Skocz do zawartości

grzałka case 845


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
andrzej78 napisał:

21 minut temu, robi57362 napisał:

..ALE u mnie w innym miejscu jest ten korek a nizeli na schemacue. Redukcja nie ma prawa bytu bo poprostu sie nie zmieści.🤦‍♂️

Czyli podobnie jak w moim - (opisałem wyżej) ,ok 4 cm od tylnej krawędzi,a gdzie tam jeszcze grzałkę umieścić, tyle że mój jest rocznik 97.

moj 86 r juz jestem po operacji zakladania grzałki.Stalo sie najgorsze blok to zwylke szare żeliwo bardzo źle sie gwintuje i u mnie zamiast zrobić sie gwint wymielilo wszystko.Zakrecilem z magicznym silikonem dirko może jakoś utrzymać szczelność, a jak nie to będę myślał co dalej. Stanowczo odradzam kupno grzalki dedykowanej do tych ciągników, zamiast płacić astronomiczne pieniadze za byle co nie pasujace , lepiej założyć w wbijana zaślepkę nad alternatorem albo od strony kabiny od jakiegoś mf.w tej mojej calixa uj wie po co jest tyle kabli. zamiast zrobić krutkie gniazdo jak w prodzizu żeby nigdzie nie zachaczyc i uszkodzić to zribili ze 20 cm wystaje do tego idzie z 1m kabla z gniazdem i dalej znowu dochodzi 2.5 m kabla juz z wtyczka do pradu.

Opublikowano

To w niezłe maliny wpuszcza producent tej grzałki. Sprzedawca też nie lepszy.

Jak będzie puszczać to jakiś dobry klej epoxydowy, albo lutować mosiądzem, czy brązem i nagwintować

Opublikowano
21 godzin temu, robi57362 napisał:

wbijana zaślepkę nad alternatorem

O tym broku mówisz? 

 

IMG_20221203_115249_copy_1600x720.jpg

Dla mnie sam ten korek spustowy to jakies takie nie takie, żeby w tym miejscu taki był, zamiast zwykłego kraniki. 

 

IMG_20221203_115239_copy_720x1600.jpg

W zetorku teraz wymieniałem, bo stara robiła mi zwarcie. Kuźwa dwie śrubki, grzałka z osłoną wstyczki plastikowa (niby zetorowskie) 160zl. Z kablem w 2stowy się zmieściłem i 10minut roboty. A tu jakies kombinacje. Co to w ogóle za pojebany pomysł żeby móc założyć grzałkę to samemu trzeba wiercić i gwintować blok - kto na takie rozwiązanie wpadł. Do tej pory myślałem, że to konstruktorzy Zetora/ursusa mieli jakiś konkurs na najbardziej zjebane rozwiązanie 🤦

 

IMG_20221203_115940_copy_720x1600.jpg

IMG_20221203_115416_copy_720x1600.jpg

Opublikowano (edytowane)

Za taki pomysł i instrukcję producentowi powinni tą grzałkę włożyć w 4 litery i podłączyć do prądu.

Co do klejenia: Z 15 lat temu kleiłem coś w kontakcie płynu chłodniczego i klej który smary i oleje znosił bez problemu,  przy płynie zrobił się po kilku miesiącach jak plastelina. Niestety nie pamiętam nazwy, a był to jakiś znany klej. Jeśli ktoś miał podobne doświadczenie i pamięta nazwę, to warto podpowiedzieć, żeby nie było wtopy.

