Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
adikpl1

UZEL

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
adikpl1    179

Przybliżcie mi trochę historii firmy mającej na celu naszego Ursusa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Histori to ja nie znam, ale z tego co widziałem na ich stronie to oni mają w ofercie Ciągniki MF, maszyny Kverneland itp.

I to niby są maszyny na licencji a niczym się nie różnią od ich licencjodawców (nawet maklejki na masce nie zmienią :( ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Chota    1

no to dobrz ze MF-a wyciągnela z bankructwa co ci to przeszkadza @adikpl1


URSUS-Moc i Potęga
IHC-Jeszcze więcej mocy!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    179

Że sie teraz Ursus tapla w błocie. Bo wyciągnął Fergusona z dołka finansowego, a sam poznał uroki życia calowego. :angry:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8

I Ty o to masz pretensje do MF? Przyjżyj sie lepiej polskiej polityce w tamtych czasach. Popatrz na dzisiejszą polityke firmy i na to jakie ceny nam serwuje. Ursus sam siebie pogrąża... A co do MF to Ursus pomógł mu wyjść z dołka finansowego tylko w niewielkim stopniu, i gdyby nie to nie było by serii lekkich ciągników, tak samo gdyby nie wspólpraca z Zetorem nie było by ciężkiej serii... :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    179

Popatrz na serię prototypów U. Gdyby Ursus nie poszedł na ten przekręt z MF i rozwijał własną myśl techniczną to by może był dzisiaj chociaż taką firmą jak Zetor. Czesi nie potrzebowali niczyich licencji wręcz nam sprzedali swoją Zetora 4011. A dzis prosperują na światowym poziomie. Wracając do Ursusa to nam w tamtych latach MF'y nie były potrzebne. Polski rolnik był biedny i mając do wyboru MF lub C-330 czy C-360 wybierał C-330 czy C-360.

A tak w ogóle to wkurzają mnie Angole. Podczas bitwy o Anglię ratowaliśmy im d*py a oni nas ruskim oddali. A jak sie pojawiła okazja wyprowadzenia pieniędzy z Polski to ją skrzętnie wykorzystali.

 

Ale wróćmy do Uzela bo temat schodzi na bok.

 

Znalezione na stronie Uzela:

 

1961: The Great Britain-based company, Massey Ferguson Group Limited, was searching for a reliable partner with competent production levels, in order to start on the production of tractors in Turkey. Ibrahim Uzel & Partners Limited Company welcomed Massey Ferguson Limited, and a licensing agreement for the production of tractors was signed.

 

Czy ktoś może to przetłumaczyć bo wynika z tego że Uzel jest jakby partnerem MF'a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8

Fragment tekstu mówi że MF szukał solidnego wspólnika aby rozpocząć produkcje traktorów na terenie Turcji. Uzel zaoferował mu współprace i podpisano umowe licencyjną.

 

I jeszcze raz powtórze, to nie wina MF tylko ówczesnego rządu! Do nich można mieć pretensie i do ich decyzji, a nie do firmy która była w dołku finansowym.

Polski rolnik nie miał za dużego wyboru. Wtedy ciągniki były na przydziały, nam trafił sie właśnie MF i bardzo sie z tego ciesze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Axial    7

1961: The Great Britain-based company, Massey Ferguson Group Limited, was searching for a reliable partner with competent production levels, in order to start on the production of tractors in Turkey. Ibrahim Uzel & Partners Limited Company welcomed Massey Ferguson Limited, and a licensing agreement for the production of tractors was signed.

 

Nie, rasistą nie jestem ale jak tu nie wierzyć w spiskową teorię dziejów???


Wiśta, Wio! Łatwo powiedzieć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26

Powiedzcie mi coć czy uzel nie ma swoich ciągników tylko te mf z tego co widziałem na ich stronie to wychodzi że nie ma i nawet nie zminia naklejek na masce. Czy w ursusie też będą klepane mf tylko pod nazwą Ursus czy turcy wymyślą coś nowego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    179

Obecnie w Ursusie ciągniki począwszy od 2812 do 5714 to są to MF z lat 70 klepane pod nazwą ursus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz4255    2

Nie wiem co ty adikpl1 masz do mf. Te licencyjne sprzedawane u nas były dużo lepsze niż nasza badziewna c 360 zresztą można to potwierdzic liczbą i mniejszą awaryjnością tych ciągników. Ursus zszedł na psy (zresztą jak większośc przemysłu w Polsce) dzięki naszym kochanym rządom które myślały co by tu jeszcze sprzedac z tego co zostało wybudowane w czasach znienawidzonej komuny. W Ursusie przez praktycznie 30 lat nic nie zmieniono a zachód szedł naprzód. Nie wiem na jakiej podstawie sądzisz że mf miał kłopoty finansowe skoro do naszego kraju są sprowadzane wprost ogromne ilości ich używek. A tak przy okazji poruszenia faktów historycznych, mówisz że angole zrobili nas w balona to popatrz sobie na całą naszą historię. Polacy zawsze wszystkim pomagali jednak nigdy sami nie uzyskali żadnej pomocy ani ze strony anglików ani z niczyjej innej :angry:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek4x4    28

ursus faktycznie się zatrzymał z tymi ciągnikami licencyjnymi, np mój kumpel ma same centurion 75, ciągnik z 76 roku i ma rewers i skrzynie 12/12, a w ursusie do tej pory nie doszukasz się ciągnika poniżej 100km z rewersem, lub większą ilością biegów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    179

