Skocz do zawartości

Zetor 7745 turbo ciężki rozruch


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Nawet po remontach , potrafia byc jaja z kompresja ,

nie mam pod reką serwisówki , jaka tam powinna byc grubośc uszczelki , silniki z turbo są przeważnie lekko odpręzone , mają tez inne koncówki wtryskiwaczy .

 

Opublikowano

 na pewno winny jest walek rozrzadu 🤣😂

na tym zakoncze porade-sa lepsiejsi ode mnie fachowcy,az dziw ze jeszcze tu sie nie pojawili, chyba temu ze temat nie umieszczony tam gdzie powinien- do trzech razy sztuka.

 

najpierw ustaw pompe na fabrycznych ustawieniach sprzegielka i troche nia pokrec-do silnik i od silnika przestawiaj delikatnie. masz jeszce slady na korpusie po fabrycznym ustawieniu-malowaniu- od tego miejsca zacznij.jesli to nie pomoze to wytnij jeden zabek na sprzegielku i tak ustawiaj, gdy nie pomoze to wytnij w druga strone i probuj.

delikatnie minimetr po minimetrze przestawiaj, musi byc drugi do pomocy do palenia i przegazowki.

a paliwo jakie masz -letni biodisel ?? jest tak to on moze byc przyczyna kopcenia

 

glowice wymien w ostatniej kolejnosci

 

Opublikowano

mam ten ciągnik od 3 lat i nigdy nie pompowalem przed odpalaniem a jedynie jak było -15 -20 podłączałem grzalke i nie było bata by nie odpalił, już chyba pisałem ale powtórzę: przy max przyśpieszonej pompie jest jakieś 18 stopni, po zeszlifowaniu ząbka by przyspieszyć wychodziło ok 30 stopni to wsadziłem sprzegielko z c360 i zeszlifowany ząbek tak samo dla przyspieszenia a pompa max opuzniona na fasolkach wtrysk wyskoczył na 22 stopnie ale wtedy wgl nie odpalił a jak sprawdziłem teraz bez głowic to te 22 stopnie jest 9-10 mm przed gmp więc zostawiłem na starym sprzegielku i 5mm przed gmp, glowice wsadze nowe bo mają pęknięcia jedna mozliwe ze powierzchowne a dwie dość konkretne ze nawet troche ubytku jest i wiedząc o tym przy każdej cięższej robocie będę myślał czy nie pierdykna do końca to dla świętego spokoju wymienie. Jeśli ma ktoś instrukcje napraw i pisze w niej o rozrządzie dokładniej kiedy mają sie otwierać i zamykać zawory zdjęcie mile widziane, jesli zdążę jutro to przepale go bez kolektorów widzieć co bedzie


paliwo zimowe specjalnie zalany diesel miles plus zimowy i bez różnicy

Opublikowano (edytowane)

Ja dalej  pozostanę przy swoim , ogladając filmy które podałes to tak jak by brakowało mu kompresji , paliwo dostaje a kłęby białego dymu świadcza o  tym że dochodzi do spalania nie całkowitego , we wzgledu na zbyt mała temperaturę powietrza do samozapłonu , objaw ten ustępuje kiedy jest ciepło na zewnątrz

Przy problemach z paleniem kiedy zimno , pomiar  kompresji to podstawa w PL-CZ konstrukcjach , to jest podstawowe badanie .

ludzie , wymianiaja , pompy , wtryski . a okazuje sie że nawet nowa pompa i wtryski i precyzyjny kat , kiedy jest zimno nic nie pomoga 

Dopiero kiedy jest sie pewnym kompresji to dalej sie kopie za przyczyna 

Edytowane przez V12
Opublikowano

jesli planowales glowice i robiles probe szczelnosci -to po wuja je bedziesz wymienial ?? myslisz ze indyjska bedzie lepsza ??

gdyby zawory otwieraly sie nie wtedy gdy trzeba to szybko bys sie o tym przekonal. luz masz dobrze ustawiony ?

