cabwie

czujnik paliwa

Polecane posty

cabwie    2

Koledzy jestem nowym użytkownikiem mtz82 nie działa czujnik paliwa po rozkręceniu okazało się że na wskaznik nie dochodzi prąd po podłączeniu z innego źródła wskazówka wychyla się na maxa po odłączeniu przewodu z pływaka jest tylko jeden w pływaku sytuacja się nie zmienia dalej to  samo Proszę o jakieś sugestie gdzie szukać problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkowe1    4

Pływak masz uszkodzony nie przepuszcza prądu . 

Jak masz dostęp to zmierz rezystancję 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2

dzięki za podpowiedź, a orientujesz się może czy jest to istotne jaki to będzie pływak bo te które widzę w sklepach opisane jako do mtz są trochę inne niż ten który jest u mnie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2

Tego nie wiem jednie czego jestem pewien to to ze na zegarze są 2 przewody a masa jest z obudowy a na pływaki jest jeden który idzie do zegara i ten przewód jest na 100% drożny czyli nie ma przerwy wiec domniemam ze ten drugi przewód na zegarze to +prądowy no bo jakoś cała ta pętla musi być zasilona ale jak podłączę tam prąd to wskazówka wychyla się na max  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

Jeżeli na czujniki jest jednen przewód to raczej jest sterowany masa. Wówczas masę bierze z obudowy zbiornika i wraca tym jednym przewodem. Czyli ten drugi przewód przy zegarze powinien mieć napięcie....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2

To wszystko jest ok tylko jak podaje na ten przewód napięcie to wskazówka wychyla się na full kolega wcześniej pisał ze padł pływak tylko ze takiego pływaka na jeden pin nie mogę znaleźć a nie wiem czy te opisywane w sklepach ze niby do mtz będą pasowały na otwory 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2

O  muszę to sprawdzić może faktycznie jest to taki mały problem 

Zaraz ale czy to znaczy że zegar nie powinien być zmasowany a masa na zegar powinna iść z pływaka ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkowe1    4

Masz możliwość wyjęcia tego pływaka ? 

Ślizgacz porusza się po pasie materiału rezystancyjnego połączonego z uziemieniem na jednym końcu, a napięcie z potencjometru jest określana przez położenie ślizgacza w stosunku do uziemienia. Ślizgacz przesyła prąd elektryczny do wskaźnika poziomu paliwa, który wyświetla odpowiedni poziom paliwa na desce rozdzielczej pojazdu. Rozumiesz już jak to działa ? Jak masz uszkodzony potencjometr to ci nie da prądu na zegar 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

Skoro tam tylko jeden przewód dochodzi to jak ma tam prąd dopłynąć i wrócić? Raczej powinien być stały plus podłączony do zegara, a czujnik jest sterowany przewodem masowym. Masa pewnie do czujnika idzie obudowa zbiornika. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkowe1    4

Obejrzyjcie nowe czujniki paliwa . Ta muszą być dwa kable jeden plusowy drugi masowy . Jak nie działał od początku to znaczy że masz problem z instalacją 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

Jeżeli jest czujnik na dwa kable to albo jeden jest od poziomu paliwa, drugi od kontrolki rezerwy,albo jednym wchodzi masa z instalacji a drugim wraca do wskaźnika, stosowany np w plastikowych zbiornikach. Na pewno nie ma tak że się pod czujnik podłącza zasianie i masę....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2

Koledzy dzisiaj przyszedł nowy pływak tamten był uszkodzony mierzyłem rezystencję i raz pokazywał coś  10 razy nie ten stary nie ma takiego potencjometru jak nowy ze można dogiąć trochę blaszki kolega peewee1984 ma rację prądowy idzie tylko do zegara a na czujnik przychodzi kabel masowy a drugi jest połączony z zegarem nie musiałbym kabla masowego podłączać bo masa jest na zbiorniku ale dla świetego spokoju to zrobie bo jak jeden z kolegów zauważył zbiornik jest na opaskach i tam masa może w każdej chwili zniknać  Podłączę dzisiaj ten nowy i wszystko będzie jasne 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2

No i lipa nie działa, pozostaje opcja uszkodzonego zegara może ma jakieś przebicie? Jak go podłączę wskazówka zaraz wychyla się na max no i nie wiem czy tak ma być ale do zegara podłączam plus drogi kabel z zegara idzie do pływaka, minus na obudowę. Kablem który idzie do pływaka płynie prąd który najwyraźniej przechodzi przez licznik i podaje do pływaka no oczywiście na pływaki podłączony jest kabel od licznika jak się okazuje prądowy i na obudowę minus  Wszystko ładnie wyglada w teorii ale nie działa coś jest walnięte 🤔

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkowe1    4

Jak masz możliwość narysuj schemat na kartce jak to masz podłączone . A ja ci później napisze jak to podłączyć poprawnie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2

Ok

47261D79-B48D-4301-A7FC-D1E5D0AD8868.jpeg

To tak mniej więcej wyglada licznik ma tylko dwa wyjścia - jest z obudowy pływak ma jedno wyjście minus tez z obudowy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2

A u mnie dalej problem z tym chorym czujnikiem paliwa czy może ktoś sprawdzić jaki prąd przychodzi na zasilanie zegara.  Z głupia zasiliłem zestaw dwoma paluszkami 3volt działa prawidłowo a jak podłączam 12 v wskazówka wali na max i nic innego nie pokazuje 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
baoo    0

Jeśli komuś się to przyda to pływak z jednym przewodem do mtz pasuje od uaz'a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj