Skocz do zawartości

New Holland T6.145 DC - terkotanie/stuki w silniku nowy ciągnik


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć

Posiadam NH T6.145 DC z mają 2021r. Ma 220 mtg. Od 150mtg zauważyłem że dziwnie pracuje silnik tzn. klekocze na wolnych obrotach. Podejrzenie padło na zawory. Serwis przyjechał i wyregulował zawory. Tylko na 3 cyl było poprawne ustawienie ale to nie zniwelowało tego klekotania. Jest trochę ciszej ale jest to dalej słychać. Miał ktoś podobny przypadek? Odgłosy słychać w okolicy wałka rozrządu (w połowie silnika). Dodam że zaczęło być to słychać po wymianie oleju na 100mtg. Możliwe że to wina oleju tzn jest za rzadki? Chodź wlany orginalny przez serwis.  W poniedziałek będzie na serwis w celu diagnozy i naprawy silnika.

Pozdrawiam

Edytowane przez karol2306
Opublikowano

Nie przegap okresu gwarancji. Wszystkie naprawy serwisowe dokumentuj na piśmie. Rejestruj też wszystkie połączenia telefoniczne. Może to być przydatne podczas dochodzenia swoich praw w przyszłości.

Jeśli usterka nie zostanie usunięta w okresie gwarancyjnym, żądaj wymiany silnika, bo te stuki mogą  sugerować poważną wadę silnika i na pewno nie jest tu winny olej silnikowy.

Opublikowano

Współczucie .U znajomego na gwarancji serwisanci z CNH panicznie szukali pojemników  po oleju które wrzucił na śmietnik od razu po wylaniu -czemu ?Okazuje się że serwis kupuje byle co aby tylko w przybliżeniu  pasowały parametry i to w 1000l mauzerach przelewają do markowych opakowań mają zakrętki z plombami  (na aliexpres dostępne w kolorach jak trzeba  za grosze)  i zamiast 9 zł kasują 30 zł .Bo jeżeli stuki  od razu po wymianie to coś może być na rzeczy -cudów nie ma .A czytałem o przypadkach gdzie odmówili naprawy bo stukanie czy podejrzany dźwięk to nie usterka -nie straszę będą problemy

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, Dawid1146 napisał:

A masz przedni wom? Ewentualnie sprawdź czy to nie pasek sprężarki on też dziwnie tyrkocze przy dobijaniu jak się ślizga często w nowych ciągnikach to występuje 

Nie mam przedniego wom. Sprężarka sprawdzona i to nie ona. Niedaleko ma kolega taki sam model i u niego jest wszystko ok

Edytowane przez karol2306
Opublikowano (edytowane)

U kolegi silnik w okresie gwarancji zaczął mocno pobierać olej. Pobieżne przeglądy nic nie poprawiały. Wówczas  wystosował pismo do centrali serwisu NH. W  odpowiedzi otrzymał zapewnienie, że tak w tych silnikach być musi. Ale nikt kto zna się na rzeczy,  to w to zapewnienie nie uwierzy. Ciągnik był umiarkowanie obciążany, ale pomimo tego pobierał dalej olej. Na miesiąc przed końcem gwarancji, nie oszczędzając już ciągnika, wykonał orkę w ciągu 8 godzin, silnik pobrał prawie 5 litrów oleju. Na drugi dzień odprowadził ciągnik na plac serwisu i spisał odpowiednie notatki i to go uratowało, bo serwis cały czas zwalał winę na niego.

Po rozebraniu przez serwis silnika okazało się, że trzeci i czwarty cylinder ma ślady zatarć, a na czwartym cylindrze praktycznie nie było już pierścieni i były przebarwienia od temperatury. Ewidentnie było widać że nie krążył właściwie tam płyn chłodniczy. Stan jego był zawsze prawidłowy, a czujnik temperatury, który jest z przodu, nie pokazywał przegrzewania się silnika.

Bez zdiagnozowania, co było przyczyną braku obiegu płynu chłodniczego, zaproponowano remont tego silnika, na co  się nie zgodził. Przepychanki trwały co najmniej pół roku. Ostatecznie sam słupek silnika bez osprzętu został wymieniony na nowy. Działo się to kilka lat temu i od tamtej pory  ten ciągnik jest w normalnej eksploatacji i żadnych poważnych awarii silnika nie było.

