Skocz do zawartości

Zts 8245 dobór wąskich kół


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, potrzebuje zmienić tyle koła w zetorze na wąskie najlepiej  na 12,4 , z przodu mam 11,2 r 24 . Jakie musze z tyłu założyć żeby się wszystko zgrało ? 12,4 R 36 czy R 34 ?  Może ma ktoś do sprzedania takie koła na sam tył ?

Opublikowano (edytowane)

Jak się nie pomyliłem licząc na szybko i zakładając, że fabrycznie były 16.9-38 i 12.4-24 To dla opony z przodu 11.2-24 tył przy szerokości 12.4 wychodzi rozmiar felgi  około 42 dla tej samej proporcji przód- tył

Edytowane przez Alchemik
Opublikowano (edytowane)

Ja jak go kupiłem to z przodu były 12,4 r 24  a z tyłu 18,4 R 30 i nie zgrywało się to i na przód założyliśmy 11,2 bo tak wyliczył mechanik. A oryginalnie chyba były 12,4 r 24 i 18,4 r 34 przynajmniej tak mi się wydaje . Nie wiem czy 42 się zmieszczą

Edytowane przez 19seba
Opublikowano (edytowane)
32 minuty temu, andrzej78 napisał:

Takie info  znalazłem dla Zetora  ZTS 8245 z końca lat 80 tych.

 

 

 

Zrzut ekranu (147).png

To dla takich opon przy przodzie 11.2-24 tył  dla szerokości 12.4 bardziej pasuje 38 ale nie dokładnie. 

Ale niech ktoś policzy i sprawdzi bo ja liczę "na kolanie" na raty. 

I ważne są też dane producenta bo każda opona ma trochę inny wymiar.

Edytowane przez Alchemik
Opublikowano (edytowane)

No w sumie to jest różnica , ale przyjmując że były oryginalne 12,4 r 24 i  tył 18,4 R 34 to jakie musze mieć wąskie na tył ?  Znalazłem instrukcje pdf dla zetora 8145 to są dwie konfiguracje podane 12,4 r 24 i  tył 18,4 R 34       i    12,4 r 24 i  tył 16,9 R 34

1 godzinę temu, Alchemik napisał:

Jak się nie pomyliłem licząc na szybko i zakładając, że fabrycznie były 16.9-38 i 12.4-24 To dla opony z przodu 11.2-24 tył przy szerokości 12.4 wychodzi rozmiar felgi  około 42 dla tej samej proporcji przód- tył

Chyba jednak te 42 bede musiał założyć 

Edytowane przez 19seba
Opublikowano

Niech jeszcze ktoś zweryfikuje, co założyć.

Ja przykładowo mogłem się pomylić, a szkoda wydawać pieniądze na opony w złym rozmiarze.

Pewnie też, ktoś ma w praktyce takie opony i może podpowie jak się sprawdzają w praktyce.

Opublikowano

Ja jedynie to na podstawie tych wyliczeń patrzyłem bo chyba mi wyszło to co Tobie, ale byłem raz u znajomego i on ma new hollanda małego to ma założone z przodu 11,2 r 24 a z tyłu 12,4 r 36 i mówi że się wszystko zgrywa a specjalnie się o te koła pytałem. Z drugiej strony jak liczyłem dla tych moich 18,4 r 30  to wychodzi że te 42 bedą ciut niższe bo mają minimalnie mniejszy obwód a chciałem żeby w miare równo ten traktor stał bo teraz to tył mu niżej siedzi niż przód i tak śmiesznie wygląda

Dzwoniłem do Grasdorf i mi powiedzieli że najsensowniejsze było by wzięcie kół 12,4 R 38 ale 9 tys netto za dwa :D 

Opublikowano

Jak wynika z danych nowsza wersja Zetorów 8245, 9245, 10245 ma  opony 12,4-24 i 16,9-34 lub większe 12,4-28 i 16,9-38 pomiędzy napędem przednim a tylnym przełożenie 1,41 ( dane z katalogu ). Na podstawie wymiarów opon obliczyłem ,że przyspieszenie przodu wynosi ok 3-6 % ( to są wartości teoretyczne bo wymiary opon się różnią).

. Poprzednia seria   ( 8045,9145 10145)  mają opony 12,4-24 i 18,4-34 lub 12,4-24 i 16,9-38 ( faktycznego przełożenia nie znam ale patrząc na zestaw opon musi być inne) .

Opublikowano (edytowane)

Na podstawie wymiarów - efektywnego obwodu toczenia opon jakie posiadasz w ciągniku , czyli : 11,2-24 oraz 18,4-30 , oraz  przełożenia osi ,  wyliczyłem ( wynik teoretyczny dla nowych opon ) , że wyprzedzenie kół osi przedniej wyniesie ok 2,1 %, czyli 21 mm na odcinku 1 m.

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano
39 minut temu, andrzej78 napisał:

Na podstawie wymiarów - efektywnego obwodu toczenia opon jakie posiadasz w ciągniku , czyli : 11,2-24 oraz 18,4-30 , oraz  przełożenia osi ,  wyliczyłem ( wynik teoretyczny dla nowych opon ) , że wyprzedzenie kół osi przedniej wyniesie ok 2,1 %, czyli 2,1 mm na odcinku 1 m.

a nie powinno być 2,1cm? Czy teraz jest dobrze?

