Skocz do zawartości

John Deere 6630 ubytek płynu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam niedawno przyprowadziłem 6630 z 2011r i już w trakcie jazdy zaczęły się problemy. Ciągnik prowadziłem ponad 100km na kołach i już gdzieś po 30 zapaliła się czerwona kontrolka na pulpicie oznaczająca zbyt wysoką temperaturę oleju hydrauliczno przekładniowego,zjechałem na bok no i faktycznie cala skrzynia i tylny podnośnik były rozgrzane.Po przejrzeniu na szybko instrukcji obsługi wyczytałem ze może być niski stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym no i faktycznie było mało dolałem chwilę odczekałem i przejechałem kolejne 50km i znowu zapaliła się kontrolka i znowu było mało płynu.W sumie przez cała trase dolałem 5 l płynu.Na drugi dzien zrobiłem na szybko taki test ze do przewodu z nadmiaru co jest wpięty w nakrętkę z zbiorniczka drugi koniec włożyłem do szklanki z wodą i odpaliłem silnik juz po chwili były widoczne bąbelki powietrza.I teraz co to moze być walnięta uszczelka pod głowicą???poprzedni własciciel twierdzi ze trzeba wymienć dwa gumowe oringi na zbiorniczku wyrównawczym gdzie łaczy się z chłodnica,ma ktoś z forumowiczów taki ciagnik i moze coś doradzic?

Opublikowano (edytowane)

Najpierw posprawdzaj czy nie ma przecieków na przewodach i płyn poprostu ubywa. Na dole chłodnicy jest taki łącznik z silnikiem  on lubi się przecierać. 

Temperatura oleju jest dosc wysoka w tych ciągnikach w czasie pracy . Ale kupiłeś używkę to na start wymieniaj olej i wszystkie filtry hydrauliczne. Silnik to samo. 

Edytowane przez JanR
Opublikowano

Wycieków napewno nie ma ciągnik stał kilka dni na betonie i żadnej plamy,płynu ubywa podczas pracy silnika próbowałem tez zrobić test na obecność spalin w układzie chłodzenia to po odpaleniu ciągnika od razu wydmuchało ten czynnik który ma zmienić kolor.Głowica i wtryski raczej nie były ruszane bo jest farba na nakrętkach

Opublikowano

Na zgaszonym u mnie też nie leciało a w robocie wywalało płyn. Był pęknięty /rozwrstwiony właśnie ten przewód na dole chłodnicy. 

Może być walnięta uszczelka 

Dolałes 5 litry to sporo, gdzieś ten płyn musiało wywalić. Kolektor wydechowy suchy? 

Opublikowano

zaraz pójdę i sprawdzę ten przewód w jakim on jest stanie,dziwi mnie tylko takie ciśnienie które się robi w układzie wiadomo ze jak się odkreci korek to jest takie syknięcie ale u mnie to trwa bez konca i płyn bulgocze.Mam zdjęty ten zbiorniczek i wymienię te dwa oringi ale wątpię ze to pomoże

Opublikowano (edytowane)

Jest tam ciśnienie mnie też to dziwiło. Patrz te uszcelki bo to taki zamknięty układ i jest tam ciśnienie. 

Ja odkręciłem korek na zbiorniczku  jak zobaczyłem że leci z przewodu na polu i przestało walić płynem. 

Jak ci wali płyn przez ten zbiorniczek to raczej uszczelka pod głowica poszła. 

Edytowane przez JanR
Opublikowano

Co  mial powiedziec sprzedajacy ze jest walnieta uszczelka pod głowica? to bys nie kupił. Przeciez w tych modelach dosc czesto leci uszczelka pod głowica. Jak Ci wydmuchało podczas testu  spalin ten ,,barwnik,, to tam jest przedmuch ze niezły

Opublikowano
6 godzin temu, Mario81 napisał:

Co  mial powiedziec sprzedajacy ze jest walnieta uszczelka pod głowica?

I oby to maksymalnie była uszczelka pod głowicą, a nie coś gorszego, bo i tak bywa.