Edytowane przez wujekk110
Uzupełnienie tekstu
Opublikowano

W latach 90 tych w MF na gwarancji tuleje zaczęły przesuwać się w bloku silnika (są mrożone do montażu otwory pod tuleje w minusie ) po trzeciej wymianie -naprawie ciągnik nie odebrany z serwisu -jeden dzień spóźnienia -przywieźli nowy inny

Opublikowano

Aktualizacja

Odebrałem ciągnik z serwisu. Sprawdzili wszystko co możliwe oprócz rozbierania silnika i nic nie wyszło. Jedyna usterka to  zapchany wydech w stanie krytycznym.

Mam jeździć dalej i czekać czy coś wyjdzie w dalszym użytkowaniu.

Poinformowano mnie również o polityce CNH po okresie gwarancyjnym i możliwości wykupienia przedłużenia gwarancji. 

Co o tym sądzicie?

 

 

Opublikowano

Jak stuka silnik a nie potrafią naprawić - wymiana na nowy jak skrzynia to to samo =nie daj się robić w konia płacisz setki tysięcy żeby się wk***iać  

  • Like 1
Opublikowano

Widać że w NH dalej stosują dawniej wypracowaną metodę, aby przeciągnąć okres gwarancji i nie poczuwać się do winy.

Postępuj tak jak sugeruję  @RU 68, bądź czujny i nie daj się wrobić. Jeśli stuka dalej, odprowadź ciągnik do serwisu. Dzień odstawienia ciągnika żądaj potwierdzenia na piśmie. Gwarancja przedłuża się o okres naprawy w serwisie.

Opublikowano

Mało zawieź ciągnik do serwisu jest zima masz czas jak zadzwonią po odbiór a będzie stukać nie odbieraj i tak do skutku a za drugim razem powiedz że przyjedziesz z telewizją czy wyrażą zgodę ( a nie mogą zabronić i będą robić w spodnie z emocji )

Opublikowano

po 220 mtg zapchany wydech, to niech znajdą przyczynę !

jak ciągle stuka, to na serwis, bo gwarancja się skończy i będziesz musiał po sądach latać

jak nie mogą kolejny raz usunąć usterki, to wymiana ciągnika na nowy, miałem tak z deszczownią, serwis nie mógł naprawić, pojechała do fabryki, wróciła i nadal to samo, wymienili na nową, a że nie produkowali już tego modelu, to dali większą i chcieli dopłaty, nie zgodziłem się na dopłatę (napisałem aby dali o takich samych parametrach jak kupiłem) i została ta większa

Opublikowano

Małe sprostowanie. Serwis powiedział że może rozbierać silnik i weryfikować ale w przypadku gdy nic nie znajdą to złoża i np gdy ulegnie awarii za kilka miesięcy to nie będzie już podlegał gwarancji. A w przypadku gdy nie będzie ruszany "będzie fabryczny" to będzie podlegał na  naprawę pogwarancyjną. Jest też możliwość wykupienia przedłużonej gwarancji

Opublikowano

Żart -mają usunąć usterkę albo wymienić silnik (nie daj się manipulować a czas ucieka na twoją niekorzyść )Jak ci wyjdzie bokiem korbowód i zapłacisz kilkadziesiąt tyś albo kupisz nowy silnik to będzie płacz .Zaproponuj żeby na piśmie przedłużyli gwarancję na silnik aż się rozsypie albo aż naprawią .Zapłać kilka stów zamów rzeczoznawcę aby na piśmie mieć podkładkę że twoje roszczenie jest zasadne 

Opublikowano

To nie tylko żart.. Trudno nazwać to traktowanie przez urzędasów New Holland za coś normalnego, to jest po prostu cwaniactwo i uważanie siebie za Dominanta a Ciebie za nic nie znaczącego klienta.

W wypadku kolegi, którego przypadek opisałem powyżej, ciągnik odstawiony został tuż przed końcem gwarancji do serwisu (dealer do końca wmawiał winę użytkownikowi), dopiero nieugięta postawa kolegi zmusiła do rozebrania silnika. Zniszczenia były widoczne na elementach; tłoki, tuleje, głowica. Ponieważ na wale korbowym i panewkach nie było widać śladów zużycia (ciągnik był nowy z małym przebiegiem), zaproponowano mu remont. Po zasięgnięciu porad mechaników, postawił się i zażądał wymiany silnika. Ponieważ niezależny ekspert stwierdził że te zatarcia i przebarwienia wynikają ze złego obiegu płynu chłodniczego, co może mieć związek z niewłaściwym przekrojem kanałów wodnych w odlewie - korpusie silnika. Jest to trudne do zdiagnozowania i raczej nienaprawialne.

