Skocz do zawartości

Przedni napęd się nie rozłącza podczas jazdy po asfalcie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ma spory problem 

Posiadam MF 4245 gdy jadę po drodze i hamuje hamulcem to dołącza się przód i hamuje na 4 koła. 

Niestety już później nie może się rozłączyć. Rozłącza się  po około 300m drogi. Gdy ten napęd jest załączony na drodze automatycznie schamowywuje  to ciągnik i czuć to na silniku oraz delikatnie skrzynia wyje. Po zwolnieniu ciągiem i wciśnięci sprzęgła ciągnik nie toczy się delikatnie lecz szybciej staje w miejscu. Gdy napęd jest rozłączony tak się nie dzieje. Mam obawy że coś może w końcu strzelić w przodku lub skrzyni. 

Pozdrawiam i proszę o porady

Opublikowano
3 godziny temu, bizon1 napisał:

Wina czujnika od hamulca ,zazwyczaj wystarczy podregulować

Sprubuje to zrobić to jest zaraz nad pedałem chamulcy?

52 minuty temu, mtracz napisał:

A światła stop świecą w momencie nie rozłączenia napędu.

Kontrolka przedniego napędu zaświeca się przy hamowaniu i gaśnie po zwolnieniu pedałów?

Światła stop to muszę sprawdzić ale kontrolka od napędu to nie świeci się

Kontrolka się świeci tylko jak jest napęd załączony przyciskiem 

3 godziny temu, bizon1 napisał:

Wina czujnika od hamulca ,zazwyczaj wystarczy podregulować

Ale to raczej nie to bo jak wcisnę przycisk od napędu i wyjadę na asfalt to tez od razu się nie rozłącza 

Wogule jak napęd jest pod obciążeniem to się nie rozłącza 

Tylko jak nie działają na niego żadne opory

Opublikowano (edytowane)

Czyli trzeba zmierzyć ciśnienie oleju w skrzyni i sprawdzić pracę elektrozaworu przedniego napędu.

A włączników nad pedałami nie ma dwóch? Napęd załącza się jak zadziałają obydwa. Na rozpiętych hamulcach napęd się nie załącza.

Edytowane przez mtracz
Opublikowano
52 minuty temu, mtracz napisał:

Czyli trzeba zmierzyć ciśnienie oleju w skrzyni i sprawdzić pracę elektrozaworu przedniego napędu.

A włączników nad pedałami nie ma dwóch? Napęd załącza się jak zadziałają obydwa. Na rozpiętych hamulcach napęd się nie załącza.

Jest jeden po środku i chyba jak się rozłączy chamulce to chamuje tylko tył bo drugi pedał trzyma ten włącznik 

54 minuty temu, mtracz napisał:

Czyli trzeba zmierzyć ciśnienie oleju w skrzyni i sprawdzić pracę elektrozaworu przedniego napędu.

A włączników nad pedałami nie ma dwóch? Napęd załącza się jak zadziałają obydwa. Na rozpiętych hamulcach napęd się nie załącza.

To znaczy ćisnienie może być za małe?

Opublikowano

Gdy nie ma ciśnienia to napęd jest załączony(sprężyna dociska tarczki),gdy wyłączasz napęd ciśnienie cofa sprężynę i tarczki się luzują.Możesz mieć ubytki ciśnienia na tłoku ,wałku itp.

Opublikowano
2 godziny temu, thomek napisał:

Gdy nie ma ciśnienia to napęd jest załączony(sprężyna dociska tarczki),gdy wyłączasz napęd ciśnienie cofa sprężynę i tarczki się luzują.Możesz mieć ubytki ciśnienia na tłoku ,wałku itp.

Dobra znajomy mechanik zmierzy ciśnienia 

Opublikowano

Są albo dwa czujniki lub jeden w obwodzie hamulca. Jeden załącza ctop a drugi rozłącza obwód napędu powodując jego załączenie.  Lub jest to w jednym czujniku.   Sprawdzić ciśnienia i zobacz czy poziom oleju w przednim napędzie jest w. Normie

Opublikowano
2 godziny temu, thomek napisał:

Gdy nie ma ciśnienia to napęd jest załączony(sprężyna dociska tarczki),gdy wyłączasz napęd ciśnienie cofa sprężynę i tarczki się luzują.Możesz mieć ubytki ciśnienia na tłoku ,wałku itp.

