Skocz do zawartości

Silnik Sisu 620 wyrzuca płyn ze zbiorniczka


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam, mam problem z silnikiem sisu 620 w Case cs, wyrzuca płyn ze zbiorniczka 20 minut po odpaleniu i praktycznie nie pokazuje temperatury płynu(pokazuje wtedy gdy sie da obrotów po czym temperatura spada jeśli silnik zejdzie z obrotów), jest także problem z odpowietrzeniem nagrzewnicy-zachowuje sie tak jakby nie było obiegu. Myślałem ze to uszczelka pod głowicą-wymienione, głowica sprawdzona-dobra, blok wygląda dobrze, jest gładki bez wżerów, termomstat nowy, pompa płynu wygląda dobrze. Dzieje sie to i na zakręconym korku zbiorniczka i odkręconym. Ktoś ma jakiś pomysł?

Opublikowano

Nigdy nie było problemu z nagrzewnica, brak bulgotania przy odkręconym korku zbiorniczka, i ta temperatura dlaczego tak dziwnie się zachowuje. Jakby tuleja była pęknięta to płyn nie łał by się do cylindra i potem kąpał do misy?

 

Opublikowano

Jeśli byłaby pęknięta tuleja to zauważyłbyś po spalinach, szczególnie przy odpalaniu oraz mógłby zwiększać się poziom oleju.

Typowe usterki to:

- termostat

- pompa wody

- nieszczelności głowicy ( uszczelka, pęknięcia ) 

Zrób test, jeśli zabarwi się na zielono to na pewno są spaliny w płynie, jeżeli nie zmieni koloru to trzeba szukać innych przyczyn. Ja bym od tego zaczął 

Opublikowano

Głowica.Kiedys miałem taki przypadek w Fendt.Gdy był zimny wszystko było OK gdy się zagrzał działo się to samo co u ciebie.Gdzies jest pęknięcie i gdy dostaje temperatury to pęknięcie się rozszerza a gdy jest zimny jest szczelnie.A czy sprężarka jest chłodzona cieczą? Jeśli tak to sprawdź uszczelkę pod głowicą sprężarki daje podobne objawy i test na dwu tlenek nic nie wskazuje

Opublikowano (edytowane)

Nie ma, sprężarka nie jest chłodzona płynem, a jak wyjdzie co2 to wtedy kurcze 2 głowice do wymiany na pałe? No bo jak dają szczelność na zimnym to to jest nie do wykrycia... Praktycznie z dnia na dzień taka awaria.

 

Edytowane przez JD1052
Opublikowano (edytowane)

Przy wymianie płynu zawsze odpowietrzałem nagrzewniwce w ten sposób że odczepiałem na chwile przewód idący do nagrzewnicy z głowicy i było ok, węże były wtedy ciepłe i ogrzewanie działało, teraz nic to nie daje jedynie na chwile przy wysokich obrotach silnika 10cm węża od głowicy jest ciepłe a dalej wszystko zimne choc wydaje mi sie że płyn tam jest tylko brakuje obiegu...  Głowice były dane do sprawdzenia przy okazji ich zdjęcia żeby była pewność 100% czy winne są głowice czy uszczelki....głowice wyszły, ze są dobre a co najlepsze stare uszczelki tez nie miały 100% miejsca w którym miały by puszczać/był przepalone... Zasadniczo co do głowic był w fachowym zakładzie gdzie tylko tym sie zajmują i być moze były sprawdzane na gorąco. Tak samo po 20 minutach pracy wystarczy dać 1800 obrotów i wskazówka temp. idzie w pare sekund na optymalne miejsce a gdy sie zejdzie z obrotów to temperatura gwałtownie spada na wskażniku, poziom płynu sie podnosi w zbiorniczku i sie wylewa.

Edytowane przez JD1052
Opublikowano (edytowane)

To skoro po dodaniu obrotów temperatura spada to najpierw na zdrowy rozum sprawdź pompę. Poza tym jak usuwasz usterke  to zaczynaj od najtańszych możliwości, no chyba że diagnoza jest mega 100%. Odpowietrzanie nagrzewnicy tak jak wyżej koledzy piszą chyba w większości przypadków robi się dając ogrzewanie na max

Edytowane przez piotrczem
Opublikowano

Pompa wody sprawdzona-wirnik ciasno siedzi na osi, dzisiaj wyrzuciłem termostat i nie wyrzucał płynu przez godzinę, potem udało mi się zakpić tester co2 i przez pół godziny pracy na różnych obrotach nic nie wykazał🤔

Opublikowano

Przejrzałem na szybko  manual od całej rodziny tych silników. 

W tej wersji jest filtr cieczy chłodzącej?

To jest wersja z 1, czy 2 termostatami?

Czym jest zalany silnik? Płynem, czy wodą? ( Jeden z termostatów ma pełne otwarcie przy 99°C) 

Co z tym korkiem? Trzyma on jakieś ciśnienie w układzie?

Opublikowano

Sytuacja opanowana, jako 1 był podejrzany termostat który wymieniłem na nowy jak się okazało wadliwy przez to rozebrałem niepotrzebnie silnik, po zakupieniu najdroższego termostatu problem znikł..

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez kurzyn198
      Witam wszystkich
      Posiada ktoś z was schemat elektryczny do Case Mx 135. Padły mi kierunkowskazy, bezpiecznik jest ok, przerywacz jest sprawny (podmieniałem ze sprawnego ciągnika), awaryjne działają, a kierunków brak.
    • Przez zipo1
      Witam szukam wszelkich informacji na temat case mx 150 maxum,(na co uważać, czego pilnować), kupiłem taki ciągnik, super by było dostać instrukcję obsługi, zgóry dziękuję.
    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez jacumi
      Witam,
      Dziś podczas talerzowania zapaliły się wszystkie kontrolki w moim Case MX100 (2000r).
      Ojciec jeździł i powiedział że wszystko się popodświetlało (akumulator, ciśnienia oleju, kontrolka od ręcznego itp itd)
      Pierwsza myśl była że mało oleju w silniku, poziom był minimum. Uzupełniono do 2/3 max. I nie pomogło.
      Jak wróciłem do domu (traktor stał 2-3 godziny) to sytuacja jest taka sytuacja jak na zdjęciu (traktor zgaszony, czyli ostygł).
      Kontrolki już się nie świecą wszystkie tylko te właściwe, traktor zapala (test tylko na chwile).
       
      ktoś przerabiał coś takiego ??
       
      pozdrawiam
      Jacek

    • Przez kada2k
      Witam, wyświetliło mi się ostrzeżenie w Case Farmall 85C w instrukcji znalazłem że odpowiada to za zbyt niskie ciśnienie w przekładni i układzie kierowniczym. Poziom oleju się zgadza, hydraulika działa jak wcześniej, wspomaganie tak samo, płynność rewersu i półbiegu również. Ktoś miał podobny przypadek lub ma jakiś pomysł co mogło się stać, jutro jeśli będzie dalej to samo dzwonie do serwisu ale z uwagi na godzinę chciałem się tutaj dopytać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v