Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam!

Mam problem z moim Massey Fergusonem 255 mianowicie dymi na siwo. Wymieniłem w nim pompkę paliwa, uszczelkę pod głowicą (stara się rozwarstwiła i przepuszczała), zregenerowana została pompa wtryskowa i ustawione wtryski. Ustawiłem również luz zaworowy 0.25 na ssących i 0.30 na wydechowych. Przed wymianą tych wszystkich części ciągnik dymił na niebiesko praktycznie cały czas i ropa lała się do oleju. Po wymianie pompki paliwa ropa przestała się lać do oleju. Ale ciągnik dalej dymił. Dałem więc pompę wtryskową do regeneracji i wtryski do sprawdzenia. Gdy pompa była gotowa założyłem, odpaliłem i dalej dymi. Zdjąłem więc głowice, uszczelka okazała się uszkodzona, wymieniłem na nową. No i ciągnik dymi teraz tak jak na filmie (na filmie był już ciepły) https://youtu.be/_kZCPTqgTVo , gdy odpalam zimny silnik z początku trochę kopci, chwilę pochodzi na obrotach jałowych praktycznie wcale nie dymi. Gdy dodam gazu na maksa dymi i strzela z wydechu. W czym może być problem?

Opublikowano
27 minut temu, michalllllll napisał:

Pompiarz mówił że kłaść na traktor i ma chodzić

A ustawione chociaż na znaki na pompie i obudowie rozrządu?

Długo jeździł na oleju z paliwem i była to duża ilość paliwa?

Może dostały popalić pierścienie i gładzie - jak tak, to jest mała szansa, ale jest, że po kilku godzinach pracy dymienie będzie mniejsze.

Opublikowano

Gdzie są te znaki? Mógłbyś mi jakieś zdjęcie tych znaków wysłać? 

Była to dosyć duża ilość paliwa praktycznie cały bagnet, pochodził tak sobie jeden dzień ale po wymianie pompki wszystko ok. Gładzie i pierścienie odziwio wyglądały całkiem dobrze widać było nawet rysy chonownicze.

18 minut temu, Alchemik napisał:

A ustawione chociaż na znaki na pompie i obudowie rozrządu?

Długo jeździł na oleju z paliwem i była to duża ilość paliwa?

Może dostały popalić pierścienie i gładzie - jak tak, to jest mała szansa, ale jest, że po kilku godzinach pracy dymienie będzie mniejsze.

 

Opublikowano
6 minut temu, robi57362 napisał:

u mnie znak kreska pompy jest na tym odlewie gdzie przechodzi śruba tylko nie wiem czy to fabrycznie bo koniec kreski jest deko krzywy

 

20220423_201620.jpg

Przed chwilą, michalllllll napisał:

 

20220423_201620.jpg

 

Te kreski w sumie nie są tak idealnie ustawione, bo to mój Tata składał ja nie patrzyłem. Ma to duże znaczenie? Ewentualnie można spróbować regulować ten kąt?

Opublikowano

U mnie też jedna, ale spróbuj na tą wyżej, raczej ona jest właściwa. Fabrycznie jest to robione na mniej więcej środek tych otworów fasolkowych a u Ciebie widać przesunięcie. Możesz też zostawić niedociągnięte nakrętki tak żeby był opór i powiedzmy jakąś brechą na odpalonym silniku delikatnie obracać i obserwować pracę silnika i dym. Znaki muszą się zgadzać bo inaczej albo bedzie Ci gorzej palił albo się przegrzewał ze względu na niewłaściwy kąt wtrysku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v