Powiem szczerze nie było to łatwe, przekonać znawców New hollanda do tego, dopiero dalsze pisma z uzasadnieniem swojej decyzji wywarły pressje i dokonano wymiany silnika bez osprzętu. Osprzęt przełożono ze starego silnika.Tak jak zaznaczyłem, ciągnik pracuje ponad 10 lat bez zarzutów.

Dla dilera i świadczonego przez niego serwisu decyzja o wymianie silnika skończyło się  źle. Centrala New hollanda obciążyła ten serwis za ten silnik, a że taką decyzję podjął, bo chciał być dobry dla klienta, centrala zerwała z nim współpracę. Już od kilku lat ten diler nie funkcjonuje na rynku.

Ten przykład pokazuje kto rządzi - fachowcy zza biurka w centrali - dileler nie ma nic do powiedzenia i w przypadku podjęcia decyzji która generuje jakieś duże dodatkowe koszty zostaje mocno skarcony. A jeśli chce dalej współpracować musi się odwoływać do takich sztuczek.

Wspomnę jeszcze że kolega dzwonił i rozmawiał z jakimś wysoko postawionym urzędasem w centrali, usłyszał  to, że nowy silnik pobiera duże ilości oleju i to jest rzecz normalna, tak musi być. Wszystko było mówione po to, aby przeciągnąć okres gwarancji.

Podczas tych przepychanek zbieraj jak najwięcej dokumentów na piśmie, oraz rejestruj wszystkie rozmowy telefoniczne w tej sprawie. I nie pozwól na to że jak rozbiorą silnik,( choć nie znajdą przyczyny stukania), to Ci nie przedłużą gwarancji. To tak nie funkcjonuje. Przed rozbiórką miej  zapewnienie o przedłużenie gwarancji na piśmie. Jeśli nie, pozostaje tylko droga prawna.

Opublikowano

Co mogę podpowiedzieć to zapłacić kilka zł niech prawnik wyśle wezwanie przedsądowe  do usunięcia usterki pod rygorem skierowania na drogę prawną (na jego firmowym papierze i pieczątkami .Mój syn by ći to napisał ale ma takie obłożenie że łeb mu pęka .Ale pismo takie zwykle działa 

  • Like 1
Opublikowano

Ten dźwięk może pochodzić z układu przeniesienia napędu silnika ma skrzynię biegów, jest on słyszalny jako taki dźwięczny miękki odgłos, nie jest to taki twardy donośny. Czy jest taki czy taki, to jest i należy go zdiagnozować skąd pochodzi i co jest przyczyną, aby nie doszło do poważniejszej awarii.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Czekaj_0
      Witam mam problem z ciagnikiem nh t6050 a mianowicie mam biegi polowe wbita chce ruszyc ciagnie przez 10cm i wyswietla N na ekranie i wbija na luz czasami biegi zalapia i jest mormlanie podkresle ze przy szosowych nie ma tego problemu wie ktos czemu tak sie moze dziac?
    • Przez pio46
      Witam T 6050 przestał pokazywać prędkość jazdy , wyświetla się 0,00. Jaka może być przyczyna , gdzie szukać czujnika prędkości?
    • Przez Czekaj0
      Od jakiegoś czasu w moim new holland t6050 slychać dziwne stukanie w okolicach prawego boku silnika, podczas pracy na wolnych obrotach tego nie ma albo jest tak cicho że tego nie słychać podczas wkrecania się na obroty bez obciążenia słychać lecz gdy obroty przestaną rosnąć tylko będą np na najwyższych to z powrotem tego nie słychać, przy obciążeniu np pod górkę słychać to cały czas, turbina nowa zawory wyregulowane prosiłbym o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny 
    • Przez Patrykxd
      Witam powie mi ktoś jak spuścić płyn chłodniczy ww wymienionym modelu? Jest jakiś korek spustowy czy trzeba wąż odkręcić? I jaki płyn najlepiej zalać?
    • Przez niesmialy83
      Wie ktoś jak ustawić godzinę w formacie 24 godzinnym ? Mój ciągnik, to New Holland ts115a . Normalnie godzinę można ustawić , ale tylko w formacie 12 godzinnym . Na przekręconym kluczyku na zapłon, przytrzymuje przycisk "h"- lewy z prawej strony i ustawiam godzinę, ale tylko do 12 godz. 

       
      Czy muszę kliknąć jakiś dodatkowy przycisk? 


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v