Skocz do zawartości

Zetor 5211- ciężko wchodzą biegi.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Co może być przyczyna, że bardzo ciężko wchodzą biegi. Trzeba użyć dużej siły aby włączyć bieg. Objawy są podobne na włączonym, i jak i na zgaszonym ciągniku. Sprzęgło patrzyłem, nie ma możliwości regulacji. Gwint jest wykorzystany już na maxa. Co chcecie wiedzieć, pytajcie.

Pozdrawiam

Opublikowano
31 minut temu, baton386785 napisał:

Witam.

Co może być przyczyna, że bardzo ciężko wchodzą biegi. Trzeba użyć dużej siły aby włączyć bieg. Objawy są podobne na włączonym, i jak i na zgaszonym ciągniku. Sprzęgło patrzyłem, nie ma możliwości regulacji. Gwint jest wykorzystany już na maxa. Co chcecie wiedzieć, pytajcie.

Pozdrawiam

Szybciej biegi lekko wchodziły? Może po prostu zatrzaski dobrze trzymają :)
A co do sprzęgła oczywiście, że dalej można je regulować brak gwintu nic nie znaczy. Sprawdz czy jest ustawione tak jak chce fabryka, luz od łożyska do łopatek, jałowy ruch pedału

Opublikowano
23 minuty temu, Marionos napisał:

Szybciej biegi lekko wchodziły? Może po prostu zatrzaski dobrze trzymają :)
A co do sprzęgła oczywiście, że dalej można je regulować brak gwintu nic nie znaczy. Sprawdz czy jest ustawione tak jak chce fabryka, luz od łożyska do łopatek, jałowy ruch pedału

Mówisz ze mam podkładki podłożyć pod zatrzaski. Żeby mnie trzymały zamki?

Opublikowano
12 minut temu, baton386785 napisał:

Mówisz ze mam podkładki podłożyć pod zatrzaski. Żeby mnie trzymały zamki?

Po prostu zwracam uwagę, że może wszystko jest dobrze i tak ma właśnie być :)
Na próbę możesz na wyłączonym silniku lekko poluzować zabezpieczenia i zobaczysz czy jeśli zmniejszy się nacisk to lżej wchodzą.

 

Opublikowano
5 minut temu, daron64 napisał:

Wykręć bezpieczniki zobacz jak wtedy chodzą. Ale jeśli wszystkie tak samo ciężko, to raczej nie ich wina

Tak tez zrobię, tylko trochę się muszę obrobić z warzywami. Pompki, wysprzeglik, i płyn jest nowy. Nie dawno był rozpołowiany w celu wymiany uszczelnień. Cała komora sprzęgła była w oleju, jak i sprzęgło. Zajrzałem oknem rewizyjnym, i mechanik nic nie odtłuścił.

Opublikowano

Tylko jak odkrecisz to na zgaszonym. Ja mam 7011, wiec bez pompki. U mnie ciężko biegi wchodziły, ale jak się rozgrzał - chyba przez ledwo chodzące łożysko tu zaraz.za silnikiem. Robiliśmy w tym roku drugi raz skrzynie (parę lat temu pierwszy raz i coś poszło nie tak). Parę trybów, synchronizator, tarcze sprzeglowe, wszystkie łożyska, wszystkie uszczelnienia. Narazie chodzi wszystko ok, ale.zauwazylem, że pod obciążeniem dużym 4mi wyskakuje. Muszę zobaczyć na te zatrzaski

Opublikowano

Pod lewarkiem pod tym mieszkiem są takie miseczki z blachy i one trzymają lewarek i raz jak wymieniałem mieszek to te blachy wyczyściłem i posmarowałem smarem i lewarek chodzi lżej bo to jest niby smarowane olejem ale pewnie jak jest niski stan oleju to tam pewnie olej nie dochodzi i słabo to się smaruje     

Opublikowano
1 godzinę temu, przybyslawice5211 napisał:

Pod lewarkiem pod tym mieszkiem są takie miseczki z blachy i one trzymają lewarek i raz jak wymieniałem mieszek to te blachy wyczyściłem i posmarowałem smarem i lewarek chodzi lżej bo to jest niby smarowane olejem ale pewnie jak jest niski stan oleju to tam pewnie olej nie dochodzi i słabo to się smaruje     

A właśnie olej rok temu wymianialem na nowy. Pełno nalałem. Olej wlapem Lotos Agrol Utto (zielony baniak). To bardzo dobry uniwersalny olej. Nie lalem tego 80W, na zimę jest za gesty.

Opublikowano
9 godzin temu, jacus napisał:

nowe zatrzaski nie za bardzo pasuja do starych ciagnikow. chyba musisz dac te podkladki, bo to szybciej i taniej niz zmienic widelki biegow.

Jak się obrobię, to będzie się wszystko patrzeć. A w Zetorze to muszę podłoge zdemontować aby dostać się do zatrzasków. Przy okazji wymieni się oringi w tych dwóch dźwigniach małych. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fendt614
      Witam ,szukam pomocy z racji tego że założyłem rozdzielacz nieco do tura stoll robusty F35 podłączyłem go bezpośrednio z pompy  T1 jako szeregowo do podnośnika jako drugiego rozdzielacza a T2 wolny spływ w skrzynia,.Pierwsze podpięci i kombinacje podpięcia tura pod 4 gniazda powinno być złącze Faster, moje pytanie jest takie czy przez źle wpięcie od tura moglem rozerwać pompę A1,A2,B1, B2 , czy po prostu ktoś podkręcił zawór ciśnieniowy na maksa że pompa nie wytrzymała? Jak logiczne i tanio sprawdzić rozdzielacz bez uszkodzenia kolejnej pompy, założyć kolejny zawór ciśnieniowy zabezpieczający odrazu za pompą?


    • Przez grzechu17
      Witam,sprawa wygląda następująco sprężarka chodzi ale nie bije powietrza. Co może być przyczyną?
    • Przez lukaszeekk24
      Witam do czego służą te pokrętła
    • Przez rolnikus21
      Witam, wczoraj zaczęły mi wariować wskaźniki na desce rozdzielczej. Temperatura spadała i podnosiła się, paliwo oraz powietrze spadało do zera.
      A teraz mam jeszcze problem że piszczy pod wskaźnikami na desce rozdzielczej.
      Sprawdzałem alternator, naciągałem pasek, sprawdzałem przewody pod deską i wszystkie wydają się w porządku.
      Czy ktoś wie jak to naprawić?
       
    • Przez Radek221
      Hej. Zetor proxima 7441 zgasł w trakcie jazdy, podczas rozebrania silnika były połamane 2 laski popychaczy reszta wygięta, po wymianie popychaczy i kreceniu kluczem wału zawór blokuje o tłok, rozrząd ustawiony prawidłowo. Wałek rozrzadu jak nowy głowica dwa lata po naprawie co może być przyczyną ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v