Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, 

Mam w swoim posiadaniu od tygodnia ciągnik (jak w tytule ) i mam w nim pierwszy problem. Biegi na zającu według mnie fajnie płynnie wchodzą lecz gdy przełączę na żółwia to od razu wajcha zmiany biegów opornie chodzi. Z dość dużym oporem. Co może być przyczyną oraz awarią tego ? 

Opublikowano

Powiem ci w ten sposób ... Jak mam przełączone na żółwia i jestem na luzie to na drążku czuję taki lekki opór .. natomiast jak włączę pierwszy bieg  kawałek pojadę i będę chciał wrzucić na dwójkę to powiedzmy że jest okey .. lecz gdy chce zmienić położone i włączyć trójkę to drążek jest sztywny ( tak jakby zaciął się w pionie z możliwością wrzucenia 1 lub 2 )  algdy użyje ciut więcej siły poziomej na luzie to drążek dalej chodzi z takim lekkim oporem wrzucam 3 i sytuacja powtarza się tak samo jak na biegach 1-2

Opublikowano
10 godzin temu, lukbold napisał:

blokada, mechaniczne zabezpieczanie przed przełączeniem reduktora zapewne Ci się poluzowało. Zdjąć dekiel, ustawić, dokręcić i ma działać

Gdzie ten dekiel się znajduje ? Pod kabiną z prawej strony tam gdzie wchodzą wajchy do skrzyni ?

Opublikowano
Dnia 19.10.2022 o 19:37, grzesiek87 napisał:

Po przełączeniu na żółwia drążek od biegów jest cały czas sztywny? Czy jeśli poruszasz nim w jedną i w drugą stronę to opór ustępuje? Jeśli poruszasz i opór znika to jest ok

Dokładnie tak. 

Problem taki sam pojawił się teraz na zającu . Podciagnołem sprzęgło ( pod pedałem ,gdyż zauważyłem że przy wrzuceniu biegu ciągnik jakby chciał jechać więc sądziłem że wina sprzęgła. A teraz pojawił się ten problem tu 

Opublikowano
Dnia 19.10.2022 o 21:17, lukbold napisał:

blokada, mechaniczne zabezpieczanie przed przełączeniem reduktora zapewne Ci się poluzowało. Zdjąć dekiel, ustawić, dokręcić i ma działać

Ma Pan na myśli tą złotą śrubkę która znajduje się w głębi całkowicie po lewej ?

IMG_20221130_170121.jpg

Opublikowano

Ten zaznaczony dupsel nie śmie ocierać o wybierak bo będzie uczucie, że dźwignie biegów trzyma. Zamontowany jest na stożku i zaklinowany koronkową nakrętka na pręcie który tam widać.

IMG_20221130_170121.jpg.83191bc369d9c14a5fa3e71890370a04.jpg

image.png.8cfc2c8eeef1cb19f236d04ad6357b46.png

  • Thanks 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v