MF odbił się od dna sprzedając licencje: Ursus, Uzel, IMT i wiele wiele innych. A to że był to przekręt wiem od właściciela Ursusa 510, którego wujek pracował w Ursusie. Nie powiem że są złe, są to dobre ciągniki ale gdyby Ursus dochodził do czegoś sam to by nie miał kłopotów z modernizacją swoich produktów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz4255    2
MF odbił się od dna sprzedając licencje: Ursus, Uzel, IMT i wiele wiele innych. A to że był to przekręt wiem od właściciela Ursusa 510, którego wujek pracował w Ursusie. Nie powiem że są złe, są to dobre ciągniki ale gdyby Ursus dochodził do czegoś sam to by nie miał kłopotów z modernizacją swoich produktów.
Kolego miałby kłopoty, mf dbał po prostu o swoje interesy. Ursus został specjalnie wpędzony w kłopoty bo komuś na tym zależało. Ursus był potęgą, gdzieś wyczytałem że w latach bodajże 70-tych był trzecim na świecie producentem ciągników. Gdyby Ursusy były modernizowane tak jak ciągniki na zachodzie to dziś większośc z nas nimi by jeździła a nie jakimiś wynalazkami z zachodu :P . A co do licencji to tą technikę stosuje wiele firm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tgw    0

Muszę się niestety zgodzić z "Lukasz4255". Warszawskie FSO próbowało coś dłubać samemu skończyło się gorzej jak w ursusie,ten przynajmniej istnieje. Co do ratowania się przez MF licencjami, to myślę że więcej zawdzięcza MF koncernowi AGCO, trzeciemu w Europie pod względem obrotów, właścicielowi marek Fendt i AgChem. Jeśli chodzi o Uzela to też ciekawa historia bo jeśli MF małe ciągniki kupuje od grupy Same, najmniejsze sprzedaje jako Iseki to co będzie robić u nas ? Podejrzewam że kolejną montownie.

A swoją drogą, mając prawo wyboru, wolę kupić Uzela na licencji MF składanego w Ursusie niż Chiński wynalazek składany na podstawie MF bez licencji i serwisu, którego jedyną zaletą jest cena dostosowana do naszych "chińskich" dochodów.


www.wladimirec.go.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja jestem dwoma rękoma i dwoma nogami żeby robić w Ursusie MFy i czy będzie to się nazywało MF Uzel Ursus czy jakkolwiek inaczej to mnie to nie obchodzi ale będzie to porządny ciągnik bo MF to jedna z najlepszych marek na świecie. Oczywiście zaraz odezwą się fanatycy JD i Fenda oczywiście że mają racje iż MF ustępuje ich "pupilom". Ale czy nie chcieli byście aby w polsce produkowane były powiedzmy ciągniki takie jak w latach 90tych robił MF np. analogie serii 30xx.

Były by tańsze niż dzisiejsze MF i na starcie może miałyby jakieś promocyjne ceny, a i może jakieś fabryczne kredyty.

Co o tym pomyśle sądzicie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas120    4

i będą mogli się cieszyć właściciele nowych MF bo wrazie czego będą mieli dostęp do tańszych części zamiennych i monopol Korbankow się skończy

tak mi się wydaje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez lajkzxc
      Witam. Czy zetor 7245 poradzi sobie z rozsiewaczem unia brzeg 1200.  800kg na spokojnie można rozsiewać.   Ale jeżeli zasypiemy pełną tonę?  O podrywanie przodu się nie boję ale czy tył ciągnika wytrzyma?
    • Przez Wojtek026
      Czy stosujecie ceramizery do oleju silnikowego w ciągnikach, jeżeli tak to w jakich, osobiście zalałem ceratec liqui molly do 1,9tdi i widzę samę zalety, w c330 mam zalany oil additiv z MOS2 z liqiu molly i są łatwiejsze starty lżej kręci, czy zalać ceratec do agrofarma?
    • Przez Sadownikx2
      Witam.
      Dlaczego nowe silniki z euro 3 lub 4 to totalne?
      Słyszałem,że jest w nich za wczesny kąt wtrysku celem mniejszego zadymienia.
      A jakie są objawy za wczesnego kąta wtrysku?
      Ostatnio kolega bronował Ursusem C380 Perkins 4.4 litra,ciągał je na jedynce bo na dwójce brak mocy z powodu niemożności osiągnięcia obrotów 1500 czyli włączanie turbiny.
      Te same brony ciągała sześćdziesiątka na 4 z efektem zadymy na całą wieś.
      Nowe C380 robią z silnikiem 2,9litra przecież to ma tyle siły co MF 255.
      Ogólnie te nowe silniki dużo palą mało robią i mocy nie mają to co to za normy euro skoro spali dwa razy więcej niż starszy silnik.
      Ktoś coś wie  jak odmulić te nowe silniki?
    • Przez lajkzxc
      Witam. Panowie jak to jest z pneumatyką w ładowarkach? Aby użyć jej do hamulców w przyczepie.   Chodzi mi o to żeby można nią było w miarę bezpiecznie prrzeciągnąć przyczepę np z nawozem na pole.   
    • Przez lukasx21
      Witam
      Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie temat dodatkowej działalności poza rolniczej, usługi koparko ładowarką, na razie jest to tylko w fazie pomysłu ale mam pytanie do osób które mają jakieś doświadczenie w tym temacie, jak jest z taką działalnością czy dużo jest formalności związanych z rozpoczęciem takiej działalności?, ile trzeba wyłożyć $$ żeby kupić jakiś sensowny sprzęt bo ceny są dosyć zróżnicowane, powiedzmy te 25-30 tys kupi się już jakiś starszy ale sprawny sprzęt czy wyjechanego trupa którego ciągle będzie trzeba naprawiać? i czy wogóle sama koparka jest opłacalna czy trzeba mieć szerszy zakres usług żeby coś z tego było?
      pozdrawiam
×