Skocz do zawartości

Co wam się najbardziej podoba w waszych Fergusonach


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

mam 5445 90 km ciągnik ładnie zaczyna pracować jak ma 1400-1500 obrotów wtedy nie ma co na niego nażekać ale poniżej nie jest zbyt elastyczny poprostu od dawien dawna wiadomo że silniki perkinsa muszą pracować na obrotach no i turbina trudno od niej wymagać pełnej mocy przy 1000 obrotach

Opublikowano

Wszyscy co pokupowali zachodnie ciągniki mówią że im mało palą a prawda jest taka że są wydajniejsze i na hektar spalą mniej ale na godzinę to już albo nieznacznie mniej albo zdarzy się że i więcej (cóż komfort musi kosztowac).Nasz na razie sprawuje sie dobrze, ma ok 1000 mth i jak się umiejętnie pracuje mopże spalic niewiele ale bez przesady( 8 litrów to spali jak bym jeżdził po polu z podniesionym pługiem hehe) pzdr :o

Opublikowano

Ja zauważyłem opory, ale tylko jak dźwignia rewersu jest w pozycji neutralnej i jest zgaszony. Jeżeli nie jest na biegu, a rewers jest ustawiony np do przodu to toczy się dość dobrze.

Opublikowano

Dzisiaj myłem swojego MFa na przedniej części maski był mały odprysk lakieru jak wirową dyszą poleciałem to zrobiła się dziura z 5 cm :angry: blacha jak papier ( w 4-ro letnim ciągniku ) , z felg przednich schodzi farba płatami wygląda że były malowane wogóle bez podkładu

Opublikowano

U mnie farba płatami schodziła tylko z zewnętrznej pompy olejowej, ale żeby z maski i felg? Gdzie Twój był składany? Made in France czy GB? :) Może warto pomyśleć o sprzedarzy skoro to taki wadliwy egzemplarz...

 

Śmiem twierdzić że blachy są w ocynku, widziałem takiego z ubytkami w lakierze a blachy nie były pordzewiałe, nawet żadnego nalotu nie było :D

Opublikowano

Na kabinie pisze france ale chyba dla tego ze Agco ma tam siedzibe z mechanikami od korbanka jak gadałem to mówili że w GB ich robili :D

 

W moim napewno blachy nie są cynkowane

 

w lecie będe malował z kól to najbardziej z gwiazdy schodzi z obręczy raczej nie a myjka daje tylko 125 bar

 

 

@brzozak2 w twoim nawet jak farby nie ma to nie pordzewieją

Opublikowano

a ja nie wiem czemu tak narzekacie na te MF mój wujek ma 5465 z dyna-4 biegów jest wystarczajaco moc ma duza i nie ma problemu ruszenia na piachach z 3b na 3d juz był problem (jezdziłem z przyczepa ze zborzem) wiec nie jest zle on jest z 2006 roku awarji jak na razie nie ma ilepiej zeby tak było nic sie nie poci falgi sie nie gna produkowany był w francji wada to i moze to ze zagłosno w kabinie za ta kase troche lepiej powinno byc wyciszone aktualnie ma 640 mth

Opublikowano
no ale porownaj do innyh kabin, moim zdaniem jest to jedna z najcichszych kabin, wiec wybacz ale nie ma na co narzekac

brzozak możesz podac ile db na papierze ma mf oraz axion

 

dziwne claas nowsza konstrukcja,poza tym oni zawsze słynęli z dośc wygodnych kabin

Opublikowano

o jest bardzo wygodna, ale glosna ;)

natomiast poziom halasu w MF jest bardzo dobry (ktory raz to powtarzam), swiadczy o tym rekord pod tym wzgledem dla ktoregos z modeli serii 6000, nie wiem czy aktualny.

wartosci liczbowe postaram sie poszukac, w jednym z komentarzy do mojej fotki dodalem link do filmiku na youtube i tam mozna porownac (mniej wiecej) jak glosno jest w axionie w stosunku do radia i glosu ktorym mowi przez chwile moj tato

EDIT

na stronie MF podaja 70 db, dla serii 6000, wiem ze ktorys model zszedl ponizej, a to juz bardzo dobry wynik

np. JD podaje dla serii 7000 waterloo - 72 db, 6030 - 70,6 db;

claas axion 850 - 74 db;

