu od dołu później dostępna. Co do przyczyny zgrzytania to nie potrafię pomóc. Wiem jedynie ile epitetów będzie przy ponownym wkładaniu. Najlepiej zaopatrzyć się w dwie długie drobnozwojne szpilki M10 jak mnie pamięć nie myli.

Opublikowano

Tak, dostępu nie będzie dobrego pod kabiną. Dodatkowo zwolnica nierówna i będzie ją przeważać. A tak po szpilkach będzie wygodnie wjeżdżać i będzie łatwiej trafić.

Opublikowano

Odgrzebie ale nikt nie potrafi mi pomóc, notorycznie mimo odpowietrzania, zapowietrzają mi sie hamulce. Wymieniłem pomoki na nowe i niema różnicy. Bywa że płyn ubędzie do zera po czym po jakimś czasie wraca do max zbiorniczka, czasami wywali. Niemam pojęci co robić. Serwis każe odpowietrzać ale nic to nie daje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez jurek195
      Witam jestem ciekawy czy można do NH TD5050 dołożyć siłowniki do tylnego podnośnika
    • Przez antrak
      Witam wszystkich,
      w moim nowym nabytku NH TD5 105 z 2016 roku zaświecił się bład 3141
      jeżeli ktoś się z tym wcześniej spotkał to proszę o pomoc zanim zacznę wzywać serwisy
    • Przez MAVERICK232
      Witam. Mam problem z moim N H TD90 z kierowcą. Mimo wymienienia siłownika gazowego na nowy, kierownica idzie ruszyć do góry i do dołu. Czy ktoś miał może taki problem?
      Pozdrawiam 
      MAVERICK 
    • Przez Lukas85
      Od jakiegoś czasu zauważyłem ze w moim td90 jest jakiś dziwny dźwięk przy hamowaniu. Słychać jakby metal tarl o metal. Słychać to głównie przy gwaltowniejszym hamowaniu lub jak jest dość ciężko np jak cofa z opryskiwaczem do garażu i mocniej przy hamuje. Nie wiem dokładnie jak są zrobione te hamulce czy są tam tarcze czy jakieś bębny? Może ktoś przerabia ten temat i mógłby mi coś podpowiedzieć? Musze jeszcze tylko zrobić jrden test rozpisać pedały hamulca i sprawdzić czy przy naciśnięciu obu pedałów jest taki sam dźwięk cz tylko po którejś stronie bo podejrzewam ze na oba koła są oddzielne hamulce
    • Przez arek05
      Witam, mam problem że w ciągniku przy prasowaniu słomy wałek w ciągniku się kręci i napędza prasę, lecz gdy belka jest już bardziej zbita i pojawia się obciążenie WOM w ciągniku przestaje się kręcić pomimo załączonego wałka. Zaczyna się kręcić gdy da mu się bardzo wysokie obroty. Gdzie szukać problemu, czy tam jest jakieś sprzęgło i gdzie? Bardzo proszę o pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v