Skocz do zawartości

Przedni napęd się nie rozłącza podczas jazdy po asfalcie


tomsone13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ma spory problem 

Posiadam MF 4245 gdy jadę po drodze i hamuje hamulcem to dołącza się przód i hamuje na 4 koła. 

Niestety już później nie może się rozłączyć. Rozłącza się  po około 300m drogi. Gdy ten napęd jest załączony na drodze automatycznie schamowywuje  to ciągnik i czuć to na silniku oraz delikatnie skrzynia wyje. Po zwolnieniu ciągiem i wciśnięci sprzęgła ciągnik nie toczy się delikatnie lecz szybciej staje w miejscu. Gdy napęd jest rozłączony tak się nie dzieje. Mam obawy że coś może w końcu strzelić w przodku lub skrzyni. 

Pozdrawiam i proszę o porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bizon1 napisał:

Wina czujnika od hamulca ,zazwyczaj wystarczy podregulować

Sprubuje to zrobić to jest zaraz nad pedałem chamulcy?

52 minuty temu, mtracz napisał:

A światła stop świecą w momencie nie rozłączenia napędu.

Kontrolka przedniego napędu zaświeca się przy hamowaniu i gaśnie po zwolnieniu pedałów?

Światła stop to muszę sprawdzić ale kontrolka od napędu to nie świeci się

Kontrolka się świeci tylko jak jest napęd załączony przyciskiem 

3 godziny temu, bizon1 napisał:

Wina czujnika od hamulca ,zazwyczaj wystarczy podregulować

Ale to raczej nie to bo jak wcisnę przycisk od napędu i wyjadę na asfalt to tez od razu się nie rozłącza 

Wogule jak napęd jest pod obciążeniem to się nie rozłącza 

Tylko jak nie działają na niego żadne opory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli trzeba zmierzyć ciśnienie oleju w skrzyni i sprawdzić pracę elektrozaworu przedniego napędu.

A włączników nad pedałami nie ma dwóch? Napęd załącza się jak zadziałają obydwa. Na rozpiętych hamulcach napęd się nie załącza.

Edytowane przez mtracz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, mtracz napisał:

Czyli trzeba zmierzyć ciśnienie oleju w skrzyni i sprawdzić pracę elektrozaworu przedniego napędu.

A włączników nad pedałami nie ma dwóch? Napęd załącza się jak zadziałają obydwa. Na rozpiętych hamulcach napęd się nie załącza.

Jest jeden po środku i chyba jak się rozłączy chamulce to chamuje tylko tył bo drugi pedał trzyma ten włącznik 

54 minuty temu, mtracz napisał:

Czyli trzeba zmierzyć ciśnienie oleju w skrzyni i sprawdzić pracę elektrozaworu przedniego napędu.

A włączników nad pedałami nie ma dwóch? Napęd załącza się jak zadziałają obydwa. Na rozpiętych hamulcach napęd się nie załącza.

To znaczy ćisnienie może być za małe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, thomek napisał:

Gdy nie ma ciśnienia to napęd jest załączony(sprężyna dociska tarczki),gdy wyłączasz napęd ciśnienie cofa sprężynę i tarczki się luzują.Możesz mieć ubytki ciśnienia na tłoku ,wałku itp.

Dobra znajomy mechanik zmierzy ciśnienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, thomek napisał:

Gdy nie ma ciśnienia to napęd jest załączony(sprężyna dociska tarczki),gdy wyłączasz napęd ciśnienie cofa sprężynę i tarczki się luzują.Możesz mieć ubytki ciśnienia na tłoku ,wałku itp.

Mam jeszcze pytanie czy napewno to jest załączane przez tarczki? Bo jak wpisuje tarczki przedniego napędu to nic nie ma do modelu 4245

3 minuty temu, Stodoła napisał:

Są albo dwa czujniki lub jeden w obwodzie hamulca. Jeden załącza ctop a drugi rozłącza obwód napędu powodując jego załączenie.  Lub jest to w jednym czujniku.   Sprawdzić ciśnienia i zobacz czy poziom oleju w przednim napędzie jest w. Normie

Olej w przednim napędzie znaczy w moście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niesyty z tym modelem nie mam styczności i chyba jest mało popularny dlatego podpowiedzi są nie precyzyjne.

Ten traktor po prostu tak ma.

Załączanie przedniego napędu dokonywane jest na sprzęgle kłowym, dlatego rozłączenie nie następuje od razu pod obciążeniem.

Tak jak w niektórych ciągnikach blokada tylnego mostu wyskakuje dopiero po zatrzymaniu, wciśnięciu sprzęgła czy nawet cofnięciu.

Także kolego musisz się przyzwyczaić, albo nauczyć się jak w biegu pomóc mu się rozłączyć.

Spróbuj  po hamowaniu dodać ując gazu.

Przedni i tylny most nigdy nie będą się idealnie zgrywać więc i naprężenia które nie pozwalają rozłączyć się sprzęgłu przy zużywaniu się opon będą jeszcze większe.

Oczywiście może jest coś do poprawienia by się lepiej rozłączał.

Tylko wydaje mi się, że w tym modelu napęd załącza ciśnienie, a rozłącza sprężynka.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, mtracz napisał:

Jak nie na środku?

Przecież tam jest wał bez krzyżaków łączony na tulejkach.

Zdaje mi się że na środku później zobacze

Jak nie będzie to chodzić spróbuje zrobić żeby przy chamowani się nie załączał przód i tyle

14 godzin temu, mtracz napisał:

Niesyty z tym modelem nie mam styczności i chyba jest mało popularny dlatego podpowiedzi są nie precyzyjne.