MF 8240 - 72 db (konedata.net), wiec dla 5465 z 2006 roku z nowsza kabina napewno bedzie mniej wlasnie ok. 70 db, mysle, ze kolega powinien troche c-360 pojezdzic ;)

Opublikowano

czyli naprawdę niedużo te mf-y,

 

jakoś jeszcze nie mogę sobie wyobrazic że tak cicho może byc w ciągniku, tak to jest jak się jeździ Ursusami ;)

 

Dodam że 307 SW ma na 5biegu, prędkośc 130km/h 70db(mierzone Nokia 5140), i jak jadę to jest naprawdę cicho

 

Sorry za OT ;)

Opublikowano
a ja nie wiem czemu tak narzekacie na te MF mój wujek ma 5465 z dyna-4 biegów jest wystarczajaco moc ma duza i nie ma problemu ruszenia na piachach z 3b na 3d juz był problem (jezdziłem z przyczepa ze zborzem) wiec nie jest zle on jest z 2006 roku awarji jak na razie nie ma ilepiej zeby tak było nic sie nie poci falgi sie nie gna produkowany był w francji wada to i moze to ze zagłosno w kabinie za ta kase troche lepiej powinno byc wyciszone aktualnie ma 640 mth

 

Z jakimi maszynami pracuje ??

 

Mój ma tura i od tego popękały koła  ( są zrobione z cienkiej blachy )

 

Zresztą przy turze to cały ciągnik dostaje w kość

 

Odnośnie głośności w kabinie to w JD 6520 premium jest o niebo ciszej

Opublikowano

mierzyłem dB w MF5455 (Nokia 5410i), przy 1500 rpm jest chyba 76dB, a przy max obr 83dB czyli nic nadzwyczajnego a spokojnie to wystarcza do słuchania radia czy rozmawiania przez telefon...mierzyłem też w JD5720 i tam jest 75dB do końca.

Opublikowano
mierzyłem dB w MF5455 (Nokia 5410i), przy 1500 rpm jest chyba 76dB, a przy max obr 83dB czyli nic nadzwyczajnego a spokojnie to wystarcza do słuchania radia czy rozmawiania przez telefon...mierzyłem też w JD5720 i tam jest 75dB do końca.

Znaczy-wcześniej będziesz kupował aparat słuchowy ;) (nic złośliwego)

Opublikowano

no ok ;) na c-360 tez pracowałem ;) wiec wiem jak wyje B) ale ok tema kabin pozostawiam ;) jak dorwe jakis telefon który mierzy poziom hałasu to zmierze :D massey współpracuje z pługiem 4 skobowym obrotowym (jest w galeri) siewnik+brona wirnikowa na gline a na piachy normalny psasa sipma (moze niedługo jakis class lub NH) wujek planuje zmiane :D transport i mały rozrzutnik jak dla niego bo tylko 4,5 tony w planach jest jakiś aggregat podorywkowy

Opublikowano

ja mam 4270. ma on 6 cyl. bez turbo 110kM. składany we Francji. kupywałem go jak miałem nie całe 60 ha. wtedy był i tak duzy. wziąłem do niego Ibisa 3+1 odkładnice XXL, agregat ścierniskowy kos 3m i agregat uprawowo-siewny unia-rolmasz 3m, jeżli chodzi i ten sprzęt to radzi sobie z nim wyśmienicie. spalanie przy orece klaruje sie (w zależności od warunków) na poziomnie 11-13 litrów. mysle że to optymalne spalanie. mam go już 4 rok. w rok po jego zakupie przybyło mi 40ha. rok później jeszcze 60ha. był to duzy skok do przodu. wykonuje on wszystkie cięzkie prace (np.opryski, nawozy-->Zetor 7245). w sezonie robimy z ojcem na dwie zmiany. średnio 22 godziny dziennie. ma już 4200 motogodzin. mogę go nazwac praktycznie bezawaryjnym. oprócz płynów eksplatacyjnych wymieniłem w nim linkę sprzęgła (zurzycie albo była wadliwa) i uchwyt śróby rzymskiej (górnego głównego cięgna) ale to z mojej winy bo go przeciązyłem. czytałem wcześniejsze posty i dowiedziałem się o felgach. u znajomego również popękały. powodem tego było że zaraz po kupnie nie dokręcił szpilek mocujących przez co one dostały luzu i choć póżniej to zrobił to i tak były wychyśtane. maiłem ostatnio na próbie claasa 140 kM. prócz większej kabniny mój massey wydawał mi się bardziej komfortowy. przymierzam się do kombajnu a potem kupna ciągnika o mocy 180-200kM bo znowu powiększy mi się areał i w końcu zajdę tego masejka :D jak na razie to radzi sobie bestia i jeszcze ten rok musi sobie dać rady. wiadomo nie ma rzeczy nie zniszczalnych ale wiele zależy od kierowcy. ja myślę że dbamy o niego z ojcem. zastanawiałem się pomiedzy claasem a masseyem ale chyba jednak wezmę MF ;) pozdro :D :D :D

