Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Po jakimś czasie chciałbym się na radzić was, gdyż oddałem MFa 3060 do remontu skrzyni do serwisu, ogólnie z efektu nie jestem zadowolony, ale nie o to chodzi, mam wrażenie że ten ciągnik nie ma siły, tylko że silnik był robiony i chodzi on naprawdę dobrze, pompa paliwa również sprawdzana, i zastanawiam się czy może to być przez skrzynie? Mechanicy stwierdzili że łożyska git więc nie wymieniali, a ja mam wrażenie że jego trzyma, tylko nie potrafię określić co. Miał ktoś z takim przypadkiem styczność? Narazie ciągnik pracuje tylko, nie podoba mi się to że 80 konny ciągnik widzi górkę szybciej niż operator. Skrzynie będę rozbierał żeby ją przejrzeć od nowa i te łożyska raczej powymieniać, lecz przed tym chciałbym się poradzić.
Opublikowano

Tak pompa też. Wszystko było sprawdzane, Ogólnie jak się rozgrzeje olej w skrzyni to czuć poprawę. Ale to i tak nie to. Mam porównanie z ciągnikiem mniejszej mocy, o podobnej masie.

Opublikowano

Pytanie podstawowe. Czy Ty zdajesz sobie sprawę z tego co oznacza zwrot "powymieniać łozyska w tej skrzyni"? Czy zdajesz sobie sprawę że będziesz musiał ustawić napięcie tych łożysk? 

No i pytanie zasadnicze co było nie tak w skrzyni że była naprawiana?

Opublikowano

Nie ma chyba rzeczy nie do zrobienia? Wszystko powoli się ogarnie, w skrzyni elektrozawory się zacinały, prawdopodobnie od opiłków, i widełka żółw zając była urwana, myślę że sami powoli zrobili byśmy to lepiej i taniej niż ten ,,serwis,,. Ale nie sztuką się kłucić, tylko grzecznie pytam o poradę.

Opublikowano

Elektrozawory zacinają się od brudu i niekoniecznie opiłków. Ale przychodzi taki czas, kiedy ich czyszczenie juz nic nie daje i trzeba wymienić zawory, bo inaczej może któryś się nie domykać albo nie w pełni otwierać i będziesz miał efekt trzymania na ciągniku. Zawór po jego rozebraniu tez trzeba złozyć odpowiednio.

Łożysk nie wymienisz bez wyjęcia skrzyni z ciagnika i położenia jej na stole. 

Opublikowano

Kolego CYCU123, niemożliwe, prędkość ciągnika taka sama. Mirro o jakiej nakrętce mówisz? skrzynia A-B, ogólnie to tak miał odkąd go kupiliśmy. Może ktoś kiedyś coś źle poskładał?


mirro napisał:

Elektrozawory zacinają się od brudu i niekoniecznie opiłków. Ale przychodzi taki czas, kiedy ich czyszczenie juz nic nie daje i trzeba wymienić zawory, bo inaczej może któryś się nie domykać albo nie w pełni otwierać i będziesz miał efekt trzymania na ciągniku. Zawór po jego rozebraniu tez trzeba złozyć odpowiednio.

Łożysk nie wymienisz bez wyjęcia skrzyni z ciagnika i położenia jej na stole. 

To było dziwne że tylko zawory od blokady i przedniego napędu sie zacierały, reszta chodziła jak powinna, niestety zastanawia mnie to do tej pory czemu akurat te dwa.

Opublikowano (edytowane)

Stań na niewielkim wzniesieniu i puść go luzem... raz z silnikiem odpalonym i włączonym- wyłączonym speedshift  a drugi raz ze zgaszonym silnikiem...

Skrzynia też może trzymać... starczy wywalić parę podkładek dystansowych i jest meksyk że nawet biegu nie przełączysz

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

Da się całą skrzynię przesypać przez dekle i wyjety przód? Wyskakuje mi jedynka i chyba będę musiał rozwalić wszystko i tak się zastanawiam. Jest tak że na 1 jak ciągnie to jest ok ale jak tylko ma lżej z lekkiego wzniesienia to wyrzuca i tylko 1

Opublikowano
lukbold napisał:

Stań na niewielkim wzniesieniu i puść go luzem... raz z silnikiem odpalonym i włączonym- wyłączonym speedshift  a drugi raz ze zgaszonym silnikiem...

Skrzynia też może trzymać... starczy wywalić parę podkładek dystansowych i jest meksyk że nawet biegu nie przełączysz

Można jakiś kontakt do Ciebie? Rozhaśnił byś mi sprawę?

Opublikowano

Mi się tylko rozchodzi o to czy na hamulce nie idzie zbyt wysokie ciśnienie mimo że pedału nie wciska (u mnie tak było). A druga sprawa czy aby speedshift nie zapina dwóch biegów naraz

Opublikowano

Jak pozbyć się luzu na dolnym wałku jak podłożę podkładki pod łożysko za trybami od AB powstaje taki luz jak na foto że wchodzi podkładka z blachy 2mm, nie może tak być bo synchro nie zazębi. O co tu chodzi?

20230123_141526.jpg

Opublikowano
Dnia 24.01.2023 o 15:47, lukbold napisał:

I co dobre masz te łożyska w trybie  igiełkowe w trybie zająca?

No zjebane z jednej strony, założyłem nowe i składam puzzle zpowrotem, ciekawi mnie czy to tu był największy problem że nie dopinało jedynki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v