Mam jeszcze pytanie czy napewno to jest załączane przez tarczki? Bo jak wpisuje tarczki przedniego napędu to nic nie ma do modelu 4245

3 minuty temu, Stodoła napisał:

Są albo dwa czujniki lub jeden w obwodzie hamulca. Jeden załącza ctop a drugi rozłącza obwód napędu powodując jego załączenie.  Lub jest to w jednym czujniku.   Sprawdzić ciśnienia i zobacz czy poziom oleju w przednim napędzie jest w. Normie

Olej w przednim napędzie znaczy w moście?

Opublikowano

Niesyty z tym modelem nie mam styczności i chyba jest mało popularny dlatego podpowiedzi są nie precyzyjne.

Ten traktor po prostu tak ma.

Załączanie przedniego napędu dokonywane jest na sprzęgle kłowym, dlatego rozłączenie nie następuje od razu pod obciążeniem.

Tak jak w niektórych ciągnikach blokada tylnego mostu wyskakuje dopiero po zatrzymaniu, wciśnięciu sprzęgła czy nawet cofnięciu.

Także kolego musisz się przyzwyczaić, albo nauczyć się jak w biegu pomóc mu się rozłączyć.

Spróbuj  po hamowaniu dodać ując gazu.

Przedni i tylny most nigdy nie będą się idealnie zgrywać więc i naprężenia które nie pozwalają rozłączyć się sprzęgłu przy zużywaniu się opon będą jeszcze większe.

Oczywiście może jest coś do poprawienia by się lepiej rozłączał.

Tylko wydaje mi się, że w tym modelu napęd załącza ciśnienie, a rozłącza sprężynka.

Powodzenia.

Opublikowano

Sprawdziłem,faktycznie chyba jest tam sprzęgło kłowe,rzadki model tego MF.Wał napędowy przedniego napędu jest z boku z lewej strony?(nie na środku pod spodem?

Opublikowano
5 godzin temu, mtracz napisał:

Jak nie na środku?

Przecież tam jest wał bez krzyżaków łączony na tulejkach.

Zdaje mi się że na środku później zobacze

Jak nie będzie to chodzić spróbuje zrobić żeby przy chamowani się nie załączał przód i tyle

14 godzin temu, mtracz napisał:

Niesyty z tym modelem nie mam styczności i chyba jest mało popularny dlatego podpowiedzi są nie precyzyjne.

Ten traktor po prostu tak ma.

Załączanie przedniego napędu dokonywane jest na sprzęgle kłowym, dlatego rozłączenie nie następuje od razu pod obciążeniem.

Tak jak w niektórych ciągnikach blokada tylnego mostu wyskakuje dopiero po zatrzymaniu, wciśnięciu sprzęgła czy nawet cofnięciu.

Także kolego musisz się przyzwyczaić, albo nauczyć się jak w biegu pomóc mu się rozłączyć.

Spróbuj  po hamowaniu dodać ując gazu.

Przedni i tylny most nigdy nie będą się idealnie zgrywać więc i naprężenia które nie pozwalają rozłączyć się sprzęgłu przy zużywaniu się opon będą jeszcze większe.

Oczywiście może jest coś do poprawienia by się lepiej rozłączał.

Tylko wydaje mi się, że w tym modelu napęd załącza ciśnienie, a rozłącza sprężynka.

Powodzenia.

Przednie opony są nowe bo pracuje w turze a tył ma z 30%

Jak nie da rady tego zrobić to trzeba będzie jakoś to rozłączyć aby przód się nie załączał po wciśnięciu chamulcy i tyle 

 

 

14 godzin temu, mtracz napisał:

Niesyty z tym modelem nie mam styczności i chyba jest mało popularny dlatego podpowiedzi są nie precyzyjne.

Ten traktor po prostu tak ma.

Załączanie przedniego napędu dokonywane jest na sprzęgle kłowym, dlatego rozłączenie nie następuje od razu pod obciążeniem.

Tak jak w niektórych ciągnikach blokada tylnego mostu wyskakuje dopiero po zatrzymaniu, wciśnięciu sprzęgła czy nawet cofnięciu.

