Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 godziny temu, kibix napisał(a):

Mam "duża" pumę 4000 godzin. Usterki wtrysk do wymiany( takie wtryski idą do busów więc normalnie w motoryzacyjnym kupisz za 1/3 ceny serwisu) , przełącznik od elektrozaworu. Ciągnik jest używany do pługa,bezorkowca i rozrzutnika. Przy kupnie sugerowałem się głównie cena/wygoda/odległością mod serwisu. Paproki z serwisu pokazały że nic nie umieją i tego kryterium już bym pod uwage nie brał. Kultura pracy skrzyni jest gorsza jak np w MF. Za to ma bardzo dobre opinie za niezawodność. Ogólnie ciągnik toporny ale kupiłbym bez zastanowienia jeszcze raz. 

Bardzo dziękuję za odpowiedź, naprawdę podajesz ciekawe informacje.

A napisz jeszcze co wpisujesz w wyszukiwarkę aby znaleźć te pasujące od ciężarówek wtryskiwacze

Opublikowano

Numery z wtryskiwacza podałem w intercarsie. Co ciekawe u konkurencji nic im nie wyskoczyło. Teraz wiem że wystarczy z tabliczki znamionowej model silnika podać i tak jest łatwiej znaleźć. To jest przewaga ciągników które mają "uniwersalne" silniki że części i cały osprzęt silnika znajdziesz w motoryzacyjnym i w 90% taniej niż w serwisie u dilera ciągnika. 

Opublikowano
21 godzin temu, proxima95 napisał(a):

Silniki te same ale ich zestrojenie inne. W Claasie moment jest praktycznie od początku wysoki. Tak nawet podają w testach porównawczych. 

Suma sumarum wyszło 435tys. Z ładowaczem, przednim TUZ i WOM i nieco na wyższym standardzie.
Za Vestruma mi powiedział podobną cenę ale ładowacz był ten nieco "słabszy", z poziomowaniem mechanicznym.
Niestety te Ariony (jak i MF) nie mają niezależnych hamulców na przednie koła, a bardzo mi na tym zależało, jednak dałem się przekonać, że sprzęgło tarczowe mokre odłącza napęd od razu po odpuszczeniu pedału hamulca, a nie jak sprzęgło kłowe w moim NH TD5 (pożal się Boże nad tym ciągnikiem).
Grupa CNH ma te niezależne hamulce jak i hamulec górski w opcji. 
Wszystko mający jest też DeutsFahr , ale ma także najmniejszą pojemność silnika, co go skreśla. 

Ładowacz oryginalny? Elektrozawory?

Opublikowano
5 godzin temu, kibix napisał(a):

Numery z wtryskiwacza podałem w intercarsie. Co ciekawe u konkurencji nic im nie wyskoczyło. Teraz wiem że wystarczy z tabliczki znamionowej model silnika podać i tak jest łatwiej znaleźć. To jest przewaga ciągników które mają "uniwersalne" silniki że części i cały osprzęt silnika znajdziesz w motoryzacyjnym i w 90% taniej niż w serwisie u dilera ciągnika. 

A co masz w Casie na wyposażeniu, czy brałeś full opcję? czy ewentualnie czegoś nie wziąłeś a dziś uważasz że mogło by się przydać?

Najbardziej chyba przydatne tak według mnie to mięka ośka, tablet, zawory elektrohydrauliczne  z tyłu i w miarę szerokie opony. Bez reszty pewnie idzie przeżyć.

Opublikowano

Ciekawe jak się sprawuje DEUTZ-FAHR 6115C - teraz jest na fajnej promocji ( niby 302 000 netto ) (wygląda fajnie) tylko silnik 3,8l a nie 4,5 jak w case, nh, steyr czy claas.

