Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witajcie,
W związku z tym że moja jedyna wywrotka D47 poszła na złom w zeszłym roku bo pękła rama a była już tyle razy spawana że tam już nawet nie było czego ratować. W związku z tym poszukuję jakiejś sensownej wywrotki w niedużych pieniądzach. Niedużych mam na myśli okolice 20 tysięcy. I znalazłem w Radomiu stoi przyczepa IFA THK-5, po odnowieniu. Nie wiem czy można wstawiać tu linki ale chodzi dokładnie o tą: https://www.olx.pl/d/oferta/przyczepa-rolnicza-ifa-thk-5-CID757-IDPVGkF.html#7dfb27cf6f Na żywo nie wygląda źle. Zrobiona raczej dobrze. Tylko kompletnie nie miałem nigdy do czynienia z tymi przyczepami. Warto w to iść czy raczej szukać autosanek? 

Opublikowano (edytowane)

Wiesz co, przydała by się z kiprem na tył tylko ja mam bardzo złe doświadczenia z tymi przyczepami. Nie wiem, może to przez to że miałem D47 z tą taką jakby wygiętą ramą na środku. Nie była ani uderzona ani nic i po prostu gięła się masakrycznie. To chyba jakiś słaby punkt tych przyczep bo jakiej bym nie widział D47 to ma połataną albo pogiętą ramę. Dlatego stwierdziłem że szukam teraz czegoś na dwa tłoki. Tylko że do tej pory szukałem autosanek a teraz trafiła się ta IFA. Już kilkanaście autosanek w najbliższej okolicy oglądałem. Niby na zdjęciu piękna, po remoncie a jak pojechałem to nową farbę można było płatami zrywać bo odchodziła razem z rdzą na ramie. Porażka. A z kolei jakbym miał kupować 30 letnią autosankę za 25 czy 30 tysięcy bo i takie są, to wolał bym dorzucić trochę i kupić jakąś świeżą pronarkę chociaż w okolicach 30 tysięcy idzie na spokojnie taką już znaleźć. 

Edytowane przez włodek
Opublikowano

Za 25/30 tys można wyrwac zrobiona hl6011 czy PSS jakąś o wiele większej ładowności na nowej budzie. Moim zdaniem dość drogo ale zależy do czego Ci potrzebna. Jak do transportu zborza to szukaj coś innego, większego ( ta przyczepa ma za słabe opony na zakładanie jej dużych nakładek moim zdaniem

Opublikowano (edytowane)

Raz do roku do transportu zboża i o wiele częściej do transportu skrzyniopalet z ziemniakami bo jesienią kopię w skrzynie, rozładowuję i jadę dalej kopać. 

A wracając do tej przyczepy z pierwszego posta to mam takie wątpliwości co do niej bo ona ma strasznie niskie burty. Nie wiem czy one wszystkie takie są. Ok, ziemniaki kopię w skrzynie ale jak te się skończą to sypię na przyczepy a na tą to za wiele nie nasypię. Trzeba by i tak sztukować nadstawki. 

Edytowane przez włodek
Opublikowano

Zależy co mamy na myśli mówiąc większa przyczepa. Objętościowo większa by się przydała natomiast na pewno nie potrzebuję przyczepy 8 czy 10 ton bo zwyczajnie tyle nie wożę. Spokojnie coś z przedziału 4 - 5 ton mi wystarcza. 

Bardzo fajne przyczepy można kupić z wojska tylko problem w tym, że oni nie mają wywrotek a jak jakaś jest to trafia się niezwykle rzadko. Wiem bo sam taką przyczepę z wojska posiadam tylko niestety sztywna. Kupiłem ją na przetargu 8 lat temu za 8400zł i nie było by w tym nic nadzwyczajnego gdyby nie fakt, że przyczepa była nowa. Nowa, nie znaczy odnawiana tylko fabrycznie nowiutka przyczepa, nigdy nie rejestrowana ale z papierami. Stała sobie w magazynie rezerw. Oczywiście po zakupie opony poszły na złom. Nie były złe ale bałbym się jeździć na takich oponach. Tym bardziej że miały taki agresywny protektor który strasznie zbiera ziemię i później droga całą uwalona a już raz mandat zapłaciłem :/

Opublikowano
2 godziny temu, włodek napisał:

Nie wiem, może to przez to że miałem D47 z tą taką jakby wygiętą ramą na środku. Nie była ani uderzona ani nic i po prostu gięła się masakrycznie. To chyba jakiś słaby punkt tych przyczep bo jakiej bym nie widział D47 to ma połataną albo pogiętą ramę.

D47 ma ładowność 4,5t i jak się tej masy nie przekracza, to rama wytrzymuje. Niestety wielu użytkowników ładuje ile się zmieści (często mocując jeszcze nadstawki) i rama się gnie. D47 ma objętość skrzyni ładunkowej około 4,5m3. Jak ktoś nasypie pełną przyczepę ziemii, gdzie 1m3 waży około 1,7t, i po tem wysypuje do tyłu, to rama nie może tego przeżyć (4,5m3x1,7t=7,65t)

Opublikowano (edytowane)

No ja swoją ziemii nie woziłem i raczej jej nie przeładowywałem. Nadstawek nie miałem a jak nasypałem do pełna pszenicy to raczej przeładowana nie była. Ale ona wcześniej jeździła w Spółdzielni Kółek Rolniczych bo stamtąd ją odkupiłem a jeszcze wcześniej nie wiem gdzie robiła. Być może tam ją przeładowywali. 

Edytowane przez włodek
Opublikowano

Bez przesady THK5 to 6t max a nie spokojnie. Rama może i wytrzyma dużo więcej ale wózek, osie nie wspominając o kołach to szału nie ma. HL6011 to o niej można powiedzieć że spokojnie 6 a nawet i więcej ton.

Opublikowano

Jednak będę szukał autosanki ale nie D47, tej z jednym siłownikiem, tylko z dwoma i koniecznie na tej wyższej ramie. Bo są jeszcze te tzw kaczki. Raz od kogoś ją pożyczałem i do kiprowania się straszne. Wszystko zostaje na przyczepie. A o nakładkach można zapomnieć bo po otwarciu burty i lekkim przechyleniu, burta uderza o podłoże. 

Opublikowano
włodek napisał:

Jednak będę szukał autosanki ale nie D47, tej z jednym siłownikiem, tylko z dwoma i koniecznie na tej wyższej ramie. Bo są jeszcze te tzw kaczki. Raz od kogoś ją pożyczałem i do kiprowania się straszne. Wszystko zostaje na przyczepie. A o nakładkach można zapomnieć bo po otwarciu burty i lekkim przechyleniu, burta uderza o podłoże. 

jak tylko kipowanie na boki Ci potrzebne to albo hl albo czeska

Opublikowano (edytowane)

A są jakieś sensowne z kiprowaniem na tył? Bo nie chcę kupować kolejnej D47. Te przyczepy mają ramy w tragicznym stanie. A jak jest jakaś sensowna to kosztuje blisko 30k a za takie pieniądze, tak jak już ktoś tu wspomniał, można kupić albo jakąś świeżą pronarkę albo jakąś fajną HL-ke po odbudowie. Dlatego nie chcę ładować się w kolejną D47 z pospawaną z każdej strony ramą. Już jedną miałem i podziękuję. Ale odpowiadając na Twoją wiadomość, tak, kiper na tył by się przydał ale nie jest to coś co musi być. Jak będzie fajna przyczepa z wywrotem tylko ba boki to biorę. 

Edytowane przez włodek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v