Opublikowano

Po co ty dalej tym jechałeś? Telefon do sprzedawcy i niech zbiera z powrotem i oddaje kasę. A teraz się będziesz dłubał i kasę walił. Może ucieka płyn chłodnicą spalin. One chyba mają układ egr z chodnicą spalin. A może uszczelka pod głowicą. Teraz musisz sobie szukać. Albo go oddać chłopu.

9 godzin temu, JanR napisał:

Nie jest źle dojechał do domu. 😜

Każdy ciągnik używany ma wadę. 

No pewnie z takim podejściem więcej będzie sprzedawców oszustów. Bo kupujący po nabiciu w butelkę tak właśnie sobie pomyśli. A ktoś zgarnie kasę i się śmiał będzie. Płynu ubywa na potęgę i co sprzedawca nie wiedział. A kupujący niech się cieszy, ze do domu dojechał. Pusto leciał a teraz weź go na pole zapnij pług przy 30 st C i orz cały dzień zobaczymy ile naorzesz i ile płynu zużyjesz. Ja rozumiem jakieś wady czy usterki pierdoły ale nie takie coś

Opublikowano

Ile dałeś za tego kwiatka? Ja ostatnio przejazdem stanąłem w clasie patrzyłem na takiego 100km był z.przstawka do tura za 229netto...5tys godzin 12rok. Cena kosmos miodzik już wybrany. Za 200netto steyr ok 100km nówka. Ceny używek również oszalaly

Opublikowano

ciągnik kupiony od gospodarza który ma go od nowości,ogolnienie co do wyglądu to nie ma się do czego przyczepić zadbany  ma jeszcze pierwsze opony tylny tuz nie wywalony.Narazie za bardzo nic nie rozbieram i nie robiłem nim w polu,niedługo jedzie na serwis  a ja z papierami do prawnika,jesli się okaże ze to uszczelka własciciel zostanie poinformowany o tym na piśmie i jak nie bedzie chciał pokryc kosztów naprawy to sprawa do sądu

3 godziny temu, Papkin napisał:

Jeśli sprzedał jako sprawny to od razu było zawracać i niech kasę oddaje. A nie teraz bawić się w naprawy 

Opcja zwrotu nie wchodzi w grę,popatrz sobie ciągniki na olx praktycznie kazy ma cenę netto kilka razy byłem ogladac ciagniki u handlarzy i kazdy chciał zanizać kwotę na fakturze o 50 tys lub wiecej jak bys go chciał teraz zwrócic to handlarz ci wypłaci kwotę tą na papierze.....

Opublikowano (edytowane)

Czyli ciągnik niby od gospodarza , który zachowaniem nie ustępuje wyrafinowanemu handlarzowi. Praktyka z zaniżaniem ceny na fakturze już nie jednego nauczyła, ale widać nie wszystkich . To może być dopiero początek problemów bo jeszcze ciągnik pola nie widział.Wiem ,że wystarczy pisemko od prawnika ,a od razu miękną w kwestii kosztów naprawy.

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano
Dnia 27.08.2022 o 10:28, simer napisał:

zaraz pójdę i sprawdzę ten przewód w jakim on jest stanie,dziwi mnie tylko takie ciśnienie które się robi w układzie wiadomo ze jak się odkreci korek to jest takie syknięcie ale u mnie to trwa bez konca i płyn bulgocze.Mam zdjęty ten zbiorniczek i wymienię te dwa oringi ale wątpię ze to pomoże

Jesli płyn bulgocze w zbiorniczku przy jeździe na pusto to z obciążeniem wywali go całkowicie. W najlepszym wypadku przepalona jest uszczelka pod głowicą między kanałem wodnym a komora spalania, pcha spaliny do układu chłodzenia i stąd bąbelki w chłodnicy. Kolejne opcje to pęknięta głowica lub tuleja.

