Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Najbardziej zgrzyta przy wrzucaniu na 1 bieg, ale jeśli pierwsze wrzucę na 2 a potem szybko na 1 to w miarę wejdzie bieg dobrze bez hałasu. 
Wcześniej był opór przy wrzucaniu biegów, a teraz przy niskich temperaturach są zgrzyty. 
Na zgaszonym wszystko elegancko śmiga. 


@Rowan Zastanawiałem się czy to może sprzęgło dobrze nie rozłącza ?

Opublikowano

Czy biegi są tam na linkach ? 

Być może się powyciągały albo są nie wyregulowane większość renault ares tak ma przez co biegi chodzą ciężko i że zgrzytem ja by zaczął od najprostszych rzeczy

 

Opublikowano

Na linkach to chyba w jakimś motocyklu, albo w rowerze są w ciągniku nie słyszałem, ale może się myle... Biegi zgrzytają jak sprzęgło nie wysprzęgla do końca(zła regulacja lub skrzywiona tarcza), ale to na wszytkich biegach wtedy występuje. Jak jest zużyty synchronizator to też zgrzytają i kolejna sprawa, jak jest wytarta przesówka to też będzie zgrzytać.

Opublikowano

tam raczej jest na linkach, ale skoro na zgaszonym jest ok, to zapewne nie sterowanie biegami typu wybierak czy linki, może być źle czujnik przy sprzęgle wyregulowany , tam jest dwa. Tam bym zajrzał.

Opublikowano
2 godziny temu, sylwek23111 napisał:

Na linkach to chyba w jakimś motocyklu, albo w rowerze są w ciągniku nie słyszałem, ale może się myle... 

Chłopie z choinki się urwałeś ? Mylisz się i to bardzo. 

Opublikowano

zwalić plastk pod kierownicą tam są te czujniki, jeden się wkręca i wykręca,po poluzowaniu kontry, drugi to jest potencjometr z taką dźwigienka, już nie pamiętam czy da się go jakoś tam wyregulować, ale chyba tak.

  • Like 1
Opublikowano

Ale ruszu pare cm czy cały czas jedzie? Nawet w nowym ciągniku przy wrzucaniu biegów ciągnik delikatnie rusza bo po wciśnięciu sprzęgła tryby dalej się kręcą siłą rozpędu i po wrzuceniu biega to wystarcza, żeby delikatnie się poruszył cały ciągnik.

Widoczne to jest szczególnie na wolnych biegach.

Proponuję przed wrzuceniem biega wcisnąć sprzęgło i odczekać z 10-20 sekund. I jak będze dalej suszał to coś jest nie tak.

Opublikowano

Słuchajcie, a jest w tym modelu pompka odmuchujaca z oleju kosze sprzęgłowe? Ktoś pisał na forum, że przez jej awarie tarcze się sklejały i miał problem z biegami głównymi.

U mnie rewers i półbiegi działają idealnie nic nie szarpią, zero zawahania.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez kostek
      Dzisiaj z wujkiem jedziemy do korbanków po nowy traktor MF 5465 jest jakiś uzytkownik takiego traktoru dodam ze ma skrzynie dyna 4 są jakos mocno awaryjne????
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v