to jest prosty ciagnik- jesli wszystko jest dobrze poskladany to powinien grac od pierwszego strzalu-mozliwosci regulacji nie jest wiele. pompe wtryskowa sprawdzales w jakim zakladzie ?? razem z wtryskami ? poczatek wtrysku ustawiales kapilara.

 znalazlem podobny temat

 

 

Opublikowano
3 godziny temu, Marcin7745T napisał:

mam ten ciągnik od 3 lat i nigdy nie pompowalem przed odpalaniem a jedynie jak było -15 -20 podłączałem grzalke i nie było bata by nie odpalił, już chyba pisałem ale powtórzę: przy max przyśpieszonej pompie jest jakieś 18 stopni, po zeszlifowaniu ząbka by przyspieszyć wychodziło ok 30 stopni to wsadziłem sprzegielko z c360 i zeszlifowany ząbek tak samo dla przyspieszenia a pompa max opuzniona na fasolkach wtrysk wyskoczył na 22 stopnie ale wtedy wgl nie odpalił a jak sprawdziłem teraz bez głowic to te 22 stopnie jest 9-10 mm przed gmp więc zostawiłem na starym sprzegielku i 5mm przed gmp, glowice wsadze nowe bo mają pęknięcia jedna mozliwe ze powierzchowne a dwie dość konkretne ze nawet troche ubytku jest i wiedząc o tym przy każdej cięższej robocie będę myślał czy nie pierdykna do końca to dla świętego spokoju wymienie. Jeśli ma ktoś instrukcje napraw i pisze w niej o rozrządzie dokładniej kiedy mają sie otwierać i zamykać zawory zdjęcie mile widziane, jesli zdążę jutro to przepale go bez kolektorów widzieć co bedzie

 

paliwo zimowe specjalnie zalany diesel miles plus zimowy i bez różnicy

Znalazłem takie dane :

Otwarcie zaworu ssącego - 6 stopni przed górnym martwym położeniem (GMP)

Zamknięcie zaworu ssącego - 44 stopnie po dolnym martwym położeniu (DMP)

Otwarcie zaworu wydechowego - 40 stopni przed dolnym martwym położeniem (DMP)

Otwarcie zaworu ssącego - 10 stopni po górnym martwym położeniu (GMP)

Przy ustawianiu kąta wtrysku na ile miałeś ustawioną dźwignię gazu na pompie?

Opublikowano

źle były tylko uszczelki pod głowicą, odwrotnie założone, zakład co sprawdzał glowice nw czy mozna wierzyć bo gniazda ciekły na zewnątrz na 1i3 wychodził płyn a im tylko na 3, nw jak sprawdzali szczelność na kompresje, w mojej okolicy nie ma fachowców w najlepszymi opiniami jedni chwalą drudzy nie tak samo mysle jak kolega V12 ze gdzies spierdziela ciśnienie bo przecież jakby wracało paliwo to by nie dawał takiej kupy dymu bo z samego powietrza jej nie zrobi


dzieki jaco512 i yaro_1 gaz miałem 1/4 max 1/3 dawki maksymalnej jak patrzyłem na listwe w pompie to jakis 1mm od krawędzi pompy

Opublikowano

Też szkoda ze nie zrobiłes pomiaru kompresji , przez zdjeciem głowic 

Opublikowano

właśnie chciałem zrobić pomiar ale nie miałem swojego miernika to wziąłem od znajomego ale był wadliwy nieszczelny a później wsadziłem wtryski bo miałem jechać do niego do ogrzewanego garażu zdjąć głowice do wymiany gniazda a zrobiło sie kilka dni cieplej to se mysle nie przepalam go zdejme u siebie bo przypuszczałem ze gniazda puszczają płyn na tłoki i dlatego tak pali a jednak tloki suche i zauważyłem te pęknięcia w głowicach a teraz kupiłem swój miernik, jak przywioze stare głowice to zrobie płatnie z wtyczką do kompresora i skrece na otworze wydechowym i sprawdzić co z tymi pęknięciami a wcześniej wystawie je na mróz albo wsadze do chłodni

