Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
tomaszek83 napisał:

Witam.

Czy przepisy prawne określają na jakim zaczepie  ma być zapinana przyczepa rolnicza ?  Jeśli ciągnik nie ma  zaczepu transportowego czy można zapinać na zaczep polowy?  

masz prawojazdy kategorii T ?

Opublikowano (edytowane)

Kiedyś czytałem w jakiejś książce lub gazecie rolniczej, że przyczepy dwu/trzyosiowe z obrotnicą należy zaczepiać na zaczep transportowy. Zaczep przyczepy po zaczepieniu do ciągnika powinien znajdować się w pozycji poziomej lub z niewielkim wzniosem w kierunku ciągnika. Jak napisał @hubertuss , lepiej rozłożone są siły.

 

10 minut temu, gosciu506 napisał:

masz prawojazdy kategorii T ?

Ja mam, bo mi wpisali T i B+E, kiedy zdałem na C+E. Na kursie nic nie było mówione na temat przyczep z obrotnicą. Egzamin praktyczny był samochodem ciężarowym z przyczepą tandemową a były dwa zestawy, jeden z zaczepem dolnym a drugi z górnym.

Robiąc B+E, od razu wpisują w prawo jazdy kategorię T.

Edytowane przez bergman31
Opublikowano
2 godziny temu, Grzechooo napisał:

A ja mam B+E i mi nie wpisali T.

W którym roku zrobiłeś B+E?

Ja robiłem C+E w 2017, to wpisali T, B+E, C1+E z tą samą datą. Od razu wpisali też B1 z datą od 1999 roku i AM z datą od 2013 roku. 

Opublikowano
10 godzin temu, Lukmtz napisał:

Zaczep transportowy powinien mieć tabliczke i naniej znajduje sie maksymalny obciążenie ile ton można na nim ciągać.

Tony to jedno. Liczą się działające siły. Zaczep przyczepy z obrotnicą zamocowany na belce polowej będzie sprawiał, że przy ciągnięciu przyczepy jej ciężar będzie podrywał tylną oś. To jest fizyka ze szkoły podstawowej. Belka polowa jest niski miejsce mocowania zaczepu/dyszla do przyczepy wyżej. Mamy więc siłę skierowaną ku górze. A to zmniejsza stabilność zestawu.

Zaczepy transportowe mają amortyzację. Inny jest komfort ciągnięcia takiej przyczepy na zaczepie transportowym.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, hubertuss napisał:

Tony to jedno. Liczą się działające siły. Zaczep przyczepy z obrotnicą zamocowany na belce polowej będzie sprawiał, że przy ciągnięciu przyczepy jej ciężar będzie podrywał tylną oś. To jest fizyka ze szkoły podstawowej. Belka polowa jest niski miejsce mocowania zaczepu/dyszla do przyczepy wyżej. Mamy więc siłę skierowaną ku górze. A to zmniejsza stabilność zestawu.

Zaczepy transportowe mają amortyzację. Inny jest komfort ciągnięcia takiej przyczepy na zaczepie transportowym.

Zgadzam się ale wedle przepisów jedna przyczepa nie powinna przekroczy tonazu zaczepu ale jeśli beda juz dwie to w tedy pierwsza powinna jednoośwa lub tandem a druga dwuosiowa z obrotnicą, wtedy pierwsza bedzię dociązać ciagnik. Niektórzy dilerzy przy kupnie przyczep zalecaja pierwszy tandem a druga obrotnica. Podczas kontroli drogowej lub wypadku jadac z dwoma przyczepami i przekroczonym tonażem na zaczepie można miec problem

Edytowane przez Lukmtz
Opublikowano

No oczywiście, że tonażu nie wolno przekraczać. MI chodziło stricte o samo zagadnienie z tematu. Czyli ciągnięcie na dolnym przyczepy z obrotnica nawet gdy nie przekraczamy tonażu to nie wolno tego robić. Chyba, że gdzieś doraźnie po polu kawałek nie za szybko. BO akurat nie ma innego zaczepu a trzeba gdzieś przeciągnąć. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v