Opublikowano
mogę go nazwac praktycznie bezawaryjnym. oprócz płynów eksplatacyjnych wymieniłem w nim linkę sprzęgła (zurzycie albo była wadliwa)

Czyli rozumiem że sprzęgło masz w nim jednotarczowe suche? Jaką masz w nim skrzynie? 24/24, 12/12 czy 18/6?

 

Szybko sie rozwijacie ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez qkohe155
      Tak jak w tytule - od zakupu(4 lata) mam problem z odpaleniem gdy jest zimno. Jak jest ciepło to bez żadnego problemu, dlatego w sezonie się tym nie przejmuję, chyba że jakaś zimowa orka się przeciąga. Jesienią jakoś wspomagam się prostownikiem. Jednak jak już te parę razy w roku trzeba go odpalić zimą to robi się wielki problem.
      Niby akumulatory przychodzą na 1 myśl, ale latem nie ma żadnych problemów, w dodatku czasem poczyszczenie niektórych kabli daje mniejszy, lub większy efekt. Tylko, że napięcie zimą potrafi spaść przy kręceniu do okolić 7V. Czy mierząc multimetrem bezpośrednio na biegunach akumulatorów jestem w stanie tym sposobem wykluczyć kable? I teraz nie wiem czy wymieniać od razu dla pewności i akumulatory i wszystkie kable idące do rozrusznika? A dlatego taki wywód na ten temat, ponieważ tam jest takie spaghetti jak na zdjęciu(2 kable na 1 planie to akurat od prostownika).

      2 akumulatory, w dodatku zwróćcie uwagę, że mają odwrotnie bieguny niż wszystkie co mieli w sklepach, 3 osobne plusy i bezpieczniki po drodze. Masa idzie na hebel i rozdziela się na 2, ale dla pewności hebel zdążyłem ominąć.
      Może ktoś mający tą serię wysłać zdjęcie jak to wygląda u niego?
      Najchętniej to bym wpakował 1 duży akumulator tak jak kiedyś zrobiłem w 6180 i by było po problemie, ale w tą skrzynkę się wystarczający raczej nie zmieści.

    • Przez Rolnik8888
      Witam mam problem z podnośnikiem mianowicie świeca się dwie diody jak na zdjęciu podnośnik nie reaguje ani na podnoszenie ani na opuszczanie od czego zacząć ciągnik MF 5455

    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze światłami awaryjnymi w MF255 i kontrolkami. Wymienione włącznik, przerywacz, cała instalacja. Wszystkie styki i masy wyczyszczone, kontrolki i bezpieczniki nowe. Najbardziej irytuje mnie fakt, że przez chwile już wszystko grało. Przykręciłem osłony i znowu jest problem. Kilka razy już wszystko rozbierałem i czyściłem i nadal nie mam rozwiązania.
    • Przez Clark
      Szukam patentu na przełożenie przewodów w błotnikach w MF255. Układam nowa instalację i mam problem z przełożeniem przewodów w tunelach błotników. Ma ktoś jakiś patent? Przepchnięcie raczej w grę nie w chodzi bo skutecznie uniemożliwi to łuk na błotniku i brud w samym tunelu. Myślałem żeby włożyć przewody w peszel i przymocować do błotnika od wewnętrznej strony. Plus tego rozwiązania byłby taki, że będzie łatwy dostęp i brak brudu ale nie wiem sam czy warto odchodzić od oryginału. 
    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze zdjęciem ramion z wielowypustu przekładni. Ściągacz się rozgina, uderzyć się tego nie da, WD, podgrzewanie itp nie działa. Macie jakieś patenty jak to ściągnąć? 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v