Opublikowano
23 godziny temu, krzychu121 napisał(a):

Dawno kupiłeś? Na jakiej skrzyni ten Claas ? 
W tej cenie to byłby maxxum 

Jeszcze nie kupiłem. Podpisałem umowę z dealerem , ta niezobowiązującą, że jak dostane z ARiMR to zobowiązany będę od niego kupić. Miało to miejsce w sierpniu, więc na styczeń powinien być, ale agencja nic mi nie przysyła, a obecnie miejsce na liście 67.. Dealer ma wtyczkę w krakowskim ARiMR i twierdzi, że na pewno będzie, Pani od rozpatrywania wniosku też tak zapewniała, ale kazała uzbroić się w cierpliwość , a było to około 2 mies temu. 

Gabarytowo już ten Arion jest nieco za duży, więc zanim nowy to bym nim nie wszędzie pojechał balowac :D 

Skrzynia 24x24 z automatem i jakimiś tam tempomatami. 

3 godziny temu, michal_19 napisał(a):

Ładowacz oryginalny? Elektrozawory?

Ładowacz oryginalny FL100 (ten z poziomowaniem hydr, MAch 2 na 3 funkcji , odpinanie i zapinanie narzędzia z kabiny, powrót do pozycji ustalonej,). Elektrozawory 3 z tyłu. 

Opublikowano

Ja zamówiłem 426 netto, 430 arion,fl110c z amortyzacją  wyłączana z kabiny i dekompresja 3 sekcji,hexa z automatyka, pompa 110 , podnośnik 6,25t , panoramic z amortyzacja , klimatronik , najlepsze siedzenie, full led, automatyczne stabilizatory , miękka oś, elektrozawory, opony 600 480 trelleborg.

Opublikowano
Godzinę temu, michal_19 napisał(a):

Ja zamówiłem 426 netto, 430 arion,fl110c z amortyzacją  wyłączana z kabiny i dekompresja 3 sekcji,hexa z automatyka, pompa 110 , podnośnik 6,25t , panoramic z amortyzacja , klimatronik , najlepsze siedzenie, full led, automatyczne stabilizatory , miękka oś, elektrozawory, opony 600 480 trelleborg.

Ta miękka oś na wielowahaczu, nie boisz się, że będzie droga w eksploatacji.

 

Opublikowano
Cytat

Jade drugi rok puma 150 fullpowershift   czyli mala , 1000h wszystkie roboty ziemne + prasa, rozrzutnik ,transport i tak jak kolega mowi do konkurencji ciagnik troche toporny , szczegolnie przednia os  i twarda kabina  troche irytujaca ta obsluga skrzyni w transporcie,  na plus spalnie i uciag jak na 150 jest dobrze , z awarii na 300h zimeryng w przednim moscie na wale  nie dokreconej wycieraczki przedniej itd nie licze do awarii , ocena ogolna 7/10

 

Opublikowano
15 godzin temu, mkowals1 napisał(a):

Ciekawe jak się sprawuje DEUTZ-FAHR 6115C - teraz jest na fajnej promocji ( niby 302 000 netto ) (wygląda fajnie) tylko silnik 3,8l a nie 4,5 jak w case, nh, steyr czy claas.

Troche słabo to wygląda. Ciągnik tej mocy a DMC tylko 7.5 tony

Opublikowano (edytowane)

Czego spodziewać się po tym modelu jak to jest taki na siłę powiększony 5125 produkowany w Niemczech. Przekładnia jest identyczna zatem tylny most także.  Zwiększony rozstaw osi ale dmc bez zmian. Róznica w wyglądzie, w kabinie nowe liczniki. Dostępna opcjonalnie amortyzowana oś oraz kabina. 

Edytowane przez WojtekBuawski
Opublikowano
1 godzinę temu, michal_19 napisał(a):

W jakim wyposażeniu?

Raczej podstawa, to było tylko rozeznanie. Czekam na program (poprawa konkurencyjności) - zobaczymy co z tego wyjdzie.

