Skocz do zawartości

Świeca płomieniowa, jak założyć?


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam chciałbym założyć świece płomieniową w steyer 8080 tylko nie wiem w którym miejscu, zakładam ponieważ ciągnik w zminie na mrozie nie chce palić, jak to założyć i jaka świeca płomieniowa najlepiej

Opublikowano (edytowane)

Taką sobie kup 

https://allegro.pl/oferta/swieca-plomieniowa-zetor-mf-jcb-perkins-iskra-10237406383

 

, w poziomie mam w dwóch silnikach oryginalnie w jednym chyba od nowości , a w drugim nie działała to kupiłem jakąś tam to się przepaliła, teraz mam iskrę to działa już trochę , 

Najszybciej zasilanie oddzielne wstawić gdzieś wyżej by zlatywało paliwo zbiorniczek hamulcowy od 360 ( w jednym tak robiłem bo z instalacji jak było to paliwo się cofało z pompy ) W drugim oryginał gdzieś w układ wpięty i działa .

 

NAjgorzej jak nie masz dziury w kolektorze trzeba wiercić ale jak odkręcisz , no i jakaś tuleja z gwintem . co to za silnik ? Może pompa niedomaga czy wtryski , teraz nie daje rady odpalać ?

Edytowane przez sebe1033
Opublikowano (edytowane)

A tam nie ma świec żarorowych podgrzewajacych powietrze w kolektorze ssącym?

W dłuższym o 2 cylindry bliźniaczym silniku z 8100 są.

Może nie działają, albo nie mają czasu aby ogrzać powietrze?

 

Jeśli nie, to może jest pod nie miejsce i zaślepki?

Edytowane przez Alchemik
Opublikowano

Daj se spokój z tymi świecami. Bo płomieniówka to i tak nie to co świeca żarowa w komorze spalania. Jej skuteczność jest grosza. A jak silnik słabszy bardziej zużyty to ci rozruchu jakoś super nie ułatwi. Zrób sobie w kolektorze ssącym miejsce na aplikacje samo startu. Jakąś śrubkę którą łatwo wykręcasz wtryskujesz samo start i odpalasz. Jeśli ciągnika używasz zimą okazjonalnie to taki patent śmiało wystarczy. Bo płomieniówka jeśli silnik nie jest w dobrej kondycji nie wiele zmieni. Jeśli piszesz, że jak jest poniżej zera to ciężko pali lub wcale to mu chyba remont bardziej może być potrzebny niż płomieniówka.

Oczywiście zakładam, że tam świec płomieniowych czy żarowych nie ma.

Opublikowano

Remont był robiony dwa lata temu, przed remontem palił bez problemu a po remoncie już tak jak ja piszę u góry

1 godzinę temu, Alchemik napisał:

A tam nie ma świec żarorowych podgrzewajacych powietrze w kolektorze ssącym?

W dłuższym o 2 cylindry bliźniaczym silniku z 8100 są.

Może nie działają, albo nie mają czasu aby ogrzać powietrze?

 

Jeśli nie, to może jest pod nie miejsce i zaślepki?

Są żarowe rok temu nowe i nic nie pomagają 

Opublikowano

Ja też odradzam samostart.  Już lepiej na tym plaku. Przynajmniej nie ma takiego uderzenia. 

Paliłem kilka razy na samostarcie i skończyło się peknietym tłokiem między pierścieniami. Chociaż może powód był inny. Nie wiem 

 

Grzałka ogrzewajaca płyn to chyba najlepsze rozwiązanie. Z tym ze chyba potrzeba trochę czasu, zanim się odpali. 

Opublikowano
1 godzinę temu, Farmerek1234 napisał:

Remont był robiony dwa lata temu, przed remontem palił bez problemu a po remoncie już tak jak ja piszę u góry

Są żarowe rok temu nowe i nic nie pomagają 

Czyli świeca płomieniowa nie potrzebna a raczej dobry fachowiec. On ma zamiast pompy wtryskowej pompy monoblokowe pld? Odkręcałeś i wyjmowałeś je przy okazji remontu? Jeśli tak to potrzebny dobry szpec do regulacji. Jeśli remont zrobiony to po regulacji tego będzie palił jak dawniej.

