Skocz do zawartości

Matbro TR200 sprzęgło elektryczne nie wysprzegla


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Witam

Przy dźwigni zmiany biegów w ładowarce Matbro TR200 mam kabel (dwie żyły czerwona i czarna) niestety obcięty, handlarz mowił ze to od sprzęgła, po zwarciu przewodów ładowarka jedzie nadal, prąd jest na przewodzie czarnym. Co w tej sytuacji zrobić? Jeszcze jedna sprawa, ladowarka jedzie bez gazu, powinna jechać dopiero po dodaniu gazu, bedzie to problematyczne przy dojeżdżaniu do przyczepy badz przy ukladaniu bel na stercie, czy po zmniejszeniu obrotów silnika na lince problem ustąpi? Na wyzszych biegach typu 3 i 4 ładowarka stoi bez gazu

Edytowane przez Lukecki
Opublikowano

każda ładowarka jezdzi bez dodawania gazu tu jest troche inna zasada działania i jazdy bo trzymasz ja cały czas na hamulcu i wrzucajac rewers puszczajac hamulec rusza powoli. Tak samo przy dojezdzaniu jak chcesz sie zatrzymac normalnie wciskasz hamulec az sie zatrzyma, dopiero potem wyrzucasz rewers na N. Hamulcom nic sie nie stanie, silnik nie zgasnie poprostu tak sie jezdzi ładowarką.

Jestes pewny ze kabel jest od sprzegła? Przesledź gdzie idzie i sprawdź cewke na moze jest uszkodzona

Opublikowano (edytowane)

Probowalem sie rozejrzec ale tam jest wszystko zabudowane blachą, kabel idzie pod matami wygluszajacymi, musiałbym wyjmowac siedzenie, przez dziure od dźwigni biegów duzo nie zobaczę, kładąc się pod spód widzę jakis kabel ale nie mam pojęcia czy to ten i gdzie dokladnie idzie bo zaslania mi skrzynia 

Musi byc od sprzegla bo jak zmieniac biegi w czasie jazdy? Dac gazu, wyrzucac rewers na luz, zmienić bieg i znowu rewers do przodu? Cos mi sie to nie widzi

Edytowane przez Lukecki
Opublikowano

To jest cos takiego

na szczycie dzwigni jest poprostu "dziura", wydaje mi sie, ze tam byl przycisk 

Dobrze by było gdyby posiadacz takiej ladowarki by mi wyjaśnił jak to wyglada w oryginale

 

IMG_20221217_104932.jpg

Opublikowano

Ok czyli w dzwigni masz dziure a przewowy wychodza od dołu jakby ze skrzyni tak? Zazwyczaj czarny to masa ale ok pominmy to. Nie masz do niej zadnego schematu? Jezeli na czarnym jest zasilanie to teoretycznie powinno byc tak ze czerwoy idzie do cewki a drugi przewod z cewki jest juz na masie. Podłacz miernik za zakresie pomiaru rezystancji między przewod czerwony i jakas mase, zobacz czy pokaze ci jakas wartosc rezystancji czy nic

Opublikowano

Ta cala dzwignia to jest rurka przykrecona do palca wybieraka w skrzyni i nie wiem w jaki sposób ten kabel miałby isc w środku tej rurki, no ale na to wyglada bo jest dziura na koncu tej rączki. Przewody wychodzą pod matami i dalej nie wiem gdzie bo mi fotel przeszkadza, nie sa w tej samej dziurze do dzwignia

Jak ogarnę multimetr to będę wiedział co i jak 

Opublikowano

Przydałby się schemat do tej ładowarki. U mnie w Manitou 628 wygląda to tak że przycisk sprzegla jest w dźwigni zmiany biegów i drugi w dźwigni od obsługi wysięgnika. Aby ładowarka jechała cewka na skrzyni musi być pod napięciem. Prad idzie z bezpiecznika przez przełączniki do cewki. Przełączniki są NC więc w stanie spoczynku obwód jest zamknięty i ładowarka jedzie. Wciśnięcie któregokolwiek przycisku rozłącza obwód. 

Opublikowano

Tyle ze po zlaczeniu przewodów nie dzieje się nic, jakby założyć typowego "elestera" od klaksonu z c330 który przy wcisnieciu obwod zamyka, przez co bedzie masowało i ladowarka powinna stawać, szczerze mowiac nie jezdzilem nia za bardzo, ona nie powinna mieć sprzęgła w hamulcu? 

