Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Przy maksymalnych obrotach czyli gaz w podłodze teoretycznie na moich ustawieniach pompy jakieś 2200 obr, pokazuje zaledwie 1500 obr/min, jak robiłem ciężką orkę pokazywało 1250-1300 obr. wszystko zaczęło się jakieś 2 lata temu, najpierw wymieniłem linkę obrotomierza już nie pamiętam dlaczego po pewnym czasie wskazówka od oryginalnego od nowości obrotomierza zaczęła sobie skakać, wtedy rozebrałem obrotomierz okazało się że linka kręcąca się w obrotomierzu zrobiła w nim dziurę akurat na środku licznika w wyniku czego wskazówka wariowała i całkiem wypadła w końcu, później wymieniłem linkę i licznik na jakiś zamiennik ale właśnie obroty pokazywało zaniżone, myślałem że to wina licznika chińskiego no bo co tam mogłoby się popsuć innego w tych mechanizmach, więc kupiłem obrotomierz oryginał Ursusa, nową linkę i wraz nic z tego. Silnik pracuje tak samo jak pracował kiedyś, wydaje mi się że słuchowo jestem w stanie określić obroty +-100 obr bo trochę się już tego silnika nasłuchałem :)

Opublikowano

Witam, kupiłem nowy licznik motogdzin Mera ( ten za 80 zł :) ) Bo w starym odpadła wskazówka. Po założeniu nowego i podłączeniu linki obroty falują, na wolnych obrotach raz jest 800 a za chwile spada na 0 i tak w górę i w dół. Tak mi się też właśnie robiło w starym i chyba przez to urwało mi wskazówkę. Co to się dzieje? Ten plastikowy korek co się w skrzynie wkręca mam obcięty w pół bo mi obrotów nie łapało, czy to ma coś wspólnego że obcięte jest? Czy to coś innego? :)

Opublikowano

No to pewnie trzeba będzie rozpoławiać na sprzęgle, tylko co trzeba po drodze zdemontować? Maska, zbiornik paliwa i ta skrzyneczka, drążki, co tam jeszcze trzyma? Jakieś kable czy coś? Może bym też zobaczył w jakim stanie są zębatki w skrzyni, tylko żeby się do nich dobrać co trzeba rozebrać oprócz rozpołowienia?

 

A i jeszcze po rozkręceniu na połówce pewnie wypadnie docisk i to wszystko się nie poprzestawia? Bo sam jeszcze tam nie zaglądałem :)

Opublikowano

Do rozpołowienia na sprzęgle wystarczy rozłączyć drążki, cięgło gazu przewód od aku do rozrusznika i parę przewodów(światłe itp.) Zbiornik i skrzynka zostaje tylko zbiornik od kolumny musisz odkręcić, zdjąć trzeba tylko maskę i jeśli masz kabinę to musisz zdolną część odkręcić. Nic nie wypadnie po rozkręceniu. Do wymiany zębatek rozpołowienie na sprzęgle nic Ci nie da

Opublikowano

U mnie oba ciapki na 3 zawsze chodzą nieco inaczej, zn. wydają inny dźwięk z takim lekkim wyciem, na wstecznym też to troche słychać bo dochodzi koło zębate pośrednie i może przez to. Zauważyłeś to niedawno czy już dłuższy czas tak chodzi?

Opublikowano

Jeśli to takie lekkie ale słyszalne normalnie wycie to raczej jest to normalne (niech mnie poprawi ktoś kto ma z tym inne doświadczenia jeśli takowe występują), ja mam tak samo w obu ciągnikach jak długo nimi jeżdżę a jest już pare ładnych lat. Jest to pewnie spowodowane tym, że jak wspomniałem przy biegu wstecznym dochodzi koło zębate pośrednie i dźwięk sie zmienia przez podwójne tarcie/stukanie kół o siebie/ itp. Co do biegu 3 to też jego konstrukcja w skrzyni jest nieco inna niż innych biegów, bo to tak jakby bezpośrednie pobieranie prędkości obrotowej od reduktora "wrzuconego" na wałek napędowy od sprzęgła (biegi R, 1, 2, 4 i 5 mają po dwa koła: napędzające i przesuwne, które to dopiero dostarczają napęd od tego wałka, zaś 6 bieg to po prostu bezpośrednie branie napędu od niego).