Ten traktor po prostu tak ma.

Załączanie przedniego napędu dokonywane jest na sprzęgle kłowym, dlatego rozłączenie nie następuje od razu pod obciążeniem.

Tak jak w niektórych ciągnikach blokada tylnego mostu wyskakuje dopiero po zatrzymaniu, wciśnięciu sprzęgła czy nawet cofnięciu.

Także kolego musisz się przyzwyczaić, albo nauczyć się jak w biegu pomóc mu się rozłączyć.

Spróbuj  po hamowaniu dodać ując gazu.

Przedni i tylny most nigdy nie będą się idealnie zgrywać więc i naprężenia które nie pozwalają rozłączyć się sprzęgłu przy zużywaniu się opon będą jeszcze większe.

Oczywiście może jest coś do poprawienia by się lepiej rozłączał.

Tylko wydaje mi się, że w tym modelu napęd załącza ciśnienie, a rozłącza sprężynka.

Powodzenia.

Przednie opony są nowe bo pracuje w turze a tył ma z 30%

Jak nie da rady tego zrobić to trzeba będzie jakoś to rozłączyć aby przód się nie załączał po wciśnięciu chamulcy i tyle 

 

 

14 godzin temu, mtracz napisał:

Niesyty z tym modelem nie mam styczności i chyba jest mało popularny dlatego podpowiedzi są nie precyzyjne.

Ten traktor po prostu tak ma.

Załączanie przedniego napędu dokonywane jest na sprzęgle kłowym, dlatego rozłączenie nie następuje od razu pod obciążeniem.

Tak jak w niektórych ciągnikach blokada tylnego mostu wyskakuje dopiero po zatrzymaniu, wciśnięciu sprzęgła czy nawet cofnięciu.

Także kolego musisz się przyzwyczaić, albo nauczyć się jak w biegu pomóc mu się rozłączyć.

Spróbuj  po hamowaniu dodać ując gazu.

Przedni i tylny most nigdy nie będą się idealnie zgrywać więc i naprężenia które nie pozwalają rozłączyć się sprzęgłu przy zużywaniu się opon będą jeszcze większe.

Oczywiście może jest coś do poprawienia by się lepiej rozłączał.

Tylko wydaje mi się, że w tym modelu napęd załącza ciśnienie, a rozłącza sprężynka.

Powodzenia.

Może ta sprężyna nie jest juz taka mocna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez JanG2
      Witam,
      Mam problem ze skrzynią biegów w Massey Ferguson 3050 (skrzynia 32/32). Zakres biegów B działa bez zarzutu, natomiast zakres A nie zazębia biegów. Próba ruszenia kończy się jedynie zgrzytaniem, a ciągnik nie jedzie. Czasami jednak uda się włączyć bieg w zakresie A – wtedy, działając wyłącznie na tym zakresie, zarówno do przodu, jak i do tyłu, wszystko funkcjonuje prawidłowo.
      Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i mógłby coś doradzić?
    • Przez Marcinmmmmmm
      Witam,
      Mam zamiar zamontować grzałkę płynu chłodzącego do mojego MF2620, silnik Perkins a6354.4. 
      Czy byłby ktoś w stanie powiedzieć mi w którym miejscu ją najlepiej umiejscowić. 
      Z góry dziękuję za pomoc 

    • Przez tomek44
      Witam. Mam problem z ciągnikiem MF4235.. chodzi o hydraulike zewnętrzną. Podczas użycia hydrauliki na złączach z tyłu lub na turze w momencie kiedy poczuje obciążenie z okolic pompy zewnętrzej wydobywa się dźwięk tak jakby coś przeskakiwało. Pompa napędzana jest łańcuchem po spuszczeniu oleju i demontażu pompy nie widać aby któraś z zębatek była obrobion..nie ma żadnych opiłków jedynie co jest wątpliwe to to że łańcuch może być troche za luźny ciężko stwierdzic czy taki luz moze powodować przeskakiwanie. Dodam że potrzeba dosyć sporego obciązebia by usłyszeć ten dźwięk. Prosze o pomoc i porade co może być przyczyną takiego stanu rzeczy.
    • Przez lukaszSZ999
      Witam
      Mam zagadkę, o której nie piszą ani u nas na forach ani za granicą. Chodzi o dość głośny dźwięk dochodzący spod kabiny w czasie rozruchu tzn. nawet nie w czasie kręcenia ale gdy już motor załapie i wchodzi na obroty jałowe. Jest to takie jakby to określić dźwięk marudzenia/mruczenia i to dość głośnego. Drastycznie cichnie gdy już odpali jednak ten pomruk jest nadal słyszalny jeszcze pewną chwilę i gdy tylko trącę czegoś co uruchomi hydraulikę np joystick od ładowacza lub od wyjść hydraulicznych pomruk ginie.
      Mam dwa ciągniki tj 6613 i 6615, oba robią to tak samo jednak tylko 6613 jest z ładowaczem. Są to modele z hydrauliką Close Center (pompa z LS).
      Znajomy ma również bliźniaczy model i ten pomruk przy rozruchu też występuje.
      Co dokładnie generuje taki odgłos i czy to z wiekiem przychodzi czy od nowości tak jest? Niestety ja ich nie miałem od nowości dlatego pytam.
      Dzięki za zainteresowanie.
    • Przez Mon123
      Potrzebuje książki schematu skrzni biegów oraz żółw zająć
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v