Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Ciagnik MF 6140 Dynashif(ABCD)  1997r

Mam takie pytanko. Moze ktos z was sie juz z czym takim borykał. Mianowicie znikl mi polbieg A. Na desce widac ze sie przelacza dziala wszystko. Lecz po przelaczeniu na A ciagnik jest szybszy niz na B( po mojemu przelacza sie wtedy na D ale tylko mechanicznie) na wyswietlaczu jest caly czas A.  Co moze byc przyczyna takiej usterki? Przyklejona tarcza dynashift czy raczej sterownik skrzyni? Podpowie chociaz ktos cos? Co kolwiek. 

Opublikowano

Z tego co się orientuję to polbieg D jest tak jakby polbiegiem mechanicznym. Nie potrzeba ciśnienia do jego załączenia. Przynajmniej ja to tak rozumiem. 

 

U mnie występował podobny problem ale już nie pamiętam konkretnie. W każdym razie przyczyna była pęknięta cewka elektrozaworu 

Opublikowano

O juz chociaz wiem gdzie co kolwiek szukac. A nie orientujesz sie czy kazda polowka ma swoja cewke. Czy jak to dziala. Bo po prawej stronie ciagnika jest tylko ten rzad cewek ale one sa za co inne.( hamulec wom . Wom . Naped . Blokada. Zolw zajac. ) A gdzie sa te od dynashif? 

Opublikowano

Półbieg A elektrozawór 1 jest włączony

Pólbieg B elektrozawór 1 oraz 2

Półbieg C elektrozawór 2 włączony

Półbieg D oba elektrozawory wyłączone

Musisz szukać napięcia na cewkach bo ewidentnie elektrozawór 1 nie działa

Opublikowano (edytowane)

Z prawej strony za schodkami jest taka "kostka" i w niej 2 elektrozawory. To sa do dynashiftu. Sprawdz kabelki przy samej kostce ktora podlaczona jest do elektrozaworu bo u mnie byl odlamany przy samej kosteczce, wydawalo sie ze jest git a jak sie go palcem dotknęło to okazalo sie, ze odlamany i tez swirowal, tylko u mnie nie bylo po prostu C. U mnie w 81 ale w 61 pewnie tez sa w tym samym miejscu

Edytowane przez kamil800
Opublikowano
1 godzinę temu, chrap17 napisał:

O juz chociaz wiem gdzie co kolwiek szukac. A nie orientujesz sie czy kazda polowka ma swoja cewke. Czy jak to dziala. Bo po prawej stronie ciagnika jest tylko ten rzad cewek ale one sa za co inne.( hamulec wom . Wom . Naped . Blokada. Zolw zajac. ) A gdzie sa te od dynashif? 

Koledzy już opisali co gdzie szukać

 

Powodzenia 

Opublikowano

Okey dziekuje wam za odpowiedzi. Jutro to zbadam miernikiem. Sa wlasnie tam 2 elektrozawory. 1 patrzy do gory a drugi w dół.  Dam znac jak przebiega naprawa.

Opublikowano

A wiec tak. Wszystko posprawdzane. Cewki dzalaja. Ale jest cos takiego ze na polbiegu A pokazuje sie napiecie na 2cewce tylko 1.3v. A na innych polbiegach jest normalnie w granicach 12v. Wiec wina jest elektryczna. Przelacznik napewno dziala bo go zmierzylem. Musze szukac dalej. Ale juz wiem gdze.. pewnie sterownik szwankuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v