Opublikowano

Ludzie ale co to za różnica co tam jest walnięte??? Oddawaj ten ciągnik a poprzedni właściciel niech odda kase i rozchodzicie się w przyjaźni.... Jeśli będą opory to sprawa do wymiaru sprawiedliwości  i tyle Po jaki czort tam grzebać i dochodzić co tam jest uszkodzone? Kupiony jako sprawny ma być sprawny!!

Opublikowano
11 minut temu, Karol445 napisał:

Ludzie ale co to za różnica co tam jest walnięte??? Oddawaj ten ciągnik a poprzedni właściciel niech odda kase i rozchodzicie się w przyjaźni.... Jeśli będą opory to sprawa do wymiaru sprawiedliwości  i tyle Po jaki czort tam grzebać i dochodzić co tam jest uszkodzone? Kupiony jako sprawny ma być sprawny!

Może dlatego, że właściciel szuka porady, co może być zepsute, a nie porady prawnej, co można zrobić z felernym zakupem. 

- Podejrzewam, że to główna przyczyna  😈

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Ale co za róznica co jest zepsute? Ma byc sprawny i już No chyba nie będzie tak że kupił jako sprawny po cenie rynkowej a tu sie okazuje że trzeba dołożyć ileś tam tysięcy bo sprzedawca nie poinformował że silnik jest uszkodzony. Do takiego sprzedawcy to sie w takim przypadku jedzie z ekipą odpowiednich ludzi jeśli nie można inaczej.

Edytowane przez Karol445
Opublikowano
Dnia 27.08.2022 o 10:01, simer napisał:

Witam niedawno przyprowadziłem 6630 z 2011r i już w trakcie jazdy zaczęły się problemy.

Zaczęły się problemy czyli że w trakcie kupowania i ogledzin ich nie było więc nie mogły być ujęte w umowie że kupujący bierze to na siebie

Czytanie ze zrozumieniem.....

Opublikowano
Dnia 27.08.2022 o 10:01, simer napisał:

poprzedni własciciel twierdzi ze trzeba wymienć dwa gumowe oringi na zbiorniczku wyrównawczym gdzie łaczy się z chłodnica

 Nie ma informacji czy rozmawiali o tym już przy kupnie- jeśli tak to może być, a nawet powinien być jakiś zapis na ten temat w umowie. I wtedy będziemy mieli jakiś zapis, przykładowo nie fortunnie dla kupującego  jako uszkodzony, układ chłodzenia, czy silnik.

43 minuty temu, Karol445 napisał:

Czytanie ze zrozumieniem.....

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez patrykb2736
      Mam problem w swoim JD gotuje mi się płyn w cięższej robocie. Wywaliłem termostat, Wisko sprawne, Chłodnica wyczyszczona. Dla przykładu w paszowozie temperatura nie przekroczy 4 kresek.Zapinam pług czy talerzowke 30 min pracy i zagotowany.Mial ktoś może podobny problem?
    • Przez BartoszWitusik
      Witam mam pytanie jakie ciśnienie powinienem nabić do hydroakumulatorow przedniej osi jak i amortyzacji kabiny w john deere 6430 premium
    • Przez John6600
      Witam posiadam ciągnik john deere 7600 power quad zakupiłem go 5lat temu i była robiona skrzynia biegów . Zrobiłem 1500mtg i zaczęły ślizgać się polbiegi . Ciśnienia mierzone pompa na wyjściu 16bar a biegi 2-3bary. ( Polbiegi 1-2-3-4 ) rozebralem skrzynie i wszystko ładnie wyglada . Lekko przypalone tarczki te większe .Z power quad mam do czynienia pierwszy raz może ktoś pomoże ? Naświetli temat ? Gdzie szukać przyczyny spadku ciśnienia ? Może ktoś pomoże ze zdjęcia czy tarczki się nadadzą jeszcze ? 
    • Przez Krzychu147
      Witam wszystkich mam problem w John Deere 6530 premium. Ciągnik wywala błąd ECU 627.01 na zimnym kręci dobrze ale nie może zapalić.Jak jest ciepły pali dobrze co może być.
    • Przez Przemek7
      Błąd w ciągniku jak to naprawić?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v