Pewnie to co napisałem jest bardziej skomplikowane niż jest w rzeczywistości ale starałem się jak mogłem :P krótko mówiąc 3ka to po prostu zredukowany bieg bezpośredni a nie jak w przypadku innych (prócz 6 czyli biegu bezpośredniego) kombinacja kilku zębatek i pewno stąd nieco inny dźwięk

Opublikowano

Gdy obroty dojdą do ok. 2000 i wyzej to wskazówka lata jak szalona (góra-dół) ale na niższych obrota dobrze wskazuje.

Obrotomierz ma niecały rok moze to być wina starej linki obrotomierza?

Opublikowano

Witam

Posiadam składaka (silnik 330 a skrzynia 328) i mam zamontowany obrotomierz z 330 (jedna wskazówka - tylko obroty) - jednak okazuje się, że pokazuje on za wysokie obroty o ok. 800 obrotów (w porównaniu z obrotami mierzonymi na wale tachometrem).

Czy obrotomierz z C330 zamontowany w C328 powinien pokazywać poprawne obroty czy może były jakieś inne przełożenia na ślimaku itp.

Czy gdzieś jeszcze można dostać obrotomierz orginalny z c328 (biały)?

Pozdrawiam

Mariusz

Opublikowano

Powiem Ci tak - ja odkąd pamiętam mam w 28 licznik z 30tki i nie ma żadnych przekłamań. Co do oryginału do możesz szukać na tablicy czy allegro, ale czy coś znajdziesz wątpię. Może to jakiś inny błąd niż licznika, sprawdź na jakich obrotach silnik zaczyna się dusić, przy 400-500 obr/min będzie oznaczało, że licznik jest ok i nie masz się czym martwić. Te same liczniki stosuje sie w 330, 360, 330M itd więc wątpię, by była to jego wina. Ew. możesz mieć swój zepsuty i przekłamuje.

Btw. na jakim wale mierzyłeś te obroty?

Opublikowano

Witam

Tak właśnie podejrzewam, że obrotomierz jest uszkodzony - chciałem się upewnić zwłaszcza, że w 328 jest trochę inne wykonanie napędu obrotomierza.

Obroty mierzyłem z przodu na dolnym kole pasowym - czyli defacto na głównym wale silnika.

Mam jeszcze jedną prośbę - czy ktoś z forumowiczów posiada zdjęcie orginalnego obrotomierza do c328 (w miarę dobrej jakości) - proszę o podesłanie na lalamido@poczta.fm

Z góry dzięki

Pozdrawiam

Mariusz

Opublikowano (edytowane)

znalazłem na Googlach taki http://img.archiwuma...o.pl/?363563284 tylko jest to bardzo słabej jakości zdj aczkolwiek chyba siedział tam taki bo pasuje do trójwskaźnika (też biały ;p) ale jeśli masz możliwośc to wykręc z innego ciągnika taki sam obrotomierz albo pożycz od kogoś jeśli wynik taki sam to będziesz wiedział że coś z mechanizmem a jeśli nie no to licznik do wymiany :)

 

aczkolwiek dodam iż mam u siebie skrzynie z 28 a wątpie by ktoś kiedyś zmieniał tam napęd licznika na ten z 30 ale u mnie siedzi licznik normalny czarny z 30 i bije mth normalnie przez 35 lat bez problemów i obr się zgadzają bo jak zmniejszę obroty do około 450 to ciągnik ledwo pyka więc raczej jest ok :P

Edytowane przez kamil927

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v