Edytowane przez Alchemik
Opublikowano (edytowane)

Z kolei w małym zetorku coś takiego zakładałem

1501758349.3184.jpg

To też porażka. Ten taki ceownik na grzałce służy do tego żeby od środka zaprzeć się o ściankę bloku i śruba docisgasz cała grzałkę. Tylko, że otwór jest tak jakby zfrezowany - jest powierzchnia bloku i miejsce gdzie ta okrągła część wchodzi jest głębiej - jest zrobiony rant, na którym się opiera. Ale tak ch*jowo, że raz - śruba która dociagasz całość jest za krótka i przestrzeń między tym ceownikiem a okrągła częścią jest za mała żeby wlozyc ten ceownik - musiałem wymieniac śrubę. A sam ten rant, na którym opiera się okrągła część jest tak płytki i cienki, że nie szło ustawić tego prosto - ciekło cały czas, bo ciągle się lekko przestawiała ta okrągła część i nie przylegała dobrze. W końcu się wkurwiłem, zrobiłem druga blachę z otworem w który wchodzi teraz grzałka, tak że ta blacha jest na zewnątrz bloku, nie w tym rancie. Dałem gumę, silikon delikatnie dociagnalem i trzyma. Jakby u Ciebie otwór byk większy to może by dało radę tak się poratować. Ale z małym to ciężko. 

 

 

Edit

Ewentualnie - w bizonie mam zjebany gwint na korku spustowym z bloku (tak już kupiłem) No i jest zrobione tak, że zamiast zaworu jest śruba.  Na śrubę nakręcona nakrętka (cofnięta pod łepek śruby), na gwint nawinięty teflon, w części która jest bliżej zewnętrznej krawędzi bloku delikatnie silikon. Śruba wkręcona ile się da w blok. Na zewnątrz bloku po wkręceniu śruby silikon i wtedy tą nakrętką śruba jest zakontrowana o blok. Wiem, że to partyzantka, a nawet odwalanie lipy - ale trzyma. No tyle, że wiadomo ile chodzi kombajn a ile ciągnik. Także to tylko takie doraźne rozwiązanie. 

 

Edytowane przez daron64
Opublikowano

Nie cieknie to jakos mocno ale na tyle że tak nie może być, po niedzieli coś będę z tym robił bo dziś sobota to i sklepy pozamykane rozgrzebac i zostawić nie mogę bo ciagnik conajmniej co drugi dzień potrzebny nie wiem może pakuł nakręcę i posmaruje silionem 😅.Najwiekszy plus jest taki że po podgrzaniu 20 min odpalil od strzała.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zipo1
      Witam szukam wszelkich informacji na temat case mx 150 maxum,(na co uważać, czego pilnować), kupiłem taki ciągnik, super by było dostać instrukcję obsługi, zgóry dziękuję.
    • Przez kurzyn198
      Witam wszystkich
      Posiada ktoś z was schemat elektryczny do Case Mx 135. Padły mi kierunkowskazy, bezpiecznik jest ok, przerywacz jest sprawny (podmieniałem ze sprawnego ciągnika), awaryjne działają, a kierunków brak.
    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez jacumi
      Witam,
      Dziś podczas talerzowania zapaliły się wszystkie kontrolki w moim Case MX100 (2000r).
      Ojciec jeździł i powiedział że wszystko się popodświetlało (akumulator, ciśnienia oleju, kontrolka od ręcznego itp itd)
      Pierwsza myśl była że mało oleju w silniku, poziom był minimum. Uzupełniono do 2/3 max. I nie pomogło.
      Jak wróciłem do domu (traktor stał 2-3 godziny) to sytuacja jest taka sytuacja jak na zdjęciu (traktor zgaszony, czyli ostygł).
      Kontrolki już się nie świecą wszystkie tylko te właściwe, traktor zapala (test tylko na chwile).
       
      ktoś przerabiał coś takiego ??
       
      pozdrawiam
      Jacek

    • Przez kada2k
      Witam, wyświetliło mi się ostrzeżenie w Case Farmall 85C w instrukcji znalazłem że odpowiada to za zbyt niskie ciśnienie w przekładni i układzie kierowniczym. Poziom oleju się zgadza, hydraulika działa jak wcześniej, wspomaganie tak samo, płynność rewersu i półbiegu również. Ktoś miał podobny przypadek lub ma jakiś pomysł co mogło się stać, jutro jeśli będzie dalej to samo dzwonie do serwisu ale z uwagi na godzinę chciałem się tutaj dopytać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v