Opublikowano

Jeżeli cewka od elektrozaworu i sam elektrozawor jest sprawny to powinna stanac ale tego nie wiesz. Jezeli chodzi o sprzegło w hamulcu nie wiem jak w matbro ale manitou miała dwa rozwiazania. Pierwsze takie ze był oddzielny pedał sprzegła jak sie go naciskało ładowarka od razu stawała. Pedał ten był polaczony z hamulcem w taki sposób ze naciskajac hamulec do konca rownoczesnie wciskało sie sprzegło i ładowarka tez stawała. Nowsze modele miały tylko jeden pedał i przelacznik ktorym sie wybierało czy po calkwitym wcisnieciu hamulca ma sie załaczyc czujnik odłączajacy skrzynie czy nie. Tak czy siak jezeli nie ma opcji znalezienia trasy tego przewodu szukaj schematu elektrycznego

Opublikowano

wszystko jest mozliwe przekaznik jezeli typowy samochodowy sprawdzasz podlaczajac pod zasilacz/akumulator styki 85/86 i powinien kliknac zewrzec styk 30 i 87. Musisz sprawdzic na kazdym z nich powinien byc schemat. Niektore maja diode miedzy stykami sterujacymi i wtedy wazna jet biegunowosc. Dioda zabezpiecza przed przecieciami w momencie odłaczenia od cewki przekaznika napięcia sterujacego. Masz je opisane w skrzynce?

Opublikowano

Nic nie jest opisane sa jedynie plaskie zaslepki wcisniete w deske rozdzielcza pod nimi sa bezpieczniki i przekazniki żadnych piktogramow, potrzebna rozpiska

Opublikowano (edytowane)

Przycisk z kołem zebatym drugi od lewej przelaczałes? Sprobuj przelaczyc w drugie polozenie i wtedy zewrzec przewody

Edytowane przez Lukas85
Opublikowano
12 godzin temu, Lukas85 napisał:

Przycisk z kołem zebatym drugi od lewej przelaczałes? Sprobuj przelaczyc w drugie polozenie i wtedy zewrzec przewody

Od czego jest ten przycisk? 

Opublikowano

W manitou ten przycisk umozliwa albo nie rozlaczenie skrzyni przy calkowitym nacisnieciu hamulca ale ma tez zwiazek z tym przyciskiem na dzwigni zmiany biegów. Nie pamietam dokladnie bo w moim modelu leaodwarki go nie ma ale naprawiale kiedys nowszy model 526 i tam bylo cos takiego. Sprawdz reakcje ładowarki na zwarcie tych dwoch ucietych przewodow przy roznym polozeniu tego przycisku 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez kolos87
      Cześć, potrzebuję porady na temat okładzin szczęk hamulcowych do fadromy Ł200. A mianowicie czy wie ktoś z Forumowiczów czy podchodzą z jakiegoś innego pojazdu w ludzkich pieniądzach? Nie ukrywam, że maszyna sumarycznie pracuje może 1-2 miesiące w ciągu roku. Dlatego szkoda mi jakoś bardzo inwestować w ten sprzęt, niemniej jednak hamulce się przydają.
       
      A może zalegają komuś takie okładziny i chciałby się wymienić na kilka papierków z wizerunkiem odpowiedniego władcy?
       
      Pozdrawiam!
    • Przez Tikuś
      Witam, 
      posiada ktoś może dokument jak skalibrować czunik przeciążenia w ładowarce Dieci?
      Pozdrawiam, Tikuś!
    • Przez Kierownik
      Witam. Szukam użytkowników tej skrzyni. Jak to się sprawdza co z czym się je?
    • Przez JakubPL
      Dzień dobry,
      mam problem z hamulcami w ładowarce JCB 526s, rok produkcji 1997r. Z tego co udało mi się ustalić to działają one na tym samym oleju co układ hydrauliczny od wysięgu, ramienia itd. Problem polega na tym, że pedał hamulca jest dość miękki i ładowarka nie zawsze hamuje po wciśnięciu. Czasem jest tak, szczególnie na rozgrzanej, że hamulce działają jak brzytwa. Natomiast przy zimnej ładowarce, dopiero po około 3 sekundach po wciśnięciu pedału hamulca. Dolewałem oleju do zbiornika bo było mało. Jednak po uzupełnieniu problem nie zniknął. Podejrzewam, że mogły się zapowietrzyć, czy ktoś miał podobny problem ? Wiecie może jak je próbować odpowietrzyć ? Dziękuje za odpowiedź. 
    • Przez kamil43228
      Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem mini ładowarki schaffer 332. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jaki olej zalewa się do jej hydrauliki ? Pierwszy raz mam styczność z hydrostatem i nie wiem jaki będzie w porządku.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v