Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, w MF 698 4WD, padła pompa wspomagania, pompa złom nie do odratowania.

Pompa ze zbiornikiem mocowana na 3 śruby o numerach na obudowie: 35104 525, według katalogu nr. 1691156M93. Ogólnie obdzwonione mnóstwo sklepów i wszędzie pompy tylko na dwie śruby mocowane i według sprzedawców ta pompa nie będzie pasować, "nie podejdzie". Jak to rzeczywiście wygląda? Myślałem też o założeniu pompy od Ursusa 4512-5314 , parametrami dałaby sobie radę, jest mocowana także na 3 śruby, dołożyłby gdzieś pod maską zbiorniczek z filtrem z jakiegoś dostawczaka, tylko czy rozstaw śrub byłby taki sam? Kombinował już tak ktoś?  Pozdrawiam

 

Edytowane przez Agrorozkminiacz
Opublikowano

Aktualizuje, w razie jakby ktoś miał taki sam problem z pompą na 3 śruby to pompa wspomagania od URSUS 5314 MF4 ma ten sam rozstaw tj. 100x64x64. Z tym że jedną śrubę trzeba założyć dłuższą na przestrzał i nakrętką dokręcić, dorobić tulejkę na kołnierz bo jest mniejszy, podmienić koło zębate (ursus skośne zęby, MF proste, ale wałek tu i tu jest na 15mm więc pasi fajnie) noi oczywiście dorzucamy do kompletu zbiorniczek na olej (najlepiej z filtrem od jakiegoś tira czy dostawczaka) węże, opaski, węże podomierzać pozakuwać i mamy na przyszłość pompę za 6stówek. Jeszcze nie odpalałem ale myślę że powinno działać, wymagane ciśnienie to 100-110bar ta pompa wytwarza roboczego 120 maksymalnego 160. Jedyne obawy to takie że ma trochę mniejszy przepływ oleju i wspomaganie może wolniej chodzić ale to jeszcze o wszystkim poinformuje

Opublikowano

AKTUALIZACJA  :D Akcja z pompą od ursusa się nie nadaje.. Mój błąd, nie wiem jak to się stało, ale sprawdzając kierunek obrotów koła napędzającego pompę z rozrządu coś mi się ubzdurało w bani że ma być pompa lewa, a g*wno prawda bo prawa.. i trzeba było coś wymyślić i tutaj z pomocą wpadł mój tata, najpierw się śmiałem z tego co wymyślił, ale dzisiaj otrzymałem gotową pompę do montażu i musiałem go przeprosić bo wygląda to.. jakby miało działać :D zaraz montuje i się zobaczy. Odrazu mówię że wszystko jest wyosiowane, na kołkach centrujących i wałek napędzający jest podparty dwoma łożyskami po końcach, nie ma lipy, dość solidna konstrukcja :D :D

241637674_1487784648238474_3914271171546776398_n.jpg

241748676_844384496275700_4299275373031959799_n.jpg

241768564_282167340082121_1398254489590992088_n.jpg

241773740_570037961085739_6614937730590401675_n.jpg

241774082_957620437972383_1896775339630163100_n.jpg

241815598_1022767321812314_2669151850530574183_n.jpg

  • Like 1
Opublikowano

ładnie zrobione, tak się zastanawiam mam ursusa 4514, chciałbym mieć niezależną hydraulikę. Pompa tandem kosztuje ponad 3 tysiące, czy można by było do pompy od wspomagania tak jak u ciebie dodać drugą pompę ? zeby wyszła taka pompa tandem

Opublikowano

Przecież oryginalnie pompa hydrauliki zew. ( w zależności od wersji ) była razem z pompą wspomagania napędzana z rozrządu - w zależności od producenta, cena ok 1 tyś zł. Do tego potrzebujesz jeszcze zasilnie z filtracją. Seria 300 MF ma tak w standardzie 

Opublikowano

ale mocowanie jest tam inne, 4514 są trzy dziury, w sklepie mi mówili, że te od serii 300 nie będą pasowały, nikogo tu nie znalazłem żeby taką założył jak kolega mówi

canvas.png

Opublikowano

Tak ja to zrobilem niestety tylko jedną da radę, poza tym tak ogólnie to jeszcze to nie jest do końca dobrze, ta ruska pompa ma za małe obroty trochę i lekko się grzeje ale chodzi wszystko kozak, tylko trzeba dołożyć zawor bezpieczeństwa na 100-110bar między pompa A orbitrolem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v