23 minuty temu, plati napisał:

Ja też odradzam samostart.  Już lepiej na tym plaku. Przynajmniej nie ma takiego uderzenia. 

Paliłem kilka razy na samostarcie i skończyło się peknietym tłokiem między pierścieniami. Chociaż może powód był inny. Nie wiem 

Grzałka ogrzewajaca płyn to chyba najlepsze rozwiązanie. Z tym ze chyba potrzeba trochę czasu, zanim się odpali. 

Może być i plak byle by z głową. Grzałka to też nie głupi patent tym bardziej, że ten silnik coś po remoncie gorzej zaczął palić. Dlatego płomieniówka nie wiele mu da.

Opublikowano (edytowane)

Pompa tam siedzi raczej bosch VA 4/10 H 1200 a  jak młodszy to  VE 4/11 F 1100 R

To  nie deutz :)

Pewnie trzeba ustawić kąt wtrysku itp.

Długo świece kolega grzeje przed rozruchem? 

W instrukcji 8100  jest, że poniżej zera grzać  2 minuty.

 

Edytowane przez Alchemik
Opublikowano
2 godziny temu, Alchemik napisał:

Pompa tam siedzi raczej bosch VA 4/10 H 1200 a  jak młodszy to  VE 4/11 F 1100 R

To  nie deutz :)

Pewnie trzeba ustawić kąt wtrysku itp.

Długo świece kolega grzeje przed rozruchem? 

W instrukcji 8100  jest, że poniżej zera grzać  2 minuty.

 

Jak grzałem gdzieś 4 min to mało co pomogło, prąd na świece dochodzi a świece rok temu wymienione

Opublikowano
23 minuty temu, Farmerek1234 napisał:

Jak grzałem gdzieś 4 min to mało co pomogło, prąd na świece dochodzi a świece rok temu wymienione

Jeśli przed remontem palił lepiej, to chyba trzeba iść w tym kierunku. 

Rozrusznik oczywiscie kręci dobrze itp? 

Przy remoncie dużo robiono? 

Kąt wtrysku był ustawiany?

Tam jest pompa VA, czy VE?

Wtryskiwacze sprawdzano itp?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Steyr4085
      Witam. Mam problem z Steyr 4085 Kompact 3.4 FTP rok 2018, 170mth..
      Pojawia mi się błąd 3141, i traci moc, wymienione filtry, regulator ciśnienia paliwa na pompie wysokiego cisnienia..
      Błąd pojawia się dopiero po 1ha pracy, po zgaszeniu i ponownemu odpaleniu pracuje dobrze przez ok 10min
      Serwis, obstawiał na ten regulator a jednak się mylił... Pomóżcie
    • Przez Didi
      Czy podrzuci ktoś jak skasować migający klucz po serwisie olejowym w Steyr9095MT?Tam jest jakaś kombinacja przycisków,ale.na chybił trafił to nie znajdę 😅
    • Przez Patryk7206
      Cześć, mam w kupnie ciągnik Steyr 8140 a mianowicie ciągnik nierówno pracuje na zimnym silniku tzn wyrzuca dym niżej i wyżej, tak jakby nie podawał na jeden tłok. Czy może końcówki wtryskowe do wymiany? Na ciepłym silniku jest dobrze. Dodam że podczas dodawania gazu dymi na lekko szaro. Drugim tematem są ceny części i ich dostępność, jak z tym jest? Dużo droższe niż np od Fendta 612 bądź Renault 133.54 czy może tańsze? Facet ceni 48000zł, cena wydaje mi się że niska jak na ciągnik 120 koni w tych czasach. Ile trzeba dać za takiego w fajnym stanie za normalne pieniądze? Z góry dzięki za odpowiedzi.


    • Przez damianraki3
      Witam, poszukuję sterownika podnośnika albo numeru chociaż sterownika do ciągnika Steyr 9190 1995r. Ktoś zdemontował i nie widomo co tam siedziało a nie ma pewności czy z mf podejdzie. Na zdjęciu panel.

    • Przez ObolKuba253
      Witam w steyr terrus 270 wyskakuje błąd 3811 wiem znaczy ale nwm co to za czujnik i gdzie go znalesc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v