Skocz do zawartości

New Holland TD95 - dodatkowe sprężyny na sprzęgle


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Część

Ojciec ostatnio zakupił New Holland TD95. Dziś przy okazji ciepłego dnia i pracach kosmetycznych gdy położyłem się pod ciągnik zauważyłem zamontowane jakieś dodatkowe sprężyny. Jedne sprężyny są połączone do siebie i z jednej strony są zahaczone o korpus skrzyni natomiast z drugiej strony o tą dźwignię co wychodzi ze sprzęgła i jest do niej zapięta linka sprzęgła. Generalnie te sprężyny chyba są po to aby pedał sprzęgła ciężej pracował i sprzęgło mocniej lub szybciej odbijało. Teraz moje pytanie..... tylko po co ktoś to mógł założyć, jaki był tego celu??

Ktoś może ma jakieś domysł??

Sprzęgło poza tym że pracuje ciężej to biegi wchodzą bez problemu 

IMG_20230102_185536.jpg

IMG_20230102_185602.jpg

Opublikowano
14 minut temu, jaco512 napisał:

Zadzwońcie do wcześniejszego właściciela niech wyjaśni po co te sprężyny włożył.

Rozmawiałem i twierdzi że nie wie o co chodzi bo ciągnik był cały czas serwisowany przez jakiegoś mechanika. Sprzęgło było wymieniane, widać też że linka sprzęgła jest nowa więc może przy okazji ten wymiany zostało to założona, tylko po co? !

Jutro mam z tym mechanikiem rozmawiać.

 

Opublikowano

W tych ciągnikach sprzegło jest na lince, a ta często się zaciera (nie ma nawet gumowej osłony) w efekcie czego sprzęgło nie odbija do końca i wycierają się łapki, częsty przypadek w tych modelach. Sprężyny ktoś założył żeby wspomóc odbijanie sprzęgła, niestety kosztem dodatkowej siły.

Opublikowano
9 godzin temu, Dastan napisał:

W tych ciągnikach sprzegło jest na lince, a ta często się zaciera (nie ma nawet gumowej osłony) w efekcie czego sprzęgło nie odbija do końca i wycierają się łapki, częsty przypadek w tych modelach. Sprężyny ktoś założył żeby wspomóc odbijanie sprzęgła, niestety kosztem dodatkowej siły.

Właśnie taką samą dziś uzyskałem odpowiedzi. Jak ktoś powiedział, jest to poprawienie fabryki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez jurek195
      Witam jestem ciekawy czy można do NH TD5050 dołożyć siłowniki do tylnego podnośnika
    • Przez antrak
      Witam wszystkich,
      w moim nowym nabytku NH TD5 105 z 2016 roku zaświecił się bład 3141
      jeżeli ktoś się z tym wcześniej spotkał to proszę o pomoc zanim zacznę wzywać serwisy
    • Przez MAVERICK232
      Witam. Mam problem z moim N H TD90 z kierowcą. Mimo wymienienia siłownika gazowego na nowy, kierownica idzie ruszyć do góry i do dołu. Czy ktoś miał może taki problem?
      Pozdrawiam 
      MAVERICK 
    • Przez Lukas85
      Od jakiegoś czasu zauważyłem ze w moim td90 jest jakiś dziwny dźwięk przy hamowaniu. Słychać jakby metal tarl o metal. Słychać to głównie przy gwaltowniejszym hamowaniu lub jak jest dość ciężko np jak cofa z opryskiwaczem do garażu i mocniej przy hamuje. Nie wiem dokładnie jak są zrobione te hamulce czy są tam tarcze czy jakieś bębny? Może ktoś przerabia ten temat i mógłby mi coś podpowiedzieć? Musze jeszcze tylko zrobić jrden test rozpisać pedały hamulca i sprawdzić czy przy naciśnięciu obu pedałów jest taki sam dźwięk cz tylko po którejś stronie bo podejrzewam ze na oba koła są oddzielne hamulce
    • Przez arek05
      Witam, mam problem że w ciągniku przy prasowaniu słomy wałek w ciągniku się kręci i napędza prasę, lecz gdy belka jest już bardziej zbita i pojawia się obciążenie WOM w ciągniku przestaje się kręcić pomimo załączonego wałka. Zaczyna się kręcić gdy da mu się bardzo wysokie obroty. Gdzie szukać problemu, czy tam jest jakieś sprzęgło i gdzie? Bardzo proszę o pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v