  • Like 1
Opublikowano

Dzięki panowie za zainteresowanie , czyli teraz na tych kolach które mam założone jest troche za małe wyprzedzenie kół przednich  względem oryginału ale chyba to aż tak bardzo nie przeszkadza ? Czyli zakładając koła 12,4 R 42 wyprzedzenie lekko wzrośnie bo porówniując moje tylne koła te wąskie będą miały minimalnie mniejszy obwód . To nie wiem czemu mi zaproponowali nowe koła 12,4 R 38 jak one by się jeszcze bardziej nie zgrywały , ale musiał to w jakiś program wrzucić bo momentalnie mi mówił jaki rozmiar wziąć względem tych przednich 11,2

Opublikowano
5 godzin temu, 19seba napisał:

No w sumie to jest różnica , ale przyjmując że były oryginalne 12,4 r 24 i  tył 18,4 R 34 to jakie musze mieć wąskie na tył ?  Znalazłem instrukcje pdf dla zetora 8145 to są dwie konfiguracje podane 12,4 r 24 i  tył 18,4 R 34       i    12,4 r 24 i  tył 16,9 R 34

Chyba jednak te 42 bede musiał założyć 

Dlaczego nie rozmiar 13,6-38 ? 

Opublikowano (edytowane)

Mam zamiar kopać nim czosnek i za szerokie były by te 13,6 , mam 12,4 w MF 255 i idealnie się mieści , robie nim opryski ale kombajnu mi nie podniesie . W grę wchodzą jedynie jeszcze 11,2 ale wydaje mi sie że jak na tył to za wąskie będą, po za tym nie liczyłem tego ale na 13,6 - 38 może niżej siedzieć a i tak nie stoi równo i dziwnie wygląda . Bez przeróbek to potrzebuje takie koła jak mam tylko wąskie a , żeby go wypoziomować ładnie to tak jak piszecie musiał bym zmieniać te przełożenia w przystawce

Dobrze to kombinuje z tymi 12,4 r 42 ? Jeśli te wszystkie wyliczenia Alchemik  tak wychodzą  i  obliczyłeś andrzej78  to wyprzedzenie to chyba jak kupie takie koła to bedzie dobrze ? :)

Edytowane przez 19seba
Opublikowano

Sprawdzałem opony Mitas 300/95R42 czyli 12,4R42 - w stosunku do opon przednich 11,2-24 . Pod warunkiem ,że tak jak pisałem wyżej koła osi przedniej musza wykonać 1,41 obrotu na 1 obrót koła tylnego,  to te opony są za duże , przód będzie wolniejszy. Dopiero rozmiar 300/85R42 ( 11,2R42)  " jest na styk " bo daje wyprzedzenie osi przedniej tylko  ok 2mm na 1 m dystansu. W przypadku kiedy bieżnik opon przednich jest choć trochę zużyty a opony tylne nowe , będzie podobna sytuacja i koła przednie będą wolniejsze od tylnych .

  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fendt614
      Witam ,szukam pomocy z racji tego że założyłem rozdzielacz nieco do tura stoll robusty F35 podłączyłem go bezpośrednio z pompy  T1 jako szeregowo do podnośnika jako drugiego rozdzielacza a T2 wolny spływ w skrzynia,.Pierwsze podpięci i kombinacje podpięcia tura pod 4 gniazda powinno być złącze Faster, moje pytanie jest takie czy przez źle wpięcie od tura moglem rozerwać pompę A1,A2,B1, B2 , czy po prostu ktoś podkręcił zawór ciśnieniowy na maksa że pompa nie wytrzymała? Jak logiczne i tanio sprawdzić rozdzielacz bez uszkodzenia kolejnej pompy, założyć kolejny zawór ciśnieniowy zabezpieczający odrazu za pompą?


    • Przez grzechu17
      Witam,sprawa wygląda następująco sprężarka chodzi ale nie bije powietrza. Co może być przyczyną?
    • Przez lukaszeekk24
      Witam do czego służą te pokrętła
    • Przez rolnikus21
      Witam, wczoraj zaczęły mi wariować wskaźniki na desce rozdzielczej. Temperatura spadała i podnosiła się, paliwo oraz powietrze spadało do zera.
      A teraz mam jeszcze problem że piszczy pod wskaźnikami na desce rozdzielczej.
      Sprawdzałem alternator, naciągałem pasek, sprawdzałem przewody pod deską i wszystkie wydają się w porządku.
      Czy ktoś wie jak to naprawić?
       
    • Przez Radek221
      Hej. Zetor proxima 7441 zgasł w trakcie jazdy, podczas rozebrania silnika były połamane 2 laski popychaczy reszta wygięta, po wymianie popychaczy i kreceniu kluczem wału zawór blokuje o tłok, rozrząd ustawiony prawidłowo. Wałek rozrzadu jak nowy głowica dwa lata po naprawie co może być przyczyną ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v