Opublikowano (edytowane)

A co do testera kompresji , to zakładam że masz kompresor , jesli wskaźnik cisnienia na nim jest wiarygodny 

napompuj ile sie da butle 8-10 Bar i podłacz jakos pod tester kompresji , da to obraz jego dokładności ,

czasami 2 bary poniżej dolnej granicy kompresji to juz za mało , dlatego trzeba mieć w miare pewny przyrząd 

Edytowane przez V12
Opublikowano

Początek wtrysku powinien być ustawiony  6,5 do 6,8mm przed GMP, akurat mam 7211na warsztacie (zdjęte głowice)  i zmierzyłem. tylko trzeba mierzyć przed włączeniem dawki rozruchowej ( nie cały gaz jak wyżej pisali) bo się opóźnia zapłon. Najlepiej wykręcić korek od listwy (na szczycie pompy przy sprężarce) i patrzeć żeby się nie wysunęła po za korpus pompy i oczywiście użyć kapilary.

Opublikowano

rozumiem tylko bardziej chodzi o to ze zwiększa on komore spalania, pasowałoby zrobić taki jak na YT chyba radas ma ze ze starego wtryskiwacza i w miejsce rozpylacza zaworek dać ale licze że jak ma być prawidłowo 30 bar to jak mi pokaże z 27 to be git

Opublikowano (edytowane)

To juź zobacz , w serwisówce ile ma być dla wersji z turbo , 

Tym zwiekszeniem komory tak bardzo bym sie nie przejmowal 

 

Edytowane przez V12
Opublikowano
jedna głowica poszla nowa, zmierzyłem kompresje to na wszystkich prawie rowne tylko na trzecim 3 bary mniejsze i dziwnie słychać jakby gdzies przebijało, przy wtrysku 5mm nie bardzo chciał odpalić troche opoznilem i z każdej głowicy na siwo dymił
Opublikowano
25 minut temu, Marcin7745T napisał:

jedna głowica poszla nowa, zmierzyłem kompresje to na wszystkich prawie rowne tylko na trzecim 3 bary mniejsze i dziwnie słychać jakby gdzies przebijało, przy wtrysku 5mm nie bardzo chciał odpalić troche opoznilem i z każdej głowicy na siwo dymił

Się okaże tak jak mówiłem, żę pompa wtryskowa słaba.
To jakie ciśnienie Ci wskazało?

3 bary mniej to byłoby sporo. Tam gdzie było 3 bary mniej nie uciekało Ci czasem zegarem w miejscu wtryskiwacza?

 

 

Opublikowano
1 godzinę temu, Marcin7745T napisał:

jedna głowica poszla nowa, zmierzyłem kompresje to na wszystkich prawie rowne tylko na trzecim 3 bary mniejsze i dziwnie słychać jakby gdzies przebijało, przy wtrysku 5mm nie bardzo chciał odpalić troche opoznilem i z każdej głowicy na siwo dymił

Ile  bar pokazało' ??

Opublikowano

na 1,2,4 22 bary a trzeci 19 ale jak pisalem miernik zaniża bo zaworek zwrotny jest przy zegarze, paliłem przy ok -10 także może być to normalne, sprawdzałem po kolei 1,2,3,4 i znów 3 i było to samo, dobiłem gniazdo wtrysku to szybciej cisnienie podnosiło ale i tak mniej jest, założyłem kolektory jutro grzałkę podłącze i bede widział co sie dzieje ale zauważyłem przy kręceniu wałem że jest lepsza kompresja i nie syczy jakby gdzies uciekało jak to było wcześniej

Opublikowano

odpalanie bez potrzeby przy takiej temperaturze-to nie jest dobry pomysl-trzeba bylo najpierw grzalke zalozyc i podgrzac 

gdyby spod wtrysku uciekalo to by widac bylo-tym bardziej na mrozie.