Opublikowano
10 minut temu, SamaPrawda napisał(a):

W 2022 w ofercie first claas arion 430 kosztował 335netto cena bez negocjacji, podana przez handlowca

w marcu/kwietniu 2022 byl jeszcze do kupienia arion 430 z amorytzacja przedniej osi za 255 netto, a od maja cena 320 i wyzej

Opublikowano
19 godzin temu, mkowals1 napisał(a):

full led

co masz na myśli full led? można dołożyć coś ponad ledy na kabinie u góry 2x2 szt. z tyłu i 2x z przodu? Jak brałem swojego w 2022 r to Ariony serii 400 nie mogły mieć na masce żadnych ledów jak seria 500/600 a chętnie bym podmienił :)

Opublikowano
20 minut temu, Darek8787 napisał(a):

co masz na myśli full led? można dołożyć coś ponad ledy na kabinie u góry 2x2 szt. z tyłu i 2x z przodu? Jak brałem swojego w 2022 r to Ariony serii 400 nie mogły mieć na masce żadnych ledów jak seria 500/600 a chętnie bym podmienił :)

I jak się sprawuje?

Opublikowano
56 minut temu, SamaPrawda napisał(a):

W 2022 w ofercie first claas arion 430 kosztował 335netto cena bez negocjacji, podana przez handlowca

Teraz FIRST Claas arion 430 334 netto 24/24, 110l tłoczkowa,  amortyzacja osi i kabiny, 540/440. A arion 450 343 netto, czyli tylko 9k więcej, a 20km więcej i szersze opony

Opublikowano

mnie za to najbardziej interesowałby 440 ale jego nie ma w tym First Claas niestety. To za tą 450 dobra cena chyba. Ja we wniosku mam maks 125 koni i niby ta 450 tyle ma ale maksymalnej 135 a w dowód chyba to wpisują?

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, mkowals1 napisał(a):

I jak się sprawuje?

Mam go od późnej jesieni 2022 więc pracował u mnie 2 pełne sezony 2023 i 2024. Jedyny ciągnik na gospodarstwie. 25 ha więc godzin ma dopiero 700, dotąd jestem zadowolony z mocy, stabilności i udźwigu. Mi wystarcza. Wersja 450 125 KM waży na kołach 600/480 z tuzem itp. równo 6 ton plus pełny bak i obciążnik 800 kg to jest 7 ton wystarczy do wielu maszyn. Dobra amortyzacja osi i kabiny, przestronny, wygodny, bardzo oszczędny ale w lekkich pracach. W cięższych pali dość sporo ale daje radę z pługiem 4x45 obrotowy na glinie 3a/3b oraz bronami ciężkimi 8 ciężkich pól ph 20 (2 rzędy po 4 pola) najwięcej godzin pracuje w ochronie i nawożeniu. 

z minusów: wymiana na gwarancji jakiejś elektroniki od skrzyni, na zakresie A po przerzuceniu rewersu z jazdy naprzód na wsteczny rozłączało na neutral i nie pojechałeś już nigdzie aż minęło kilka minut rozłączenie masy zgubienie błędu i dopiero. Ale naprawione w ciągu jednego dnia.

Brakuje mi też właśnie full led 360 stopni jak w dużych Arionach i Axionach. Z racji innej działalności często pracuję wieczorami i nocą i brakuje widoczności na boki a to potrzebne nieraz. 

Podsumowując jestem na tak, kupiłbym ponownie.

27 minut temu, mx_racer napisał(a):

Ja we wniosku mam maks 125 koni i niby ta 450 tyle ma ale maksymalnej 135 a w dowód chyba to wpisują?

Arion 450 ma w dowodzie 101 kw czyli 137,36 KM tak wynika z homologacji. Miałem wniosek do 130 KM i oświadczenie o mocy nominalnej 125 KM przeszło w ARiMR w Olsztynie bez problemu.

Edytowane przez Darek8787
  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v