Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Dnia 6.08.2021 o 13:45, Andrz_ napisał:

Nie ma wpływu

mhm... no ja uważam inaczej może mieć wpływ. Sterowanie hamulcem na przyczepę odbywa się poprzez wciśnięcie hamulca, pompki tłoczą płyn przewodami do hamulcy w kołach, ooooraz do rozdzielacza hamulcy przyczepy. Płyn wciska tłoczek który się przesuwa odkrywając kanał i olej pod ciśnieniem z hydrauliki wędruje dalej na hamulce przyczepy. A więc jeśli w układzie stoi słup powietrza to jest taka możliwość że częściowo ten właśnie tłoczek może pozostawać otwarty i wtedy będzie cały czas częściowo zabierać olej układ hamulcy przyczepy. Często zapowietrzone hamulce są przyczyną grzejących się kół czyli słup powietrza nie pozwala wrócić cylinderkom i szczęki/tarcze/klocki obcierają, więc tak samo słup powietrza może nie dać cofnąć się tłoczkowi w rozdzielaczu i to może mieć wpływ na przepływ olejuitd. Druga sprawa, choć może nie zapowietrzenie ale zacięcie się takowego zaworu(dość częsta usterka) w starszych Massey Fergusonach prowadziło do gotowania się oleju w skrzyni i układzie hydrauliki.. Więc kolego moim zdaniem wprowadzasz ludzi w błąd taką nie przemyślaną odpowiedzią .

Edytowane przez Agrorozkminiacz
Opublikowano

Odpowietrzasz  pompę i hamulce  sterowane Płynem Hamulcowym który  w żaden sposób i nigdzie nie łaczy się z olejem  hydrauliki , o tutaj chyba o to chodzi  .
Wiec kolego nie posądzaj mnie o takie  nikczemne czyny . tylko czytaj uważnie
 

Opublikowano
8 minut temu, Andrz_ napisał:

Odpowietrzasz  pompę i hamulce  sterowane Płynem Hamulcowym który  w żaden sposób i nigdzie nie łaczy się z olejem  hydrauliki , o tutaj chyba o to chodzi  .

Też tak myślę

U mojego są trochę zapowietrzone bo za pierwszym naciśnięciem hamuje nisko a po drugim naciśnięciu bierze u góry i rozdzielacz pracuje normalnie

  • Thanks 1
Opublikowano

Pytanie brzmi czy zapowietrzone hamulce mogą mieć wpływ na przepływ oleju przez rozdzielacz gdy ciągnik posiada hamulec hydrauliczny przyczepy. 

Masz rację nie łączy się płyn hamulcowy z olejem hydraulicznym, ale moim zdaniem chodzi o to czy zapowietrzone hamulce mogą powodować np. słabe działanie hydrauliki itp. i tak mogą mieć ponieważ skoro masz zapowietrzone hamulce to masz i zapowietrzoną kostkę/zawór sterujący hamulcami przyczepy. 

I jeśli słup powietrza stoi tak nie fartownie że zawór sterowany płynem ham. z pompek nie zamknął się do końca i jest częściowo otwarty to olej hydrauliczny będzie krążył w układzie hamulcy przyczepy tym samym ograniczał przepływ w innych układach np. hydr. zewnętrznej itd. ponieważ zawór pierwszeństwa podaje najpierw olej na hamulce przyczepy i wspomaganie a dopiero później na resztę układów tak czy nie tak? więc tak zapowietrzone hamulce mogą mieć wpływ na przepływ oleju hydraulicznego gdy ciągnik posiada hamulce hydrauliczne. Takie jest moje zdanie. Oczywiście jeśli hamulce hydr. i reszta hydrauliki mają wspólne źródło zasilania z tej samej pompy.

Opublikowano (edytowane)

Jeżeli jest ta sama pompa od hydrauliki zewnętrznej (bo rozumiem że o tą hydraulikę ci chodzi)  i hamulcy hydraulicznych bo nie robiłem takiej renaty więc nwm. Ale jeśli ta sama pompa zasila te dwa układy to tak jest jakaś tam "szansa" że zapowietrzone hamulce mogą być przyczyną słabej hydrauliki zewnętrznej / grzania się oleju itp. Zazwyczaj w takich układach zawór pierwszeństwa najpierw podaje olej do hamulcy/wspomagania/wzmacniaczy momentu a drugorzędna jest hydraulika zewnętrzna/ podnośnik. Więc jeśli słup powietrza w jakimś stopniu nie pozwala się cofnąć tłoczkowi w zaworze sterującym to rozdzielacz będzie cały czas podawał ciśnienie na wyjście hamulca przyczepy tym samym ograniczał działanie hydrauliki zewnętrznej itd.A tak wgl skoro masz tylko zapowietrzone hamulce to czemu ich nie odpowietrzysz? albo odkręć przewód hamulcowy od kostki sterującej  hamulcami hydrauliki i pozaślepiaj i zobaczysz czy to wpływało na przepływ czy nie.  W Fergusonach często te zaworki się zacinały i cały czas był przepływ oleju na hamulce przez to osłabiona była hydraulika zewnętrzna i gotował się w nich olej w skrzyniach 

Edytowane przez Agrorozkminiacz
Opublikowano

Te dwa układy nie mają ze sobą nic wspólnego  ponieważ są zasilane osobnymi jednostkami .   Nawet przy całkowitym braku hamulców  ,płynu itd.  hydraulika zewnętrzna musi działać poprawnie

Opublikowano
Dnia 13.08.2021 o 17:57, Agrorozkminiacz napisał:

 

Cześć mam taki problem odnośnie kostki sterowania hamulcami przyczepy ,podaje mi cały czas ciśnienie na wyjsćie hamulca przyczepy jak tylko od pale traktor .Renault 113-14TX wychodzi na to że przycioł się ,doradzisz jak to rozebrać  ,czy zdjać gurną kostkę i to wystarczy czy,bo jest jeszcze śruba od dołu i to tez.

 

Opublikowano

Opanowałem sytuację wychodzi na to że oring był za duży i tłoczek nie miał siły wrócić na swoje miejsce,dopiero się kapnołem jak wyciągnąłem całą sekcję ,oczywiście tłoczek w kostce z płynem hamulcowym bo nić innego nie znalazłem tam a teraz działa więc wychodzi na to że to była przyczyna .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v