syczenie to objaw zle ustawionych zaworow.

ty masz w ogole jakies wieksze pojecie o mechanice ?? bo cos mi sie zdaje ze porozkrecasz ten ciagnik na czesci a nic to nie da.

tu potrzeba troche cierpliwosci-przestawiac pompe do skutku

gdyby nie swieta to bym napisal w swoim stylu-jesli ktos nie umie umiescic tematu w odpowiednim forum to raczej za naprawe nie powinien sie brac 😎

Opublikowano (edytowane)

Jacus, święta są a Ty takie paszkwile piszesz- niech chłopak robi i się uczy. Ile to trzeba żeczy napsuć żeby zacząć naprawiać😉 (wiem po sobie). Forum jest od tego żeby się pytać i się uczyć - jak ktoś lubi grzebać w swoim sprzęcie to niech grzebie i chwała mu za to. Wesołych świąt dla wszystkich 😀

Edytowane przez karbex
Opublikowano

zawory dobrze ustawiane, z pod jakiego wtrysku? dobiłem gniazdo bo były zmieniane i mozliwe ze nie siadło dobrze, ile tej pompy będziesz przestawiał jak pali najlepiej tuż przed gmp a reguluje też przy odpalonym i słucham jak reaguje na gaz, chciałbym cie widzieć w akcji jak robisz a nie tylko pisać, jest tu jeden taki co na wszystkim sie zna i każdego by uczył a jak słyszysz co gada to brak słów, nie siedze na AF dniami i nocami mam konto od nie dawna to skąd mam wiedzieć że jest specjalna grupa dla każdego

Opublikowano (edytowane)

Uważasz ze brak zaworka i zegar przeklamuja przynajmniej 5 barów . ??

Ja nie chce nic sugerowac ale te wyniki co podles sa bardzo kiepskie . wrecz dla diesla bardzo male 

Edytowane przez V12

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fendt614
      Witam ,szukam pomocy z racji tego że założyłem rozdzielacz nieco do tura stoll robusty F35 podłączyłem go bezpośrednio z pompy  T1 jako szeregowo do podnośnika jako drugiego rozdzielacza a T2 wolny spływ w skrzynia,.Pierwsze podpięci i kombinacje podpięcia tura pod 4 gniazda powinno być złącze Faster, moje pytanie jest takie czy przez źle wpięcie od tura moglem rozerwać pompę A1,A2,B1, B2 , czy po prostu ktoś podkręcił zawór ciśnieniowy na maksa że pompa nie wytrzymała? Jak logiczne i tanio sprawdzić rozdzielacz bez uszkodzenia kolejnej pompy, założyć kolejny zawór ciśnieniowy zabezpieczający odrazu za pompą?


    • Przez grzechu17
      Witam,sprawa wygląda następująco sprężarka chodzi ale nie bije powietrza. Co może być przyczyną?
    • Przez lukaszeekk24
      Witam do czego służą te pokrętła
    • Przez rolnikus21
      Witam, wczoraj zaczęły mi wariować wskaźniki na desce rozdzielczej. Temperatura spadała i podnosiła się, paliwo oraz powietrze spadało do zera.
      A teraz mam jeszcze problem że piszczy pod wskaźnikami na desce rozdzielczej.
      Sprawdzałem alternator, naciągałem pasek, sprawdzałem przewody pod deską i wszystkie wydają się w porządku.
      Czy ktoś wie jak to naprawić?
       
    • Przez Radek221
      Hej. Zetor proxima 7441 zgasł w trakcie jazdy, podczas rozebrania silnika były połamane 2 laski popychaczy reszta wygięta, po wymianie popychaczy i kreceniu kluczem wału zawór blokuje o tłok, rozrząd ustawiony prawidłowo. Wałek rozrzadu jak nowy głowica dwa lata po naprawie co może być przyczyną ?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v