Także kolego musisz się przyzwyczaić, albo nauczyć się jak w biegu pomóc mu się rozłączyć.

Spróbuj  po hamowaniu dodać ując gazu.

Przedni i tylny most nigdy nie będą się idealnie zgrywać więc i naprężenia które nie pozwalają rozłączyć się sprzęgłu przy zużywaniu się opon będą jeszcze większe.

Oczywiście może jest coś do poprawienia by się lepiej rozłączał.

Tylko wydaje mi się, że w tym modelu napęd załącza ciśnienie, a rozłącza sprężynka.

Powodzenia.

Może ta sprężyna nie jest juz taka mocna

Opublikowano

Proszę zmień sposób cytowania postów.

Napędy zgrywają się najlepiej przy wszystkich nowych oponach.

Wydaje mi się, że przy tym typie załączania napędu ta sprężynka wiele nie pomoże.

Ale można ją wymienić i to przy małym nakładzie pracy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez qkohe155
      Tak jak w tytule - od zakupu(4 lata) mam problem z odpaleniem gdy jest zimno. Jak jest ciepło to bez żadnego problemu, dlatego w sezonie się tym nie przejmuję, chyba że jakaś zimowa orka się przeciąga. Jesienią jakoś wspomagam się prostownikiem. Jednak jak już te parę razy w roku trzeba go odpalić zimą to robi się wielki problem.
      Niby akumulatory przychodzą na 1 myśl, ale latem nie ma żadnych problemów, w dodatku czasem poczyszczenie niektórych kabli daje mniejszy, lub większy efekt. Tylko, że napięcie zimą potrafi spaść przy kręceniu do okolić 7V. Czy mierząc multimetrem bezpośrednio na biegunach akumulatorów jestem w stanie tym sposobem wykluczyć kable? I teraz nie wiem czy wymieniać od razu dla pewności i akumulatory i wszystkie kable idące do rozrusznika? A dlatego taki wywód na ten temat, ponieważ tam jest takie spaghetti jak na zdjęciu(2 kable na 1 planie to akurat od prostownika).

      2 akumulatory, w dodatku zwróćcie uwagę, że mają odwrotnie bieguny niż wszystkie co mieli w sklepach, 3 osobne plusy i bezpieczniki po drodze. Masa idzie na hebel i rozdziela się na 2, ale dla pewności hebel zdążyłem ominąć.
      Może ktoś mający tą serię wysłać zdjęcie jak to wygląda u niego?
      Najchętniej to bym wpakował 1 duży akumulator tak jak kiedyś zrobiłem w 6180 i by było po problemie, ale w tą skrzynkę się wystarczający raczej nie zmieści.

    • Przez Rolnik8888
      Witam mam problem z podnośnikiem mianowicie świeca się dwie diody jak na zdjęciu podnośnik nie reaguje ani na podnoszenie ani na opuszczanie od czego zacząć ciągnik MF 5455

    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze światłami awaryjnymi w MF255 i kontrolkami. Wymienione włącznik, przerywacz, cała instalacja. Wszystkie styki i masy wyczyszczone, kontrolki i bezpieczniki nowe. Najbardziej irytuje mnie fakt, że przez chwile już wszystko grało. Przykręciłem osłony i znowu jest problem. Kilka razy już wszystko rozbierałem i czyściłem i nadal nie mam rozwiązania.
    • Przez Clark
      Szukam patentu na przełożenie przewodów w błotnikach w MF255. Układam nowa instalację i mam problem z przełożeniem przewodów w tunelach błotników. Ma ktoś jakiś patent? Przepchnięcie raczej w grę nie w chodzi bo skutecznie uniemożliwi to łuk na błotniku i brud w samym tunelu. Myślałem żeby włożyć przewody w peszel i przymocować do błotnika od wewnętrznej strony. Plus tego rozwiązania byłby taki, że będzie łatwy dostęp i brak brudu ale nie wiem sam czy warto odchodzić od oryginału. 
    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze zdjęciem ramion z wielowypustu przekładni. Ściągacz się rozgina, uderzyć się tego nie da, WD, podgrzewanie itp nie działa. Macie jakieś patenty jak to ściągnąć? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v